Δευτεροβάθμια

Πανελλαδική Γραμματεία: Δήλωση των εκπροσώπων του ΠΑΜΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Για τα γεγονότα στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στις 7/7 και τα ψέματα των Παρεμβάσεων που ακολούθησαν 

Μια ακόμα άθλια και αποπροσανατολιστική παράσταση παίχτηκε στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ στις 7-7-2016 με αφορμή τη συζήτηση γύρω από το θέμα της εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων με πρωταγωνιστές ΔΑΚΕ και Παρεμβάσεις.

Είναι μεγάλη η ευθύνη της ΔΑΚΕ. Με απαράδεκτες ύβρεις και προσωπικές επιθέσεις που εξαπέλυσε ο Γραμματέας του Δ.Σ., η ΔΑΚΕ μετέτρεψε ένα κρίσιμο και σημαντικό θέμα που αφορά άμεσα όλους τους συναδέλφους, σε αφορμή για να αποπροσανατολίσει και να στήσει ένα άθλιο σκηνικό πέρα και έξω από τις αγωνίες των εκπαιδευτικών.

Αυτή την άθλια εικόνα συμπλήρωσαν στη συνέχεια οι εκπρόσωποι των Παρεμβάσεων.

Με ανακοίνωση, υποτίθεται, καταγγελίας απέναντι στη ΔΑΚΕ βρήκαν αφορμή να εξαπολύσουν απίστευτα ψέματα και λάσπη απέναντι στο ΠΑΜΕ(!!), ότι δήθεν κρατάει «ίσες αποστάσεις» απέναντι στη ΔΑΚΕ(!!), ότι δεν κάνει «συνεπή αντιδεξιό αγώνα», «ότι στηρίζει το σύστημα» και άλλα τέτοια.

Ο τυχοδιωκτισμός βέβαια αυτής συνδικαλιστικής ηγεσίας είναι γνωστός. Για παράδειγμα οι Παρεμβάσεις δεν είχαν πρόβλημα, πριν λίγες μέρες στην 85η Γενικής Συνέλευση της ΔΟΕ, να ψηφίσουν το πρόγραμμα δράσης από κοινού με τη ΔΑΚΕ(!!).

Πανελλαδική Γραμματεία: Για τις μεταθέσεις των Εκπαιδευτικών


Απολύσεις αναπληρωτών, περιορισμός στη λειτουργία των Ολοήμερων Δημοτικών και Νηπιαγωγείων, πετσόκομμα του ωρολογίου προγράμματος στο Γυμνάσια, κλείσιμο τμημάτων στα ΕΠΑΛ, απαξίωση των δομών της ειδικής αγωγής, χιλιάδες προνήπια στα αζήτητα.

27αρια και 28αρια τμήματα, έξωση των ειδικοτήτων από το σχολείο, υπεράριθμές και υποχρεωτικές μετακινήσεις.

Και το σήριαλ με τον «κόφτη» της κυβέρνησης, με τις βάρβαρες ανατροπές στα εργασιακά δικαιώματα, συνεχίζεται και στις μεταθέσεις των εκπαιδευτικών.

Στη Δευτεροβάθμια από τις 6.977 αιτήσεις, που υποβλήθηκαν, ικανοποιήθηκαν φέτος 404 (ποσοστό 5,77%)! Ενώ στην Πρωτοβάθμια για τις μεταθέσεις Γενικής Εκπαίδευσης από περιοχή σε περιοχή από τις 4.056 αιτήσεις ικανοποιήθηκαν 356 (ποσοστό 8,78 %)! Για μεταθέσεις σε ΣΜΕΑΕ, ΚΕΔΔΥ και ΕΕΕΕΚ οι αιτήσεις ανήλθαν σε 149 και ικανοποιήθηκαν 90.

Είναι οι  λιγότερες μεταθέσεις που έγιναν ποτέ στην Εκπαίδευση!

Πανελλαδική Γραμματεία: Πρόταση του ΠΑΜΕ προς την 85η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ για το ζήτημα της Εκπαίδευσης των Προσφυγόπουλων

Σύμφωνα με στοιχεία που δίνει η UNICEF, στην Ελλάδα σήμερα βρίσκονται 22.000 παιδιά προσφύγων, θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και επεμβάσεων, αλλά και της αντιμετώπισης του προσφυγικού προβλήματος από την ΕΕ στην οποία συμφώνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Δεν πρέπει να συμβιβαστούμε, ειδικά εμείς οι εκπαιδευτικοί, με τις εικόνες εξαθλίωσης αυτών των παιδιών και των οικογενειών τους, με τα απίστευτα βάσανα και την ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται καθημερινά. 

        Το συνδικαλιστικό κίνημα, ταυτόχρονα με την εκδήλωση της πολύμορφης και έμπρακτης αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και μετανάστες χρειάζεται να διεκδικήσει άμεσα μέτρα που αφορούν και το ζήτημα της Εκπαίδευσης όλων αυτών των παιδιών που βρίσκονται στη χώρα μας.

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Αλληλεγγύη στους διωκόμενους μαθητές της Σάμης. Η τρομοκρατία δεν θα περάσει.

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταδικάζει την παραπομπή σε δίκη τεσσάρων μαθητών του ΓΕΛ και του Γυμνασίου Σάμης Κεφαλονιάς, με την κατηγορία ότι συμμετείχαν στο «έγκλημα» των καταλήψεων – κινητοποιήσεων που είχαν αποφασιστεί από τα συλλογικά τους όργανα. Είναι γνωστό ότι σε κινητοποιήσεις για τα προβλήματα της εκπαίδευσης είχαν καλέσει πολλές φορές τόσο η ΕΛΜΕ-ΚΙ όσο και η Ένωση Γονέων. Οι τρεις μαθητές καλούνται στο μονομελές δικαστήριο ανηλίκων στις 13 Οκτώβρη, ημέρα Πέμπτη και ώρα 9 πμ (ο άλλος είναι ενήλικος). Το κλητήριο θέσπισμα ξεκίνησε να επιδίδεται πριν λίγες μέρες με εντολή του εισαγγελέα πλημμελειοδικών Κεφαλονιάς, υπογράφεται από τον αντιεισαγγελέα πρωτοδικών και μάρτυρας κατηγορίας είναι η Διευθύντρια του Γυμνασίου Σάμης και εκπαιδευτικός Θωμαΐς Σιμιτοπούλου!!! Στην αναφορά της Διευθύντριας προς την αστυνομία, βάση της οποίας υπήρξε η εισαγγελική παρέμβαση, κατονομάζονται οι κατηγορούμενοι μαθητές και χαρακτηρίζονται ως «υποκινητές» και «πρωτοστάτες» σε δύο καταλήψεις στο σχολικό συγκρότημα της περιοχής. Οι κινητοποιήσεις χαρακτηρίζονται αδικαιολόγητες με το αιτιολογικό της δήθεν προώθησης λύσεων στα προβλήματα, αμφισβητείται η δημοκρατικότητα των μαζικών διαδικασιών των μαθητών, παρουσιάζεται ότι στις καταλήψεις γίνονται σημεία και τέρατα και επιρρίπτονται ευθύνες στο σύνολο σχεδόν των γονέων του σχολείου για αδιαφορία - αμέλεια.

Ε' ΕΛΜΕ Αν. Αττικής: Για τη στάση της Δημοτικής Αρχής Σπάτων-Αρτέμιδας.

Το ΔΣ της Ε΄ΕΛΜΕ καταγγέλλει την απόπειρα απαξίωσης και τρομοκράτησης του γονεϊκού και μαθητικού κινήματος, από την Δημοτική Αρχή Σπάτων-Αρτέμιδας.

Το πρόβλημα της σχολικής στέγης στου Δήμους των Μεσογείων χρονίζει. Εκπαιδευτικοί και μαθητές κάνουν μάθημα σε αίθουσες που είναι παγωμένες το χειμώνα και καυτές το καλοκαίρι. Δεκάδες λυόμενες αίθουσες στήνονται στα προαύλια των σχολείων προσπαθώντας να δώσουν προσωρινή λύση που τελικά γίνεται μόνιμη κατάσταση.

Κάθε χρόνο το πρόβλημα οξύνεται. Σήμερα βλέπουμε να στοιβάζονται πάνω από 500 μαθητές σε κτήριο που προορίζεται για λιγότερους από του μισούς (Λύκειο Αρτέμιδος) σχολεία να είναι αποκλειστικά με λυόμενες αίθουσες (2ο Γυμνάσιο Αρτέμιδος), Δημοτικά να έχουν τις μισές και παραπάνω αίθουσες τους λυόμενες ( 4ο και 7ο Αρτέμιδος), Νηπιαγωγεία να στεγάζονται σε νοικιασμένα καταστήματα με αυλή την πρασιά της πολυκατοικίας ( 4ο και 5ο Σπάτων).

Μπροστά σε αυτή την κατάσταση με απόφαση της Ένωσης Γονέων του Δήμου Σπάτων-Αρτέμιδος και με τη στήριξη του σωματείου εκπαιδευτικών της Ανατολικής Αττικής γονείς και εκπαιδευτικοί της περιοχής μη βλέποντας, 60 μέρες πριν την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, να μην υλοποιούνται οι δεσμεύσεις της Δημοτικής Αρχής, ώστε να αρχίζουν οι εργασίες και να δίνεται σαφές χρονοδιάγραμμα για την ενοικίαση και διαμόρφωση του κτηρίου, που θα στεγάσει το 2ο ΓΕΛ Αρτέμιδας, προχώρησαν την Παρασκευή 1/7 σε συμβολική κατάληψη του Δημαρχείου, στην οποία συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της περιοχής.

Να αποσυρθεί ΤΩΡΑ η εγκύκλιος που αποκλείει μαθητές από την εγγραφή τους στα εσπερινά σχολεία

Άλλο ένα χτύπημα μετράνε τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών των εργατικών - λαϊκών οικογενειών από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Με τον πιο ανάλγητο τρόπο λίγες ημέρες πριν το Υπουργείο Παιδείας με εγκύκλιο του αποκλείει δεκάδες παιδιά από τα Εσπερινά Λύκεια στερώντας τους ακόμα και το δικαίωμα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.

Συγκεκριμένα με την Αρ. Πρωτ.: Φ1/95628/Δ2 εγκύκλιο με θέμα: «Σχετικά με τις εγγραφές και μετεγγραφές μαθητών σε Εσπερινά Λύκεια», βάζει επιπρόσθετα εμπόδια στις εγγραφές και μεταγραφές στα εσπερινά σχολεία της χώρας οδηγώντας τα ουσιαστικά σε υποβάθμιση ακόμα και κλείσιμο.

Γραμματεία Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης: Για τις εξελίξεις στην Ε΄ ΕΛΜΕ Θεςσσαλονίκης

Για να πούμε τα πράγματα με το όνομά τους σχετικά με τις εξελίξεις στην Ε ΕΛΜΕ - Θ

 

Αυτή την περίοδο βιώνουμε τις συνέπειες μιας βίαιης επίθεσης που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τη στήριξη των άλλων αστικών κομμάτων κατά του ελληνικού λαού για να υπηρετήσει τα συμφέροντα των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων, που δεν προλαβαίνουν να τη συγχαίρουν. Μείωση στους μισθούς, αύξηση ορίων ηλικίας, απολύσεις αναπληρωτών, χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, παιδιά εκτός ολοημέρου είναι μερικές από τις συνέπειες αυτής της επίθεσης. Απέναντι σε αυτή τη λαίλαπα όλο το προηγούμενο διάστημα και σήμερα το ΠΑΜΕ πρωτοστατεί για να αναπτυχθούν αγώνες ταξικοί που θα βάλουν εμπόδια, θα αποτρέψουν μέτρα και θα ανοίγουν προοπτική για την ανατροπή αυτής της πολιτικής για να κάνει ο λαός κουμάντο στον πλούτο που παράγει. Για αυτό το ΠΑΜΕ δίνει όλες του τις δυνάμεις για τη ανασύνταξη του κινήματος, για να γίνουν τα πρωτοβάθμια σωματεία πυρήνες που θα χτίζουν την ταξική ενότητα των εργαζομένων κόντρα στον κυβερνητικό συνδικαλισμό κάθε λογής. Έτσι θέλουμε εμείς τα σωματεία και στη λογική αυτή δεν ανεχόμαστε κανένα φαινόμενο εκφυλισμού και αυθαιρεσίας. Με αυτό το σκεπτικό σταθήκαμε στο ζήτημα της οικονομικής διαχείρισης της Ε ΕΛΜΕ.

Π.Α.ΜΕ Εκπαιδευτικών στη Ζ΄ ΕΛΜΕ: Για τα κενά και τα πλεονάσματα

Την τρέχουσα περίοδο συνεδριάζουν τα ΠΥΣΔΕ με θέμα τα κενά και τα πλεονάσματα κάθε περιοχής. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν τα οργανικά κενά, με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις και συνολικότερα αποτυπώνουν σε γενικές γραμμές τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό κατά περιφέρεια και θα καθορίσουν το εργασιακό μέλλον μόνιμων και αναπληρωτών.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχοντας την ίδια αντιλαϊκή, αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επιχειρεί να παρουσιάσει μια πλασματική εικόνα για την κατάσταση στην εκπαίδευση.

Παναττική Γραμματεία Εκπαιδευτικών: Για την κινητοποίηση στο ΠΥΣΔΕ Αν. Αττικής

Την Τετάρτη 22/6/2016, πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΔΕ Αν. Αττικής από τα Δ.Σ και συναδέλφους των Ε΄ και Δ΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής και της ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας.

Mε βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, δηλαδή με βάση τα 27άρια - 30άρια τμήματα, τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και των ΕΠΑ.Λ., την κατάργηση του 3ωρου για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και τη διατήρηση της αύξησης ωραρίου, στην Ανατολική Αττική χάνονται συγκεντρωτικά  2760 ώρες.

Δεν είναι τυχαίο ότι στους νέους πίνακες, οι περισσότεροι κλάδοι παρουσιάζονται πλεονασματικοί ή με ελάχιστα ελλείμματα, γεγονός που θα οδηγήσει στον περιορισμό των μεταθέσεων και την ελαχιστοποίηση των προσλήψεων αναπληρωτών.

Ενδεικτικά αναφέρουμε τον παρακάτω πίνακα:

ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑTΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ Β ΠΕΡΙΟΧΗΣ

ΠΕ02

21

17

ΠΕ04.01

12

10

ΠΕ04.02

15

6

ΠΕ05

22

12

ΠΕ06

29

3

ΠΕ11

36

25

ΠΕ15

9

2

ΠΕ17

ΜΗΧ.11 ΗΛ.6

ΗΛ. 4

ΠΕ19-20

51

20

Δυνάμεις της ΑΣΕ στην ΣΤ’ ΕΛΜΕ Αθήνας: Για τις συγχωνεύσεις των σχολικών επιτροπών

ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟ ΑΘΗΝΑΙΩΝ ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΕΣ ΣΥΣΣΩΜΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ!

Στη δραστική υποβάθμιση του ρόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας στη λειτουργία του σχολείου, προχωρά η διοίκηση του Δήμου Αθηναίων, καθώς αποφάσισε τη συγχώνευση των 14 Σχολικών Επιτροπών που υπάρχουν σήμερα σε δύο (μία για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και μία για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση) και των 7 Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας σε 1.

Από την πρώτη στιγμή οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ της ΣΤ` ΕΛΜΕ δήλωσαν ότι ήταν  κάθετα αντίθετοι με την ενέργεια της Αντιδημάρχου Παιδείας του Δήμου Αθηναίων να στείλει επιστολή προς τους Διευθυντές των σχολείων  αναφορικά με τη σαρωτική αλλαγή που ετοίμαζε  η πλειοψηφούσα παράταξη "Δικαίωμα στην πόλη" του Καμίνη για την ενοποίηση των 7 Δημοτικών Επιτροπών Παιδείας και των 14 Σχολικών Επιτροπών του Δήμου Αθήνας. Το 2ο Διαμέρισμα της πόλης είχε ήδη αποφασίσει ομόφωνα (σε συνεδρίαση που προηγήθηκε) να μη δεχτεί την πρόταση. Αξίζει εδώ να αναφερθεί πως όλοι οι εκπρόσωποι και από τα 7 Δημοτικά Διαμερίσματα, γονεϊκοί φορείς και σωματεία εκπαιδευτικών προσήλθαν στη συζήτηση με αποφάσεις καταδίκης αυτών των αλλαγών.

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Ημερίδα για το Σχολείο των λαϊκών αναγκών

Με την ουσιαστική συζήτηση για το σχολείο των λαϊκών αναγκών, μεταξύ όσων έδωσαν το «παρών», ολοκληρώθηκε η σχετική ημερίδα της ΕΛΜΕ-ΚΙ. Την κεντρική εισήγηση με θέμα «τι σχολείο θέλουμε» έκανε ο Πρόεδρος της Ένωσης, ενώ ακολούθησαν εισηγήσεις για τη φυσική αγωγή και την τεχνική εκπαίδευση από μέλη του ΔΣ. Εισήγηση έγινε, επίσης, από το Γραμματέα του Συνδέσμου Φιλολόγων με θέμα: «Οι ανθρωπιστικές σπουδές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση στα χρόνια των μνημονίων». Ακολούθησαν παρεμβάσεις και προβληματισμοί για το ρόλο των φυσικών επιστημών, τη λειτουργία του σχολείου και την ανάγκη αλλαγών στο πρόγραμμα σπουδών, το ρόλο του μαθήματος της φιλοσοφίας, τη σχέση των φροντιστηρίων με το δημόσιο σχολείο, την ογκούμενη ιδεολογική χειραγώγηση της νεολαίας. Οι παρεμβάσεις αυτές έγιναν από μαχόμενους εκπαιδευτικούς των σχολείων, γονείς, μαθητές και τη Σχολική Σύμβουλο Φιλολόγων.

Η εκδήλωση είχε σαν στόχο να ανοίξει ο προβληματισμός γύρω από τις εξελίξεις στην εκπαίδευση και την ανάδειξη του αιτήματος για ενιαίο δωδεκάχρονο σχολείο σύγχρονης γενικής παιδείας ως απαίτηση των καιρών. Από τη σκοπιά αυτή συμβάλουμε και στο να ορθώσουν η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και το λαϊκό κίνημα συνολικά το δικό τους σχεδιασμό απέναντι στις προωθούμενες αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.

Για το καθορισμό των κενών και των πλεονασμάτων από τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ για το σχολικό έτος 2016-2017

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Την τρέχουσα περίοδο συνεδριάζουν τα ΠΥΣΔΕ/ΠΥΣΠΕ με θέμα τα κενά και τα πλεονάσματα κάθε περιοχής. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν τα οργανικά κενά, με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις και συνολικότερα αποτυπώνουν σε γενικές γραμμές τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό κατά περιφέρεια και θα καθορίσουν τις εργασιακό μέλλον μονίμων και αναπληρωτών.

Η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχοντας την ίδια αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική κατεύθυνση με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, επιχειρεί να παρουσιάσει μια πλασματική εικόνα για την κατάσταση στην εκπαίδευση.

Έτσι, με βάση την εγκύκλιο του Υπουργείου, δηλαδή με βάση τα 27άρια - 30άρια τμήματα, τις αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα των Γυμνασίων και των ΕΠΑ.Λ., την κατάργηση του 3ωρου για τα εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής και τη διατήρηση της αύξησης ωραρίου, τα υπηρεσιακά συμβούλια καλούνται να ελέγξουν τους πίνακες με βάση την εγκύκλιο προκειμένου οι Περιφερειακοί Διευθυντές να κάνουν τις εκτιμήσεις τους για τη νέα χρονιά! Επί της ουσίας δηλαδή καλούνται να επικυρώσουν τη συνολική αντιλαϊκή αντιεκπαιδευτική πολιτική και της παρούσας κυβέρνησης που οδηγεί:

Σ.Ε.Π.Ε "Γ. Σεφέρης": Για την πανελλαδική παράσταση διαμαρτυρίας

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

ΤΗΝ ΠΕΜΠΤΗ 23 ΙΟΥΝΗ 2016 10 π.μ. ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

 

Η κυβέρνηση σχεδιάζει την επόμενη σχολική χρονιά (2016 -2017) να προχωρήσει σε τεράστια περικοπή των συμβασιούχων εκπαιδευτικών. Με βάση την κατάσταση που διαμορφώνεται και με δεδομένο ότι η επίθεση, μας αφορά όλους.

 

Διεκδικούμε, όλοι μαζί, μέσα από τα σωματεία μας τα παρακάτω κοινά αιτήματα:

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Σχετικά με τη μετεγκατάσταση των δύο ΓΕΛ του Αργοστολίου στο νέο σχολικό συγκρότημα στο Φαραώ

Σχετικά με την έναρξη λειτουργίας του νέου σχολικού συγκροτήματος στο Αργοστόλι (Φαραώ), η οποία έχει ανακοινωθεί για τη νέα σχολική χρονιά, το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επισημαίνει τα εξής:

α) Ο λαός και η νεολαία του Νομού μπορούν και πρέπει να βγάλουν συμπεράσματα για τη σημασία των οργανωμένων αγώνων εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών – εργαζόμενων και την απαίτηση για σύγχρονες – ασφαλείς – δωρεάν υποδομές. Υπενθυμίζουμε πως το κτίριο έγινε με δημόσιες επενδύσεις, με παρέμβαση του κινήματος στο Νομό, κόντρα σε όλα τα όργανα τοπικής διοίκησης που ήθελαν να μπούμε στην επιλεξιμότητα των ΕΣΠΑ και έλεγαν πως το κράτος δε μπορεί να χρηματοδοτήσει έργα ή ότι χρειάζονται υποχρεωτικά οι ΣΔΙΤ. Το κτίριο έγινε κόντρα στις βασικές κατευθύνσεις που υλοποιούσαν και υλοποιούν διαχρονικά ΕΕ – κεφάλαιο - κυβερνήσεις και τοπική διοίκηση. Ο ρόλος του λαϊκού κινήματος αποδείχθηκε αναντικατάστατος και η ΕΛΜΕ-ΚΙ κράτησε σταθερό το μέτωπο και το τιμόνι του αγώνα.

β) Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει χαρακτηρίσει τη σεισμόπληκτη Κεφαλονιά ως προνομιούχα από πλευράς τμημάτων και υποδομών. Το ίδιο έχει πει και η τοπική οργάνωση του ΣΥΡΙΖΑ πως οι σεισμόπληκτοι κεφαλονίτες και τα παιδιά τους ζουν και μορφώνονται «σε συνθήκες ίδιες αν όχι καλύτερες από άλλες περιοχές»!!! Στο πλαίσιο αυτό θα γίνει προσπάθεια η μετεγκατάσταση δύο σχολείων στο νέο συγκρότημα στο Φαραώ να γίνει μια φιέστα που θα σκεπάσει την άθλια πραγματικότητα των σχολικών υποδομών.

Α.Σ.Ε στην Ε΄ ΕΛΜΕ Αν. Αττικής: Για το κτιριακό πρόβλημα του ΓΕΛ Πικερμίου

Η ανακοίνωση αυτή  κατατέθηκε στο ΔΣ της Ε' ΕΛΜΕ Αν. Αττικής ως πρόταση ψηφίσματος από την Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών (το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το Π.Α.ΜΕ.) για να υιοθετηθεί ως ψήφισμα του σωματείου. Καμία από τις υπόλοιπες δυνάμεις δεν το υπερψήφισε...

 

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Με αφορμή το ζήτημα σχολικής στέγης που έχει προκύψει στο ΓΕΛ Πικερμίου θα θέλαμε να επισημάνουμε τα εξής:

Εκπαιδευτικοί, μαθητές και γονείς βιώνουμε καθημερινά τις τραγικές ελλείψεις σε αίθουσες, υλικοτεχνική υποδομή, εργαστήρια, χώρους αθλητικών και πολιτιστικών δραστηριοτήτων, με συνέπεια την υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Στην περιοχή μας τα προκάτ σχολεία έχουν γίνει καθεστώς!

Ενώ λοιπόν ήταν δεδομένη η αύξηση του μαθητικού πληθυσμού στην Ανατολική Αττική την τελευταία δεκαετία, η σημερινή κυβέρνηση -όπως και οι προηγούμενες- δεν μερίμνησε προκειμένου να κατασκευαστούν σύγχρονα, δημόσια και ασφαλή σχολεία. Αυτό που κρύβεται πίσω από τα γνωστά προσκόμματα – που ακούγονται σε πολλούς Δήμους - περί «έλλειψης οικοπέδων» (στα Μεσόγεια;;;), περί «χρονοβόρων διοικητικών διαδικασιών» και περί «έλλειψης χρημάτων» είναι ότι χρόνια τώρα οι κυβερνήσεις και αυτοί που κατέχουν τον πλούτο θεωρούν πιο σημαντικό να δώσουν φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις στις μεγαλοεπιχειρήσεις παρά στη μόρφωση των παιδιών. 

Γραμματεία Εκπαιδευτικών Ρόδου: Επιστολή για τις εξελίξεις στην Παιδεία

 Εργαζόμενε, αυτοαπασχολούμενε, γονιέ, νέα-νέε. 

Το τελευταίο κουδούνι που θα χτυπήσει σε λίγες ημέρες σε όλα τα σχολεία της χώρας θα σημάνει τη λήξη μιας χρονιάς που τερματίζει μετρώντας κενά, χαμένες ώρες, χαμένη γνώση. Ο πόλεμος που μαίνεται ενάντια στα ασφαλιστικά μας δικαιώματα, στην υγεία, στην εργασία δεν αφήνει ανεπηρέαστο το μέτωπο της Παιδείας με θύματα τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους. Το 3ο μνημόνιο και η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ φέρνουν μεταρρυθμίσεις ντυμένες με «παιδαγωγικό» φερετζέ στο χώρο της παιδείας, κάνοντας το σχολείο ακόμα πιο αντιδραστικό και διαφοροποιημένο απέναντι στους μαθητές του. Πιο αναλυτικά: 

Παιδαγωγική θεωρία Νο 1: Για να σε γράψω πρέπει να το «αξίζεις»! 

Στο «παιδαγωγικά ορθό» Ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο οι εγγραφές των παιδιών θα γίνονται με τον όρο ότι και οι δυο γονείς εργάζονται (με βεβαίωση από τον εργοδότη), διαθέτουν κάρτα ανεργίας (άνεργοι με αποδείξεις!) ή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες (ναρκομανείς-ανάπηροι κ.λ.π). Με αυτό τον τρόπο περιορίζεται ο αριθμός των μαθητών που εγγράφονται στο ολοήμερο, αποκλείοντας μια μεγάλη μερίδα μαθητών από το σχολείο, κλείνοντας τμήματα που η ύπαρξη τους σήμερα αποτελεί ανάγκη για τη μέση οικογένεια.

 

Παιδαγωγική θεωρία Νο 2: Σχολείο «Ενιαίο» όπως «σκίζω τα μνημόνια;» 

Το σχολείο έχει τον τίτλο «Ενιαίο» αλλά, στην περίπτωση αυτή, ότι δηλώσεις δεν είσαι! Είναι ξεκάθαρο μέσα από μια απλή ανάγνωση των πορισμάτων του Εθνικού διαλόγου για την Παιδεία, ότι στόχος τους είναι η οικονομική και διοικητική αυτονομία της σχολικής μονάδας (αυτοχρηματοδότηση, προσλήψεις εκπαιδευτικών ανά σχολική μονάδα, διαφορετικά βιβλία στο όνομα της δήθεν παιδαγωγικής ελευθερίας). Στην πραγματικότητα μιλάμε για ένα σχολείο βαθιά ταξικό, διαφοροποιημένο και κατηγοριοποιημένο που θα εξαρτάται από την τσέπη του γονιού, την οικονομική κατάσταση του δήμου, τους χορηγούς που θα βρίσκει και θα εξασφαλίζει το ίδιο. Ένα σχολείο που θα είναι τόσο ενιαίο σε περιεχόμενο και λειτουργία, όσο και το εισόδημα ξενοδόχου – ξενοδοχοϋπαλλήλου.

Πανελλαδική Γραμματεία: Για τις αλλαγές στα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου

Το Γυμνάσιο αλλάζει; Έχουμε «ελάφρυνση» των μαθητών ή «ελάφρυνση» από καθηγητές;

Το Υπουργείο προχωρά σε αλλαγές σύμφωνα με τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών;

 Δίνουμε στη δημοσιότητα ορισμένα στοιχεία (που επιμελώς κρύβει το Υπουργείο Παιδείας…) από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου.

Έχουμε μείωση του ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες ανά τάξη.

Αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα στο Γυμνάσιο 2016 - 2017 

Τάξη

Α’

Β’

Γ’

Μειώνεται

1 ώρα Αρχαίων

1 ώρα Αρχαίων

1 ώρα Αρχαίων

1 ώρα project

1 ώρα project

2 ώρες project

1 ώρα Γεωγραφίας

1 Οικ. Οικονομίας

 

1 ώρα Βιολογίας

-

-

Αυξάνεται

1 ώρα Νεοελληνικών

-

-

Διαφορά

- 3ώρες

- 3ώρες

- 3ώρες

Αυτές οι ώρες που μειώνονται αντιστοιχούν όμως σε καθηγητές που χάνονται.

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Εκδήλωση για αναπληρωτές – ανέργους – ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς!!!

Εκδήλωση για αναπληρωτές – ανέργους – ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς!!!

8 ΙΟΥΝΗ 2016

Εργατικό Κέντρο Κ-Ι, 8 μμ

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ ανταποκρίθηκε στην πρόσκληση του σωματείου Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών του Νομού, προκειμένου να πραγματοποιηθεί κοινή εκδήλωση με θέμα: «Η εργασιακή περιπλάνηση – ελαστικοποίηση – αδιοριστία αναπληρωτών - ιδιωτικών εκπαιδευτικών και η απάντηση του κινήματος». Η εκδήλωση συμπίπτει με τη μέρα που έχει οριστεί ως μέρα δράσης για την παιδεία, που στην πρωτοβάθμια υπάρχει 24ωρη απεργία, με αιχμή το αίτημα για μαζικούς μόνιμους διορισμούς. Την ίδια μέρα υπάρχει και πανυγειονομική απεργία.

Η κατάσταση των αδιόριστων συναδέλφων χειροτερεύει, στα φροντιστήρια πανελλαδικά επικρατούν απαράδεκτοι εργασιακοί όροι γαλέρας και η ελαστική εργασία στην κρατική εκπαίδευση έχει γενικευτεί. Το «νέο σχολείο» της αγοράς και της ΕΕ που υλοποιείται από τη συγκυβέρνηση (με τις πλάτες του κυβερνητικού συνδικαλισμού), θα οξύνει τους ταξικούς φραγμούς για τους μαθητές και τα επαγγελματικά αδιέξοδα για τους εκπαιδευτικούς. Αφορά τους πάντες το σε ποια κατάσταση θα βρεθούν τα σχολεία το Σεπτέμβρη, αφού οι συνθήκες στα σχολεία θα χειροτερέψουν ραγδαία, χιλιάδες αναπληρωτές θα βρεθούν άνεργοι και θα ασκείται ακόμη περισσότερη πίεση για νέο χτύπημα στις συνθήκες εργασίας στον ιδιωτικό τομέα της εκπαίδευσης.

Πανελλαδική Γραμματεία: Η κοροϊδία της κυβέρνησης πάει σύννεφο!

Την Παρασκευή 3 Ιούνη 2016 το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, όπου συζητήθηκαν οι προτεινόμενες, από το Υπουργείο, αλλαγές για την επόμενη σχολική χρονιά στο Γυμνάσιο. Με βάση τα λεγόμενα ο σχεδιασμός περιλαμβάνει:

  • 2 τετράμηνα φοίτησης (από 3 τρίμηνα που ισχύουν). Αναφέρθηκε επίσης στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, η οποία εξετάζεται να γενικευτεί. Οι εξετάσεις θα γίνονται σε «βασικά» μαθήματα (4 έως 6 το πολύ), π.χ. γλώσσα και μαθηματικά όπως είπε χαρακτηριστικά.

  • Μείωση της ύλης.

  • Διεύρυνση του διδακτικού έτους μέχρι το τέλος του Μαΐου.

  • Μείωση του ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες (από 35 σε 32), με πιθανή ενσωμάτωση της ερευνητικής εργασίας στα υπόλοιπα μαθήματα και κατάργηση 1 ώρας αρχαίων.

  • Ακόμα ο Υπουργός έκανε λόγο για «λελογισμένη διεύρυνση αναθέσεων» μαθημάτων σε διάφορες ειδικότητες.

Εκτός από τον προγραμματισμό του Γυμνασίου, ο Υπουργός αναφέρθηκε και στα πορίσματα του διαλόγου για τα οποία είπε ότι υιοθετεί τη γενική τους κατεύθυνση, που δεν είναι άλλη από το σχολείο της “αυτονομίας”, “της ευελιξίας” και των “εξατομικευμένων” σπουδών σε όλη τη κλίμακα της εκπαίδευσης, όπως περιγράφεται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και από τη στρατηγική της Ε.Ε. που υλοποίησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτό το σχολείο, της ταξικής διαφοροποίησης και των ταξικών φραγμών, προσαρμόζεται στους “δημοσιονομικούς περιορισμούς” της κυβέρνησης.

Δήλωση των εκπροσώπων του Π.Α.ΜΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

Περί αθλιοτήτων και άλλα σχετικά....

Στο Διοικητικό Συμβούλιο (24-5-2016) της ΟΛΜΕ οι εκπρόσωποι του Π.Α.ΜΕ κατέθεσαν το εξής κείμενο:

“Στις 23/5 κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ανακοίνωση που αφορά τις καταγγελίες που έχουν γίνει για τον Πρόεδρο της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης από άλλες παρατάξεις του σωματείου. Στο διαδίκτυο η σχετική ανακοίνωση υπογράφεται από “36 εκπροσώπους των ΕΛΜΕ στην ΓΣ των Προέδρων των ΕΛΜΕ”.

Η δήλωση αυτή υπογράφεται στη πλειοψηφία τους από συνδικαλιστές συγκεκριμένης παράταξης και μολονότι επιχειρείται να εμφανιστεί ότι είναι απόφαση των αντίστοιχων ΕΛΜΕ που παραβρέθηκαν στη Γενική Συνέλευση των Προέδρων το Σάββατο στις 21 Μάη 2016, στην συντριπτική πλειοψηφία των ΕΛΜΕ αυτή η ανακοίνωση δεν συζητήθηκε από τους συναδέλφους στις ΓΣ των ΕΛΜΕ, ούτε ήταν καν θέμα στα ΔΣ των ΕΛΜΕ. Μάλιστα κάποιοι από τους 36 υπογράφοντες δεν ήταν καν παρόντες στην ΓΣ των Προέδρων.

Syndicate content