Δευτεροβάθμια

Επιστολή των εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ στους μαθητές για την 28η Οκτωβρίου

Μια ιστορία…που δεν θα σου διδάξει το σημερινό σχολείο!

Αγαπητέ μαθητή–μαθήτρια

Η γιορτή της 28ης Οκτωβρίου δεν είναι παρέλαση, επέτειος και μνημόσυνο. Είναι η ιστορία του λαού μας γραμμένη με το αίμα του. Το κάλεσμά μας αυτό θέλουμε να είναι μια αφορμή να ψάξεις περισσότερο, να ρωτήσεις, να διαβάσεις, να μάθεις το πώς οι λαοί πάλεψαν για το δίκιο τους και πώς τσάκισαν το φασισμό. 

Το «μάθημα αυτό» δεν θα το κάνει το επίσημο σημερινό σχολείο, τα βιβλία του! Ούτε θέλει, ούτε μπορεί! Στόχο έχει να γεμίσει με ψέματα και ανακρίβειες το μυαλό μας, να μας κοιμίσει μεγάλους και μικρούς, να κρύψει το κύριο και το πιο σημαντικό: Η ιστορική αλήθεια είναι μια και τη γράφουν οι λαοί. Ο λαός όταν πιστέψει στη δύναμή του μπορεί να νικήσει «θεούς και δαίμονες». Τα πρόσωπα, οι «ηγέτες» παίζουν ρόλο αλλά δεν φτιάχνουν την Ιστορία, όπως μας λένε στα βιβλία. Ο αγώνας ενάντια στο φασισμό έδειξε ότι δεν είμαστε πατριώτες όλοι επειδή είμαστε Έλληνες. Τότε κάποιοι, Έλληνες κι αυτοί, λέγανε «καθίστε φρόνιμα», «είμαστε μικροί κι αυτοί μεγάλοι», κτλ. Ο λαός δεν τους άκουσε κι έγραψε μια ιστορία που και σήμερα μπορεί να μας εμπνεύσει.

Μάθε λοιπόν, ψάξε και μόνος σου!

Γραμματεία Αχαϊας: "Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού" & "Κοινωνικό Σχολείο"

Οι αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις στην Εκπαίδευση …καλά κρατούν!

Συνάδελφοι, συναδέλφισσες

Το Υπουργείο Παιδείας με απόφασή του ορίζει φέτος την 6η Οκτώβρη (και την πρώτη Δευτέρα κάθε Οκτώβρη) ως "Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού" σ' όλα τα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Στην εγκύκλιό του δίνει οδηγίες για τη διοργάνωση σχολικών αγώνων, μέσα απ' οποίους οι μαθητές θα ευαισθητοποιηθούν βιωματικά σε θέματα "ρατσισμού και διαφορετικότητας".

Δεν πρόκειται απλά για μια ξεκομμένη φιέστα, αλλά για "δράση" ενταγμένη στο ευρύτερο πρόγραμμα του Υπουργείου "Κοινωνικό Σχολείο", που εξαγγέλθηκε τον περασμένο Ιούλιο. Μέσω του προγράμματος αυτού, μία σειρά από μαθησιακούς τομείς, επιμόρφωση, σχολικές δραστηριότητες κλπ, που το Δημόσιο Σχολείο όφειλε να καλύπτει, εκχωρούνται σε εξωθεσμικούς φορείς και Ινστιτούτα.

Γραμματεία Εύβοιας: ΕΚΔΗΛΩΣΗ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ»: Καινούργια συνταγή με παλιά υλικά!

Εκπαιδευτικέ, γονιέ, μαθητή, μαθήτρια

Εδώ και χρόνια ακούμε συνεχώς «όμορφα και μεγάλα λόγια» από τους εκάστοτε υπουργούς  Παιδείας για ένα  «νέο» σχολείο  όπου σε αυτό, όπως λένε, θα είναι « πρώτα ο μαθητής». Άλλες φορές το ονομάζουν «ψηφιακό», άλλες φορές «αειφόρο», άλλες πάλι «σχολείο στην εποχή της πληροφορίας» και πολλούς άλλους τέτοιους βαρυσήμαντους χαρακτηρισμούς.

Όμως , σε όποιο νομοσχέδιο για τη Παιδεία κι αν ανατρέξει κανείς θα μπορέσει πολύ εύκολα να καταλάβει ότι οι όμορφες λέξεις κρύβουν το πιο αντιδραστικό και επικίνδυνο περιεχόμενο για το τι σχολείο ετοιμάζουν τελικά  για τα παιδιά της εργατικής τάξης και των άλλων λαϊκών στρωμάτων. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται ήδη από την ίδια την πραγματικότητα με στόχο  να οξυνθεί η κατάσταση το επόμενο διάστημα. Η κυβέρνηση με τις οδηγίες της ΕΕ, ως πιστός υπηρέτης του μονοπωλιακών ομίλων , επιδιώκει να αλυσοδέσει την παιδεία με τις επιχειρήσεις, φτιάχνοντας έτσι το σχολείο στα μέτρα της αγοράς.

ΕΛΜΕ ΚΙ: ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΓΙΑ ΤΡΙΤΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

“Γιατί δεν είναι … να μάθεις μόνο εκείνο που είσαι, εκείνο που έχεις γίνει, είναι να γίνεις ό,τι ζητάει η ευτυχία του κόσμου. 

Άλλη χαρά δεν είναι πιο μεγάλη απ’ τη χαρά που δίνεις”

Γ. Ρίτσος

Υψώνουμε το δικό μας τείχος λαϊκής αλληλεγγύης, στον τομέα της μόρφωσης. Δεν θα αφήσουμε κανένα παιδί αβοήθητο.

Τα μαθήματα θα αρχίσουν την Τετάρτη 8 Οκτώβρη στο 2ο Λύκειο Αργοστολίου.

Δηλώσεις συμμετοχής: στη συναδέλφισσα Διονυσία Πεντογάλου τηλέφωνο 6906396302

Τα τμήματα φτιάχνονται με βάση τις ανάγκες και τις δυνατότητες. Και όλα αυτά παράλληλα με την ανυποχώρητη πάλη για την παιδεία των λαϊκών αναγκών που θα παρέχεται δημόσια, δωρεάν, καθολικά από το κράτος. Για σχολείο που θα μορφώνει πραγματικά.

Παλεύουμε για μόρφωση για όλα τα παιδιά:

Κινητοποίηση μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών στο Δήμο Σπάτων - Αρτέμιδος

Τα σοβαρά προβλήματα των σχολείων και των μαθητών αναδείχτηκαν μέσα από μία μαζική κινητοποίηση στο Δήμο Σπάτων - Αρτέμιδος. Μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί ανταποκρίθηκαν μαζικά στο κάλεσμα της Ένωσης Γονέων, έκλεισαν τα σχολεία για δύο ώρες και διαδήλωσαν για το δικαίωμά τους σε δωρεάν ασφαλείς μεταφορές και για σύγχρονα ασφαλή σχολικά κτίρια.

Για την περιοχή, ο Σεπτέμβρης έφυγε χωρίς να έχει ξεκινήσει ακόμα κανένα σχολικό λεωφορείο δρομολόγια προκειμένου να μεταφέρει μαθητές και με την υπομονή και τις τσέπες των γονιών να εξαντλούνται. Το πρόβλημα έρχεται να προστεθεί στα σοβαρά προβλήματα στέγασης των σχολείων του Δήμου, όπου γίνεται μάθημα σε κοντέινερ, και στις ελλείψεις -ακόμα- εκπαιδευτικών.

«Όλα αυτά τα χρόνια αναστενάζουμε από την ανεργία, τη σκληρή φορολογία και τις περικοπές των εισοδημάτων μας. Αν μη τι άλλο, τα παιδιά μας δικαιούνται να κάνουν μάθημα σε ανθρώπινα σχολεία και να πηγαινοέρχονται με ασφάλεια στο σχολείο τους. Δεν μπορούμε να ανεχτούμε την κοροϊδία», σημειώνει η Ένωση Γονέων, χαιρετίζοντας τη μαζική συμμετοχή στη συγκέντρωση.

Πανελλαδική Γραμματεία: Δελτίο Τύπου για την καμπάνια αλληλεγύης

  • ΜΕΓΑΛΗ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ-ΓΟΝΙΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΗΝ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

  • 24 ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ, ΕΛΜΕ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΗΡΑΝ ΗΔΗ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ

  • ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΕ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΣΧΟΛΕΙΑ Η ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΓΡΑΦΙΚΗΣ ΥΛΗΣ (ΤΕΤΡΑΔΙΑ, ΓΟΜΕΣ, ΜΟΛΥΒΙΑ ΚΛΠ…)

Συναδέλφισσες, Συνάδελφοι

Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους, τις ΕΛΜΕ, τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε. (ΣΕΠΕ), τα σωματεία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών, που ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα της Π.Σ.Ο. (Παγκόσμια Συνδικαλιστική Ομοσπονδία), της FISE (Παγκόσμια Συνδικαλιστική Οργάνωση Εκπαιδευτικών), δηλώνοντας συμμετοχή στην καμπάνια αλληλεγγύης «Ένα τετράδιο για τα Παιδιά της Παλαιστίνης» (η καμπάνια πραγματοποιείται σε συνεργασία με τη Γενική Ένωση Παλαιστινίων Εργατών).

Η ανταπόκριση των συναδέλφων στα σχολεία, μαθητών και γονιών, είναι μεγάλη, συγκινητική!

Ήδη, 24 ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ, Σωματεία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών αποφάσισαν να συμμετάσχουν στην καμπάνια (ΕΛΜΕ Πειραιά, Εύβοιας, Πιερίας, Πρέβεζας, Ηρακλείου Κρήτης, Α', Γ' και Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης, Κεφαλονιάς, Β’ Δωδεκανήσου, ΣΕΠΕ Αχαΐας, Περιστερίου, Νέας Ιωνίας-Μεταμόρφωσης-Λυκόβρυσης, Παλαιού Φαλήρου, Κερατσινίου-Περάματος, Καισαριανής-Βύρωνα, Πετρούπολης-Καματερού, Μεταξουργείου-Σεπολίων, Μενιδίου, Καβάλας, Χανίων, Ηρακλείου Κρήτης, Σωματείο Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών ν. Αττικής "Βύρωνας", Σωματείο Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση ν. Χανίων). Τις επόμενες μέρες αναμένονται και άλλες αποφάσεις.

Συνεχίζουμε πιο αποφασιστικά, πιο αισιόδοξα!

Εντείνουμε τις προσπάθειες μας για να συγκεντρώσουμε τετράδια για τα παιδιά της Παλαιστίνης, δυναμώνουμε τους αγώνες μας για να έχουν πατρίδα οι Παλαιστίνιοι.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους, τα σωματεία για το εξής:

Η κυβέρνηση, το Υπουργείο Εργασίας, μέσα από το νομοθετικό πλαίσιο που έχουν διαμορφώσει, πρόβαλλαν εμπόδια στη συλλογή χρημάτων στα πλαίσια της καμπάνιας. Πρόκειται για ένα αντιδραστικό νομοθετικό πλαίσιο, με μοναδικό σκοπό να εμποδίσει τα συνδικάτα, τους φορείς του εργατικού-λαϊκού κινήματος, να συγκεντρώνουν χρηματική βοήθεια, να εκφράζουν και με αυτό τον τρόπο την αλληλεγγύη τους στους λαούς που αγωνίζονται, ενάντια στην εισβολή και κατοχή του Ισραήλ, ενάντια στις ιμπεριαλιστές επεμβάσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι για τη συγκέντρωση χρημάτων στα πλαίσια της καμπάνιας, απαίτησαν ακόμα και την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τα Υπουργεία Εργασίας και Εξωτερικών! Την ίδια ώρα μάλιστα που κυβέρνηση και Ευρωπαϊκή Ένωση νομιμοποιούν την εισβολή του Ισραήλ, βαφτίζουν «τρομοκρατία» τον αγώνα των Παλαιστινίων ενάντια στην εισβολή και κατοχή της πατρίδας τους, βαφτίζουν τρομοκράτες τους λαούς που αγωνίζονται.

Με βάση τα δεδομένα αυτά και προκειμένου να μην προκύψει κάποιος κίνδυνος για τα χρήματα που θα κατατεθούν, ενημερώνουμε ότι η οργανωτική επιτροπή προχώρησε στο κλείσιμο του λογαριασμού της Alpha Bank. Ωστόσο, τους προειδοποιούμε ότι όσα εμπόδια και να βάλουν η καμπάνια θα προχωρήσει! Το συνδικαλιστικό κίνημα ξέρει να παλεύει κόντρα στους αντιλαϊκούς νόμους, να εκφράζει με κάθε τρόπο την αλληλεγγύη του στους λαούς που αγωνίζονται. Χρηματική βοήθεια θα παραδοθεί στα παιδιά της Παλαιστίνης, κόντρα στα εμπόδια που βάζει η κυβέρνηση.

 Αθήνα, 19 Σεπτεμβρίου 2014

ΕΛΜΕ ΚΙ: Αξιοποίηση των διδαγμάτων της ιστορίας από το λαό και τη νεολαία: το μνημόσυνο που αξίζει στο Σπύρο Λουκάτο

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ εκφράζει την οδύνη του για το θάνατο του ιστορικού και αγωνιστή της ΕΑΜικής Εθνικής Αντίστασης Σπύρου Λουκάτου. Ο Σπύρος Λουκάτος βίωσε στο πετσί του τις διώξεις από το επίσημο ελληνικό κράτος και τους κατατρεγμούς όσων αγωνίστηκαν για το διώξιμο των ιταλών φασιστών και των γερμανών ναζί από τη γη μας, για μια Ελλάδα με το λαό αφέντη στον τόπο του. Έζησε το δήθεν πατριωτισμό της αστικής τάξης της χώρας μας και τη δήθεν βοήθεια των εγγλέζων και αμερικάνων ιμπεριαλιστών. Η ιστορική καταγραφή του για το λαϊκό κίνημα στην Κεφαλονιά και την Ιθάκη, διαχρονικά και με έμφαση στην εποποιία των ΕΑΜ – ΕΛΑΣ – ΕΠΟΝ και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, είναι μοναδική. Αποδεικνύει ότι η ιστορία είναι αντικειμενική μόνο όταν καταγράφεται από τη σκοπιά της κοινωνικής προόδου, από τη σκοπιά της ρήξης με την καθεστηκυία τάξη πραγμάτων και όχι με το συμβιβασμό μαζί της.

Τα κείμενα του Σπύρου Λουκάτου θα παραμείνουν πηγές για τους ιστορικούς του μέλλοντος, ακαταμάχητα ντοκουμέντα για το γεγονός πως όταν θεριέψει ο γίγαντας λαός καμιά αλυσίδα δεν τον κρατά. Σήμερα ο φασισμός – ναζισμός σηκώνει κεφάλι, οι ιμπεριαλιστές ξαναμοιράζουν τη γη με αίμα, ο κοσμοπολιτισμός και ο εθνικισμός εναλλάσσονται σαν όπλα στη φαρέτρα της αστικής τάξης σε βάρος της κοινωνικής προόδου. Σ΄ αυτές τις συνθήκες τα έργα του Σπύρου Λουκάτου, με την οδυνηρή αλλά και αξιοζήλευτη πείρα που συγκεντρώνουν, οφείλουν να αξιοποιηθούν από τους εκπαιδευτικούς, τους γονιούς, τους μαθητές, τον κάθε εργαζόμενο, προκειμένου να αντληθεί δύναμη για τις μάχες που έρχονται. Αυτό είναι το «μνημόσυνο» που πρέπει σε κάθε πραγματικό ιστορικό επιστήμονα και κοινωνικό αγωνιστή.

Αργοστόλι 18 Σεπτέμβρη 2014

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

ΕΛΜΕ ΚΙ: Έξω οι αξιολογητές από τα σωματεία

Με εργαλείο τον αντιδραστικό, κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση, κυβέρνηση – ΕΕ - επιχειρηματικοί όμιλοι, χτίζουν ένα σχολείο, «νέο» το λένε, που τσακίζει τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών. Οι τελευταίες εξελίξεις, με την Τράπεζα Θεμάτων, που φέτος γενικεύεται, τη βάση του 10, αλλά και τα αναλυτικά προγράμματα, κάνουν φανερό τι επιδιώκουν, δείχνουν «πού πάει το πράγμα». Θέλουν ένα «νέο» σχολείο, που σπρώχνει το μαθητή στη κατάρτιση και στην πρόωρη εργασία, που διαμορφώνει τον αυριανό φτηνό κι ευέλικτο εργαζόμενο, σύμφωνα με τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων.

  • Όχι στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση
  • Κανένας συνάδελφος να μην κάνει αίτηση για «οικειοθελή» αξιολόγηση, να μην παραδώσει έκθεση αυτοαξιολόγησης προς το Διευθυντή ή το Σχολικό Σύμβουλο. Κανείς να μην πάρει μέρος στις διαδικασίες. Αν δοθούν έντυπα αυτοαξιολόγησης, τα καταθέτουμε στην ΕΛΜΕ.
  • Να μην προχωρήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στη συγκρότηση και λειτουργία των ομάδων εργασίας, όπως προβλέπει η διαδικασία για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.
  • Με συλλογικά οργανωμένο τρόπο, μέσα από αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων, περιοδείες, συσκέψεις, να οργανώνουμε τον αγώνα ενάντια στον αντιδραστικό-κρατικό έλεγχο, τη λεγόμενη αξιολόγηση. Απαιτούμε να καταργηθεί όλο το αντιδραστικό, νομοθετικό πλαίσιο που έχει σχέση με τη λεγόμενη αξιολόγηση
  • Να οργανώσουμε την ενημέρωση των γονέων και των μαθητών για τους πραγματικούς στόχους της αξιολόγησης. Να αποκαλύψουμε τον αντιλαϊκό, ταξικό χαρακτήρα των αναδιαρθρώσεων στην εκπαίδευση
  • Έξω οι αξιολογητές από τα σωματεία. Διαγραφή από τις ΕΛΜΕ Περιφερειακών Διευθυντών, Διευθυντών Εκπαίδευσης και Σχολικών Συμβούλων. Όσοι Διευθυντές Σχολείων γίνουν αξιολογητές δεν έχουν θέση στις ΕΛΜΕ

Στη βάση των προηγούμενων το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θα προτείνει στην Εκλογοαπολογιστική Γενική Συνέλευση να μην είναι μέλη της ΕΛΜΕ ο Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς – Ιθάκης και η Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων του Νομού.

Αργοστόλι 18 Σεπτέμβρη 2014

Για το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας σήμερα Τετάρτη 17/9 στις 6.30 το απόγευμα στη Βουλή από μια σειρά φορείς

Άλλη μία σχολική χρονιά ξεκίνησε με ειδικά σχολεία να μην έχουν ανοίξει ή να υπολειτουργούν, ενώ το νέο θεσμικό πλαίσιο που ετοιμάζεται οδηγεί γενικά τη δημόσια ειδική αγωγή σε συρρίκνωση και υποβάθμιση. «Δεν πάει άλλο!» δηλώνουν μια σειρά φορείς εργαζομένων, γονιών, ΑμΕΑ και καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας που συνδιοργανώνουν αύριο Τετάρτη 17/9, στις 6.30 μ.μ., στη Βουλή.

Στην κινητοποίηση καλούν το Σωματείο Εργαζομένων σε Μονάδες Ιδρύματα Σχολεία Ειδικής Αγωγής (ΣΕΜΙΣΕΑ), ο Ενιαίος Σύλλογος γονέων και κηδεμόνων ΑΜΕΑ Αττικής και νήσων, το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών και η Συντονιστική Επιτροπή Αγώνα Αναπήρων (ΣΕΑΑΝ). Δείχνοντας το δρόμο της αγωνιστικής διεκδίκησης, ώστε:

  • Ολα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες στο κατάλληλο δημόσιο, δωρεάν σχολείο. Ούτε ένα παιδί με αναπηρία στο σπίτι του ή σε σχολείο που δεν μπορεί να καλύψει τις εκπαιδευτικές του ανάγκες.

  • Μαζικές προσλήψεις μόνιμου ειδικού εκπαιδευτικού - επιστημονικού και βοηθητικού προσωπικού με βάση τις ανάγκες.

  • Να καταργηθούν τα τροφεία. Αμεση καταβολή των δεδουλευμένων και κατάργηση των εργασιακών σχέσεων - λάστιχο.

  • Αποκλειστικά Δημόσιο, δωρεάν και ασφαλές σύστημα μεταφοράς από και προς τα σχολεία.

  • Αμεση κρατική χρηματοδότηση των κέντρων ειδικής αγωγής με βάση τις ανάγκες τους στην προοπτική ένταξής τους στο δημόσιο.

  • Επαναφορά των μισθών και των συντάξεων στο προ των περικοπών επίπεδο.

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΠΡΟΣ ΤΑ Δ.Σ.ΤΩΝ ΟΛΜΕ ΚΑΙ ΔΟΕ

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΟ ΚΡΑΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟ, ΤΗ ΛΕΓΟΜΕΝΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τη χρονιά που πέρασε η πλειοψηφία του κλάδου έδειξε την αντίθεσή της στην προώθηση του αντιδραστικού κρατικού έλεγχου, στη λεγόμενη αξιολόγηση.

Οι αποφάσεις Γενικών Συνελεύσεων και Διοικητικών Συμβουλίων των ΕΛΜΕ, οι αποφάσεις χιλιάδων συλλόγων διδασκόντων ενάντια στη συγκρότηση των ομάδων εργασίας, αποτελούν θετική παρακαταθήκη στην αναμέτρηση με την πολιτική της κυβέρνησης και της Ε.Ε.

Η κυβέρνηση, προκειμένου να κάμψει τις αντιδράσεις των εκπαιδευτικών, υποχρεώθηκε να προχωρήσει στην έκδοση εγκυκλίου για την υποχρεωτική συγκρότηση ομάδων εργασίας, εκτοξεύοντας απειλές σε όσους αντιτίθενται έμπρακτα στην υλοποίηση της αξιολόγησης-αυτοαξιολόγησης κι αποδεικνύοντας για μια ακόμα φορά ότι αντιλαϊκή πολιτική και αυταρχισμός πάνε μαζί.

Η μάχη ενάντια στην αξιολόγηση, ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης-Ε.Ε.-κεφαλαίου, πρέπει να συνεχιστεί. Για μια ακόμα φορά επισημαίνουμε ότι:

Η λεγόμενη αξιολόγηση δεν έχει καμία σχέση με την ανάγκη επιστημονικής, τεχνικής, επαγγελματικής στήριξης των δημοσίων υπαλλήλων, των εκπαιδευτικών. Ούτε έχει στόχο να εξαλείψει τις αιτίες που δημιουργούν και οξύνουν τα λαϊκά προβλήματα.

Α.Σ.Γ.Μ.Ε.: Για τον έναν χρόνο από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τους φασίστες-εγκληματίες της Χρυσής Αυγής

Στις 18 Σεπτέμβρη συμπληρώνεται ένας χρόνος από τη δολοφονία του Κερατσινιώτη μουσικού αντιφασίστα Παύλου Φύσσα από τα τάγματα εφόδου της Χρυσής Αυγής (Χ.Α.)

Η ΑΣΓΜΕ καλείς γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς, όλους τους εργαζόμενους, να βροντοφωνάξουν “...δεν θα περάσει ο φασισμός” !

Τη μαύρη μέρα της δολοφονίας, 18 Σεπτέμβρη, γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικοί, κρατάμε ενός λεπτού σιγή, μέσα στα σχολεία, στη μνήμη όλων αυτών που χάθηκαν από το ναζιστικό-φασιστικό τέρας.

Συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στις αιτίες που γεννούν το φασισμό. Ενάντια σε ένα σύστημα που στηρίζεται στην εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, που τον φασισμό τον χρειάζεται και γι’ αυτό τον αξιοποιεί σαν μακρύ χέρι, σαν μπαμπούλα ενάντια στους λαϊκούς αγώνες.

Β' ΕΛΜΕ Δωδεκανήσου: ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΩΝ ΛΕΙΨΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΓΑΘΟΝΗΣΙΟΥ

Κύριε Υπουργέ,

Μια ακόμα σχολική χρονιά ξεκινά με εκρηκτικά προβλήματα για τα παιδιά και τις οικογένειες των λαϊκών στρωμάτων. Η επίθεση που δέχεται η λαϊκή οικογένεια από τα μέτρα της συγκυβέρνησης στο εισόδημά της, στα ασφαλιστικά και εργασιακά της δικαιώματα, στο δικαίωμα σε δωρεάν και υψηλού επιπέδου υπηρεσίες υγείας-πρόνοιας, δεν θα μπορούσε να μην συμπεριλάβει και τον τομέα της παιδείας.

Η κατά κοινή ομολογία δραματική κατάσταση των σχολείων τη φετινή χρονιά αποτελεί τη φυσική εξέλιξη μιας μακροχρόνιας υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης, υποβάθμισης της σχολικής διαδικασίας, εφαρμογής πολιτικών που χτυπούν τις εργασιακές σχέσεις και στο σχολείο. Τα χιλιάδες κενά των εκπαιδευτικών σηματοδοτούν ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Τα κενά αυτά (που ως δια μαγείας καθημερινά εμφανίζονται τεχνηέντως όλο και λιγότερα) δεν είναι αποτέλεσμα ατυχών επιλογών, λανθασμένης διαχείρισης ή παρέκκλισης της εκπαιδευτικής πολιτικής. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένης πολιτικής. Για να λειτουργήσουν τα σχολεία, απαιτούνται μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες. Η πολιτική δραστικών περικοπών από τον κρατικό προϋπολογισμό των δαπανών για τομείς όπως η παιδεία, στο όνομα αντιμετώπισης των ελλειμμάτων και των χρεών, ωθεί σε απολύσεις και διαθεσιμότητες εκπαιδευτικών, σε συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων και τελικά λειτουργεί σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών.

ΕΛΜΕ ΚΙ: Πρόγραμμα δράσης

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ σας ενημερώνει για το πρόγραμμα δράσης που έχει σχεδιάσει, και καλεί εκπαιδευτικούς – γονείς – μαθητές και εργαζόμενους να συνδράμουν με τη συμμετοχή και τη στήριξή τους στην υλοποίησή του.

  • Παρασκευή 12 Σεπτέμβρη, 11.00 πμ, πραγματοποίηση παραστάσεων σε Δήμο – Περιφέρεια και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (προσυγκέντρωση για την Κεφαλονιά μπροστά στην πρώην Νομαρχία, για την Ιθάκη 12 το μεσημέρι μπροστά στο Επαρχείο). Όπου υπάρχει ανάγκη γίνεται χρήση δίωρης διευκολυντικής στάσης εργασίας. Καλούμε σε κοινή δράση δασκάλους, γονείς, μαθητές, εργαζόμενους. Η παιδεία λαϊκή υπόθεση.

  • Πέμπτη 18 Σεπτέμβρη, ώρα 6 μμ στα γραφεία της ΕΛΜΕ-ΚΙ (κοντέινερς 3ου Γυμνασίου Αργοστολίου και Εσπερινού), πλατιά σύσκεψη με την Ένωση, τους Συλλόγους Γονέων και μαθητικά συμβούλια.

  • Τετάρτη 24 Σεπτέμβρη, ώρα 6 μμ, στο 2ο Λύκειο Αργοστολίου, Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ-ΚΙ.

Π.Α.ΜΕ.: Αγώνας για μόρφωση, ζωή με δικαιώματα, για το σχολείο των λαϊκών αναγκών

Γονείς, Εκπαιδευτικοί, Μαθητές,

Θέλουμε να ευχηθούμε καλή σχολική χρονιά, κάθε πρόοδο και επιτυχία στα παιδιά μας.

Γνωρίζεις από πρώτο χέρι, ότι με το ξεκίνημα κάθε σχολικής χρονιάς ένας ακόμα βραχνάς έρχεται να προστεθεί δίπλα σε τόσους και τόσους που αντιμετωπίζεις κάθε μέρα.

Η δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση μόνο ως κακόγουστο αστείο μπορεί να ακουστεί, όταν πρέπει να βάζεις συνεχώς το χέρι στην τσέπη, να πληρώσεις κυριολεκτικά για τα πάντα.

Στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση λείπουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Οι εξαγγελίες για 19,5 χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών και τα μπαλώματα στα ωρολόγια προγράμματα, δεν λύνουν το πρόβλημα. Το υπουργείο Παιδείας συρρικνώνει ουσιαστικά τα ολοήμερα σχολεία, προκειμένου να μεταφέρει δασκάλους και να καλύψει τα κενά στο πρωινό πρόγραμμα. Αντί λύσης του οξυμένου αυτού προβλήματος με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς, κυβέρνηση και ΕΕ γενικεύουν το καθεστώς της ελαστικής εργασίας. Είναι οι χιλιάδες νέοι εκπαιδευτικοί που σπούδασαν με κόπο, και που σήμερα παραμένουν στην ανεργία, στην αναδουλειά, περιδιαβαίνοντας τα σχολεία της χώρας με μισθούς πείνας.

Πανελλαδική Γραμματεία: Νέα σχολική χρονιά, Νέοι Αγώνες για το δικαίωμα στη μόρφωση, στην εργασία, στη ζωή

Συναδέλφισσα, Συνάδελφε

Βρισκόμαστε μπροστά στην έναρξη μιας καινούριας σχολικής χρονιάς. Θέλουμε να σου ευχηθούμε από καρδιάς κουράγιο και καλή δύναμη στο δύσκολο έργο που έχουμε μπροστά μας.

Γνωρίζεις από πρώτο χέρι ότι, παρά τις κυβερνητικές θριαμβολογίες, παρά την προσπάθεια να μας πείσουν ότι "τα χειρότερα πέρασαν", τα πράγματα γίνονται κάθε μέρα όλο και πιο δύσκολα. Τα βάρβαρα μέτρα που πάρθηκαν είναι όλα εδώ, σχεδιάζονται κι άλλα.

Ο μισθός δε φτάνει πια για να βγει ο μήνας, ενώ ετοιμάζουν και νέο μισθολόγιο, δηλαδή νέες μειώσεις στους μισθούς. Ένας νέος συνάδελφός μας, μόνιμος ή αναπληρωτής, καλείται να ζήσει με 600 ευρώ το μήνα και με αυτά τα ψίχουλα να νοικιάσει σπίτι, να φάει, να ζήσει την οικογένειά του.

Η φοροεπιδρομή συνεχίζεται, τα χαράτσια παραμένουν, το μόνο που αλλάζει είναι το όνομά τους.

Συνάδελφοί μας οδηγήθηκαν στη διαθεσιμότητα και στην απόλυση, ενώ προωθούνται 6.5 χιλιάδες νέες απολύσεις στο Δημόσιο. Η ανεργία θερίζει!

Πανελλαδική Γραμματεία: ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΕΣ

  • Το δικαίωμα να ζούμε με αξιοπρεπείς μισθούς και όρους εργασίας
    δεν χωράει στα 5μηνα, στα voucher και στα ΕΣΠΑ
  • Ούτε πόντο πίσω από το δικαίωμα για μόνιμη και σταθερή εργασία για όλους

  • Ενότητα και αγώνας ενάντια στην ανεργία και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας

 Όλοι και όλες στο μεγάλο Παλλαϊκό-Πανελλαδικό Συλλαλητήριο ενάντια στην ανεργία

Σύνταγμα, Σάββατο 1 Νοέμβρη 12:00μμ

Συναδέλφισσα-Συνάδελφε αναπληρωτή,

Σου ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά και καλή δύναμη στο δύσκολο έργο που έχεις μπροστά σου.

Ίσως είναι η πολλοστή φορά που εργάζεσαι σαν αναπληρωτής στο Δημόσιο Σχολείο.

Γνωρίζεις από πρώτο χέρι ότι η εργασία σαν αναπληρωτής για ένα χρόνο είναι εργασία με ημερομηνία λήξης.

Οι ανάγκες μας όμως για σταθερή δουλειά με δικαιώματα, για σταθερό, αξιοπρεπές εισόδημα, η ανάγκη μας να μεγαλώνουμε με αξιοπρέπεια την οικογένειά μας, δεν χωράει στα εφήμερα και με ημερομηνία λήξης προγράμματα εργασίας.

Έχουμε ανάγκη από ολόκληρη ζωή με δικαιώματα κι όχι με δόσεις.

Χιλιάδες τα κενά σε εκπαιδευτικούς

Με χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς θα ανοίξουν και φέτος τα σχολεία, σηματοδοτώντας ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών. Το υπουργείο Παιδείας επαναλαμβάνει ότι ζήτησε να προσληφθούν 22.500 αναπληρωτές, αλλά θα προσληφθούν 19.500, δηλαδή τα σίγουρα κενά θα είναι 3.000. Επιχειρεί δε να εμφανίσει την κυνική αυτή ομολογία σαν «άθλο» της κυβέρνησης, που, τάχα, παρά τις δυσκολίες, εξασφάλισε πιστώσεις. Προσπαθεί έτσι να διασκεδάσει τη δικαιολογημένη αγανάκτηση που γεννά αυτή η αντιμετώπιση των παιδιών, να αποφύγει το να στραφούν οι εργαζόμενοι ενάντια στο σύνολο της πολιτικής που γεννά τα προβλήματα και στην Παιδεία.

Τα κενά σε εκπαιδευτικούς δεν είναι αποτέλεσμα ατυχών επιλογών, λανθασμένης διαχείρισης, παρέκκλισης στην εφαρμογή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Είναι αποτέλεσμα συγκεκριμένης πολιτικής. Για να λειτουργήσουν τα σχολεία, απαιτούνται μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες. Η πολιτική δραστικών περικοπών από τον κρατικό προϋπολογισμό των δαπανών για τομείς, όπως η Παιδεία, στο όνομα αντιμετώπισης των ελλειμμάτων και των χρεών, δηλαδή για τη διαχείριση σε όφελος του κεφαλαίου, ωθεί και σε μείωση εκπαιδευτικών και σε συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων. Αυτό όμως αποβαίνει σε βάρος της μόρφωσης των παιδιών.

Γραμματεία Αρκαδίας: Δελτίο Τύπου

Γραμματεία Αρκαδίας

Πραγματοποιήθηκε σήμερα στην έδρα της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου στην Τρίπολη παράσταση διαμαρτυρίας από συνδικαλιστικούς φορείς εκπαιδευτικών για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να θέσει σε «αυτοδίκαια αργία» την εκπρόσωπο των εκπαιδευτικών στο ΠΥΣΠΕ Λακωνίας, Ελισάβετ Παπαδοπούλου. Στη συνάντηση που ακολούθησε με τον Περιφερειακό Διευθυντή τονίστηκε ότι πρέπει άμεσα να αρθεί η άδικη δίωξη της εν λόγω εκπαιδευτικού. Από την πλευρά τους, οι δυνάμεις του Π.ΑΜΕ που παρέστησαν με αντιπροσωπεία από συλλόγους εκπαιδευτικών στην Πελοπόννησο ανέδειξαν την άμεση σχέση που έχουν μεταξύ τους το βάθεμα της αντιλαϊκής - αντιεκπαιδευτικής πολιτικής με τα νέα πειθαρχικά μέτρα ενάντια στη συνδικαλιστική δράση.

Γραμματεία Αττικής: ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΠΑΡΤΕ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ! ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΤΕ ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!

Συνάδελφοι αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, 5μηνίτες μέσω ΕΣΠΑ,

Το καθεστώς της ανασφάλειας/αβεβαιότητας που ζούμε τα τελευταία χρόνια δεν μπορεί να συνεχιστεί άλλο. Οι συνέπειες των ελαστικών εργασιακών σχέσεων στον κλάδο μας, η ωρομισθία, η αναπλήρωση, μας κρατούν ομήρους να βρισκόμαστε ανάμεσα στην ανεργία και την εργασία, μας απαγορεύουν οποιοδήποτε προγραμματισμό για τη ζωή μας. Οι επιπτώσεις είναι αρνητικές και στην ποιότητα της εκπαίδευσης των παιδιών της λαϊκής οικογένειας. Χιλιάδες οι χαμένες ώρες, τα κενά που δημιουργούνται, η εναλλαγή εκπαιδευτικών ιδιαίτερα στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Ειδικά στην Ειδική Αγωγή αυτή η εναλλαγή παίρνει απάνθρωπα χαρακτηριστικά, αφενός σπάει οποιαδήποτε εμπιστοσύνη δασκάλου- μαθητή και αφετέρου δημιουργεί επιπτώσεις στην ψυχική υγεία των παιδιών.

Η λύση είναι μία. Μονιμοποίηση χωρίς όρους και προϋποθέσεις!

Syndicate content