Δευτεροβάθμια

ΣΕΠΕ Ρ. Ιμβριώτη: ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΗΣ ΧΡΥΣΗΣ ΑΥΓΗΣ ΣΕ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΟΥ ΙΚΟΝΙΟΥ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ! ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι :

ΕΛΜΕ: Α' Θεσσαλονίκης, Πειραιά, Κεφαλλονιάς - Ιθάκης, Νότιας Αθήνας, Λάρισας, Γ΄ ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας, Ε' ΕΛΜΕ Ανατ. Αττικής

ΣΕΠΕ: "Γ. Σεφέρης",  "Θουκιδίδης", " Έλλη Αλεξίου", "Δ. Θεοτοκόπουλος", Χανίων, Υπαίθρου ν. Θεσσαλονίκης, "Σωκράτης", Ιωαννίνων, Πρέβεζας, Λήμνου, "Μακρυγιάννης", «Ο Εμμ. Παπάς»


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΤΩΝ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ  21/1 10.30 Π.Μ.  ΣΤΗΝ ΠΛΑΤΕΙΑ ΗΡΩΩΝ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ


Το Δ.Σ. του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Βύρωνα – Καισαριανής – Παγκρατίου «ΡΟΖΑ ΙΜΒΡΙΩΤΗ» καταδικάζει απερίφραστα την επίθεση της ναζιστικής, εγκληματικής Χρυσής Αυγής σε γονείς, δασκάλους και εκλεγμένους συνδικαλιστές στο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου Περάματος, μετά την ανακοίνωση της απόφασης για λειτουργία του σχολείου ως Δομή Υποδοχής κι Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ).

Συγκεκριμένα την Τρίτη 17 Γενάρη 2017, ομάδες Χρυσαυγιτών, με επικεφαλής τον υπόδικο ναζιστή βουλευτή Γιάννη Λαγό, συνοδεία μπράβων, συγκεντρώθηκαν από το πρωί έξω από το σχολείο, με σκοπό να τρομοκρατήσουν γονείς και δασκάλους. Απαίτησαν να μπουν στο χώρο του σχολείου κι όταν γονείς και δάσκαλοι αντιστάθηκαν, τούς επιτέθηκαν βίαια. Προπηλάκισαν μέλη της Διοίκησης της Ένωσης Γονέων, του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης "Ν. Πλουμπίδης", εκπαιδευτικούς του σχολείου και γονείς.

Δεν τα κατάφεραν όμως κι έμειναν έξω από το σχολείο προκειμένου να συνεχίσουν να χύνουν το δηλητήριο του ρατσισμού και της ξενοφοβίας, με ψευδείς και παραπλανητικές διαδόσεις γύρω από την υγεία των παιδιών των προσφύγων.

Οι φασιστικές επιθέσεις δεν πρέπει και δεν θα μείνουν αναπάντητες!

ΕΛΜΕ Κέρκυρας: Ψήφισμα αλληλεγγύης στα εκπαιδευτικά σωματεία του νομού Κεφαλονιάς

Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι :

ΕΛΜΕ: Πειραιά, Α' ΕΛΜΕ Αιτωλοακαρνανίας, Γ' ΕΛΜΕ Αθήνας, Α' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

ΣΕΠΕ: "Γ. Σεφέρης", "Αθηνά", "Ρόζα Ιμβριώτη", "Αριστοτέλης", Χαϊδαρίου, "Κ. Βάρναλης", Αμαρουσίου, Πρέβεζας, Σαλαμίνας, "Μ. Παπαμαύρος", "Ν. Πλουμπίδης", "Ρήγας Φεραίος",  Ημαθίας, "Θουκιδίδης", "Έλλη Αλεξίου", "Σωκράτης", Λήμνου, "Μακρυγιάννη"

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Κέρκυρας καταδικάζει απερίφραστα την απόφαση της Σχολικής Επιτροπής Β΄Βάθμιας του Δήμου Κεφαλονιάς, που απαγορεύει τη στέγαση των ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ σε σχολικά κτίρια, καταστρατηγεί ακόμη και την υφισταμένη κουτσουρεμένη συνδικαλιστική νομοθεσία και οδηγεί σε «ντε φάκτο» δίωξη του δικαιώματος των εκπαιδευτικών να συνδικαλίζονται. Η απόφαση αυτή επιπλέον, θέτει ως όρο «για την όποια περιοδική χρήση των σχολείων από τους φορείς το να εναρμονίζεται το περιεχόμενο της χρήσης με δημιουργικές δραστηριότητες»!!! Η απόφαση αυτή ουσιαστικά αναπαράγει πρακτικές και αντιλήψεις αποκλεισμού των ΕΛΜΕ και όλων των ΣΕΠΕ από τα σχολεία τόσο όσο αφορά τη στέγασή τους όσο και τη γενικότερη δράση τους.

Το ΔΣ θεωρεί την απόφαση αυτή αντιδραστική και επικίνδυνη αφού κινείται στο πλαίσιο μιας πολιτικής που επιδιώκει την συρρίκνωση έως και εξαφάνιση των συνδικαλιστικών κατακτήσεων και δικαιωμάτων, εναρμονιζόμενη με το νέο νόμο για τα εργασιακά που προωθεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ. Εκφράζουμε την αλληλεγγύη μας στα συνδικαλιστικά σωματεία των εκπαιδευτικών του νησιού και θεωρούμε τη στάση αυτή ως επίθεση ενάντια στο συνδικαλιστικό κίνημα.

Η δράση των σωματείων των εκπαιδευτικών μέσα στα σχολεία είναι αδιαπραγμάτευτη. Ο χώρος εργασίας αυτοδίκαια αποτελεί χώρο άσκησης της συνδικαλιστικής δράσης και λειτουργίας και ο κλάδος θα υπερασπιστεί αυτό το δικαίωμα. Καλούμε το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς να καταψηφίσει την κατάπτυστη απόφαση της Σχολικής Επιτροπής και να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του απέναντι στα συνδικάτα των εκπαιδευτικών.

Τοποθέτηση των εκλεγμένων της ΑΣΕ στο Δ.Σ της ΟΛΜΕ για το μεταλυκειακό έτος – τάξη μαθητείας στα ΕΠΑΛ

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ, με τις οδηγίες που έδωσε για την υλοποίηση του σχεδίου «Μεταλυκειακού έτους – Τάξη Μαθητείας», κάνει ένα ακόμα βήμα στην κατεύθυνση εφαρμογής της «μαθητείας» στα ΕΠΑΛ συνεχίζοντας την πολιτική των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ – ΠΑΣΟΚ (βλ. ν. 4186/2013).

Μέσα από τις οδηγίες που έδωσε το Υπουργείο προβλέπεται:

  1. Από το σχολικό έτος 2016-2017 να ξεκινήσει η υλοποίηση μεταλυκειακού έτους – τάξη μαθητείας για αποφοίτους ΕΠΑΛ συνολικής διάρκειας 9 μηνών.

  2. Κατά τη διάρκεια της μαθητείας θα υπάρχει συνδυασμός εκπαίδευσης στο χώρο εργασίας (4 ημέρες) και μαθημάτων ειδικότητας στο σχολείο (1 μέρα).

  3. Μετά την ολοκλήρωση της μαθητείας προβλέπονται εξετάσεις πιστοποίησης από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. για την λήψη πτυχίου ειδικότητας επιπέδου 5.

  4. Η αμοιβή των μαθητών θα είναι στο 75% του βασικού μισθού (δηλ 17,12€). Τα 11€ θα επιδοτούνται από το ΥΠ.Π.Ε.Θ και τα υπόλοιπα θα τα καλύπτει ο εργοδότης.

  5. Οι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης, οι Διευθυντές Δ.Ε., οι διευθυντές των ΕΠΑΛ και των Ε.Κ θα έχουν αποφασιστικό ρόλο στην αναζήτηση επιχειρήσεων ή φορέων με τους οποίους θα συνάψει συμφωνίες το σχολείο. Αντίστοιχα τα σχολεία θα αναλαμβάνουν και τα υπόλοιπα γραφειοκρατικά ζητήματα οργάνωσης και υλοποίησης του προγράμματος.

  6. Ορίζονται αναλυτικά οι προϋποθέσεις που πρέπει να πληροί το σχολείο για να έχει το δικαίωμα οργάνωση τους έτους μαθητείας καθώς και ποιοι μαθητές θα μπορούν να συμμετέχουν.

Σχετικά με τις Δημιουργικές Εργασίες στα Λύκεια

Με πρόσφατη εγκύκλιο του (220473/Δ2/23-12-2016) το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε οδηγίες στα Λύκεια για την εκπόνηση Δημιουργικών Εργασιών για το σχολικό έτος 2016 – 2017 με βάση το Π.Δ. 46/2016 που αφορά την αξιολόγηση των μαθητών. Στις οδηγίες αυτές περιγράφονται ο σκοπός, η μορφή και τα θέματα που αφορούν τις Δημιουργικές Εργασίες, καθώς και η οργάνωση, η προετοιμασία τους και η αξιολόγηση τους.

Από τις πρώτες γραμμές μπορεί κανείς να διακρίνει ότι η εκπόνηση των λεγόμενων «Δημιουργικών Εργασιών» δεν έχουν άλλο σκοπό παρά να προετοιμάσουν τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία στις αλλαγές που προωθεί η κυβέρνηση στην εκπαίδευση, στα ίδια τα αναλυτικά προγράμματα, στη νέα δομή του Λυκείου, έτσι όπως έχει περιγραφεί και από τα πορίσματα του κοινωνικού διαλόγου για την Παιδεία και που υπαγορεύονται από την Ε.Ε. και τον ΟΟΣΑ .

Δεν εξηγείται αλλιώς η «πρεμούρα» υλοποίησης αυτής της διαδικασίας, με την αποστολή της εγκυκλίου μέσα στις γιορτές, η προχειρότητα και το θολό τοπίο που προκύπτει από το σχεδιασμό της, το γραφειοκρατικό βάρος που καλείται να αναλάβει ο εκπαιδευτικός τη στιγμή που αυτή τη περίοδο ασχολείται με διαγωνίσματα, βαθμολογίες, απουσίες, έλεγχους επίδοσης, κ.α.

Δήλωση των εκπροσώπων της Αγωνιστικής Συσπείρωσης Εκπαιδευτικών σε ΔΟΕ - ΟΛΜΕ

Οργή και αγανάκτηση προκαλεί η σικέ αντιπαράθεση που στήνεται τις τελευταίες ημέρες, από τη μια για τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση, από την άλλη για τους εκπαιδευτικούς “φαντάσματα” που ανακάλυψε η τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, κ. Κεραμέως.

Κυβέρνηση και ΝΔ επιχειρούν να παγιδεύσουν και να εξαπατήσουν όχι μόνο τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς, αλλά συνολικά τους εργαζόμενους και τον ελληνικό λαό που βλέπει να τσακίζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών του από τις τεράστιες ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία.

Αφού φρόντισαν και οι δύο να τσακίσουν τη λειτουργία των σχολείων με τις περικοπές σε προσωπικό, σε χρηματοδότηση, αλλά και στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, να εξαπατήσουν με το παραμύθι της εξαγγελίας μόνιμων διορισμών, να μεγαλώσουν τα βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών που ακριβοπληρώνουν για τη μόρφωση των παιδιών τους, σήμερα έρχονται προκλητικά και σκυλεύουν στο ρημαγμένο τοπίο που οι ίδιοι δημιούργησαν. Δική τους ευθύνη είναι οι μηδενικοί διορισμοί εδώ και 7 χρόνια, η σημαντική μείωση του αριθμού των εκπαιδευτικών λόγω των χιλιάδων, κοντά 30.000, αποχωρήσεων λόγω συνταξιοδότησης, η γενίκευση των συμβασιούχων και ελαστικά εργαζομένων στην εκπαίδευση.

Α' ΕΛΜΕ Δυτικής Αττικής: Για την εκπαίδευση των προσφυγόπουλων.

Το Περιστέρι ξέρει από προσφυγιά, καλωσορίζουμε τα προσφυγόπουλα στα σχολειά!

Με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο, η Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας (Περιστερίου) καταδικάζει κάθε είδους ρατσιστική και ξενοφοβική συμπεριφορά κατά των μαθητών προσφύγων στην χώρα μας. Η μόρφωση είναι δικαίωμα κάθε παιδιού, ανεξάρτητα από χρώμα, κοινωνική θέση, θρήσκευμα και καταγωγή.Η φοίτησή τους στα δημόσια σχολεία είναι καθήκον της πολιτείας και κανείς δεν μπορεί να την εμποδίσει. Οι εκπαιδευτικοί θα συνεχίσουμε να κάνουμε το σωστό και δίκαιο, ως παιδαγωγοί, εμποδίζοντας ρατσιστικές και φασιστικές απόψεις που δηλητηριάζουν τις παιδικές ψυχές.

H Α ΕΛΜΕ Δυτικής Αθήνας (Περιστέριου) καλωσορίζει τα προσφυγόπουλα στα σχολεία του Δήμου και καλεί τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές να υποδεχτούν τα μικρά ταλαιπωρημένα παιδιά που ξεριζώθηκαν από τις χώρες τους εξαιτίας του πολέμου και των ιμπεριαλιστικών επεμβάσεων.

Καταδικάζουμε απερίφραστα την επίθεση, χθες 17-01-16, της ναζιστικής, εγκληματικής Χρυσής Αυγής σε γονείς, δασκάλους και εκλεγμένους συνδικαλιστές στο Δημοτικό Σχολείο Νέου Ικονίου Περάματος, μετά την ανακοίνωση της απόφασης για λειτουργία του σχολείου ως Δομή Υποδοχής κι Εκπαίδευσης Προσφύγων (ΔΥΕΠ). Ανοίγουμε μια μεγάλη αγκαλιά στα μικρά παιδιά, τους μαθητές που γίνανε μάρτυρες της ρατσιστικής ασχήμιας, κατατρομοκρατήθηκαν κι έβαλαν τα κλάματα. Δεν τους επιφυλάσσουμε ένα τέτοιο μέλλον.

Γραμματεία Εκπαιδευτικών Βοιωτίας: Σχολεία στον... πάγο!

Το κύμα κακοκαιρίας που έπληξε όλη την περιοχή της Βοιωτίας τις προηγούμενες ημέρες έφερε στην επιφάνεια τα πολύ σοβαρά προβλήματα υποδομών που αντιμετωπίζουν οι σχολικές μονάδες του νομού. 

Φαινόμενα όπως καταστροφές στα δίκτυα ύδρευσης και θέρμανσης, αίθουσες που στάζουν νερό πάνω στα κεφάλια μαθητών, θέρμανση με το σταγονόμετρο τείνουν να γίνουν από μεμονωμένα και τυχαία περιστατικά μόνιμο καθεστώς στην πλειοψηφία των σχολείων. 

Βασική αιτία για τα παραπάνω είναι η διαρκής υποχρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών από τις Δημοτικές Αρχές, που έχει φτάσει τα σχολεία στα όρια της αντοχής τους. 

Την ώρα που η δημοτική και η κρατική φοροληστεία αυξάνονται συνέχεια, ως διέξοδος πλασσάρεται η εθελοντική εργασία των γονέων, ή οι δωρεές επιχειρήσεων και άλλων «ευαγών» ιδρυμάτων.

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Κάτω τα χέρια από τα Συνδικάτα!

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΜΕ-ΚΙ! - ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ!

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει ως απαράδεκτη την απόφαση 59/25-11-2016 της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Κεφαλονιάς, σχετικά με αίτημα παραχώρησης νέου σχολικού χώρου για τη στέγαση του σωματείου, το οποίο υποβλήθηκε από πλευράς μας. Σύμφωνα με την απόφαση: «[σχολικοί χώροι] σε καμία περίπτωση [δεν παραχωρούνται] σε συνδικαλιστικούς φορείς για τη στέγαση αυτών»!!!

Το αιτιολογικό, προφανώς, δεν έχει να κάνει με την επίκληση προσωρινής αδυναμίας. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να γίνει κατανοητό, στην περίπτωση, για παράδειγμα, αδυναμίας διάθεσης αιθουσών λόγω εκπαιδευτικών αναγκών που έχει ένα σχολείο. Η Σχολική Επιτροπή, με ευθύνη της Δημοτικής Αρχής (ΝΔ), σκόπιμα και συνειδητά, δεν τοποθετήθηκε με βάση την υποχρέωση που είχε από το συνδικαλιστικό Νόμο 1264/1982 άρθ. 16 παρ. 5. Σύμφωνα, λοιπόν, ακόμη και με την κουτσουρεμένη υφιστάμενη εργατική νομοθεσία «ο εργοδότης … έχει υποχρέωση να διαθέτει στη συνδικαλιστική οργάνωση κατάλληλο χώρο για γραφείο στον τόπο εργασίας ...».

Με αυτό το δεδομένο μια σειρά ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΣΕΠΕ) ανά την Ελλάδα διαθέτουν γραφεία στα σχολεία. Με βάση αυτό διατυπώσαμε το αίτημά μας προς το Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς, από το καλοκαίρι. Αντίθετα, η Σχολική Επιτροπή, επικαλούμενη διάφορες εγκυκλίους του Υπουργείου Παιδείας, παραθέτει στην απόφασή της ένα νομικό πλαίσιο που αφορά τα κριτήρια για παραχώρηση σχολικών αιθουσών σε φορείς που κάνουν «δημιουργικές δραστηριότητες»!!! Με βάση τις κυβερνητικές εγκυκλίους (κύρια την Δ4/210/20-2-1998) συμπεραίνει ότι αποκλείεται κάθε χρήση σχολείου για εκδήλωση που δεν εναρμονίζεται με το πνεύμα της εγκυκλίου.

Σε λίγο, με αυτό το σκεπτικό, θα απαγορεύουν την παραχώρηση σχολικών χώρων για την πραγματοποίηση συνδικαλιστικών συσκέψεων - Γενικών Συνελεύσεων από εκπαιδευτικούς – γονείς και μαθητές!!! Επιπλέον, «νομολογείται» η απαγόρευση χρήσης των σχολείων για στέγαση οιασδήποτε ΕΛΜΕ. Όλοι, δηλαδή, μέσα στα σχολεία εκτός από τα συνδικάτα των εκπαιδευτικών και φίμωση της συνδικαλιστικής δράσης της εκπαιδευτικής κοινότητας!!!!

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Σχετικά με την εγκύκλιο του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) για την πιλοτική εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών

Αυτές τις μέρες μπαίνει σε κάποιους Συλλόγους Διδασκόντων (Γυμνασίων) προς συζήτηση, με βάση εγκύκλιο του ΙΕΠ, το ζήτημα της συμμετοχής τους στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών.

Με αφορμή αυτό το γεγονός καλούμε τους συναδέλφους να προβληματιστούν γύρω από την όλη διαδικασία και τις προθέσεις του Υπουργείου σημειώνοντας τα εξής, βασικά κατά τη γνώμη μας, ζητήματα.

  • Η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική. Είναι προαιρετική.  Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από οποιαδήποτε πλευρά.
  • Η αλλαγή από αριθμητική σε περιγραφική αξιολόγηση, από μόνη της, δεν ωφελεί ούτε βλάπτει τους μαθητές. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος «αξιολόγησης» των μαθητών δεν μπορεί να ξεκοπεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στόχους του σχολείου αλλά και τις ταξικές ανισότητες που υπάρχουν μέσα σ’ αυτό. Ανησυχούμε όμως, ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία, για το ότι η όλη διαδικασία, πέρα από το γραφειοκρατικό χαρακτήρα που έχει, οδηγεί στο να συγκεντρώνονται στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε κάθε άλλη περίπτωση για τη γενίκευση συμπερασμάτων σε σχέση με τον εκπαιδευτικό αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αν δει κάποιος πώς και για ποιους σκοπούς αξιοποιούνται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA θα κατανοήσει τι εννοούμε.
  • Είμαστε υποψιασμένοι λοιπόν ότι και αυτή η διαδικασία θα χρησιμοποιηθεί στα πλαίσια των γενικότερων αντιδραστικών αλλαγών στην εκπαίδευση. Μας προβληματίζει έντονα ότι από την ίδια την εγκύκλιο του ΙΕΠ μπαίνουν ως βασικοί στόχοι αυτής της διαδικασίας, κατευθύνσεις που αφορούν την «υποστήριξη διαφοροποίησης της διδασκαλίας», «την αποτίμηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων» κ.ά. Αντίστοιχα κριτήρια και δείκτες δεν είναι τυχαίο ότι αποτελούν στοιχεία ελέγχου στις εκθέσεις του ΟΟΣΑ και στο 3ο Μνημόνιο αλλά και στα πορίσματα της επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων. Είναι μήπως υπερβολή να προβλέπουμε ότι όλα αυτά θα συνδεθούν άμεσα και με την περιβόητη «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας που έχει στα σκαριά η κυβέρνηση;
  • Μέσα από την εγκύκλιο είναι σαφές ότι τα σχολεία που θα εμπλακούν στη όλη διαδικασία θα αξιοποιηθούν ως «συνεργάτες» (πολλαπλασιαστές αναφέρει η εγκύκλιος) του Υπουργείου κατά τη διαδικασία επιμόρφωσης και γενίκευσης του προγράμματος.
  • Είναι τουλάχιστον υποκριτικό τη στιγμή που υποβαθμίζονται συνολικά τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας το Υπουργείο να επικεντρώνει στον τρόπο αξιολόγησης. Οι μαθητές μας έχουν, πρώτα από όλα, ανάγκη από ζωή και μόρφωση με δικαιώματα, δασκάλους και καθηγητές, υποδομές και χρηματοδότηση των σχολείων, δομές ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, τμήματα ένταξης, τάξεις υποδοχής. Όλα αυτά όμως τσακίζονται από την κυβερνητική πολιτική.

Σ.Ε.Π.Ε "Γ. Σεφέρης": Ενημερωτικό για τους συναδέλφους αναπληρωτές

ΜΕ ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΕΣ ΠΟΙΝΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ  ΚΑΙ ΟΑΕΔ ΑΠΕΙΛΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ

Με  αφορμή τη δημοσίευση στην εφημερίδα «Ριζοσπάστης», την Πέμπτη 15/12/2016 ενός αποκαλυπτικού ρεπορτάζ  για τους σχεδιασμούς της συγκυβέρνησης και του ΟΑΕΔ σε σχέση με τα επιδόματα ανεργίας.   Με βάση τις νέες ρυθμίσεις που δρομολογούνται , ύστερα από εισήγηση της διοίκησης του ΟΑΕΔ  προς το υπουργείο Εργασίας (εγκρίθηκε με μοναδική αρνητική ψήφο από τον εκπρόσωπο του ΠΑΜΕ) προκειμένου ο ΟΑΕΔ να συνεχίσει να  έχει «ομαλή χρηματοδότηση από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ», θεσπίζονται  κυρώσεις  για όσους ανέργους παίρνουν αυτό  το πενιχρό επίδομα  των 360 ευρώ   όπως: τη «διακοπή της επιδότησης ανεργίας»,  ή  «την αναστολή της επιδότησης»,  ή «τη διαγραφή από το Μητρώο Ανέργων και τη στέρηση δικαιώματος επανεγγραφής σε αυτό  για ένα χρονικό διάστημα », σε περίπτωση που δεν αποδεχτούν  να παρακολουθήσουν  κάποιο πρόγραμμα «συμβουλευτικής υπηρεσίας» ή την   απασχόληση με οποιουσδήποτε όρους, ακόμα και μια σύμβαση του ενός μήνα.  Ανάλογες ποινές προβλέπονται  και για τους ανέργους  που δεν παίρνουν καθόλου το συγκεκριμένο επίδομα όπως: απώλεια της ιδιότητας του ανέργου και τη μη δυνατότητα  επανεγγραφής  του στο  Μητρώο Ανέργων, επίσης για κάποιο  διάστημα.   Στην ουσία ο επιδοτούμενος άνεργος τίθεται ανά πάσα στιγμή στη διάθεση του ΟΑΕΔ και των διαφόρων επιχειρήσεων ή άλλων προγραμμάτων στα οποία θα είναι αναγκασμένος  να συμμετέχει  για  να μην χάσει το επίδομα αλλά και την κάρτα ανεργίας.  

Δήλωση των εκλεγμένων με την Α.Σ.Ε. στα Δ.Σ. ΔΟΕ και ΟΛΜΕ σχετικά με την κινητοποίηση στο ΓΛΚ

Συνάδελφοι, οι εκλεγμένοι με την ΑΣΕ στα ΔΣ ΟΛΜΕ/ΔΟΕ παρευρεθήκαμε στην παράσταση διαμαρτυρίας που πραγματοποιήθηκε σήμερα 21/12/16 με αποφάσεις σωματείων εκπαιδευτικών (ΕΛΜΕ Πειραιά, Σεφέρης, Σωκράτης, Θουκυδίδης) στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, σχετικά με το θέμα που έχει προκύψει σχετικά με την εμπρόθεσμη υποβολή των αιτήσεων εκπαιδευτικών, για την αναγνώριση πλασματικών χρόνων. 

Σταθήκαμε στον πλευρό των σωματείων που, στη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε με υπεύθυνο από το ΓΛΚ, διεκδίκησαν το αίτημα, να γίνουν δεκτές όλες οι αιτήσεις των συναδέλφων με όποιο τρόπο και αν έχουν υποβληθεί μέχρι τις 30-12-2016, όπως και τα σχετικά έγγραφα τα οποία δεν πρόλαβαν να επισυναφθούν για πρακτικούς λόγους από τους συναδέλφους και τα οποία θα κατατεθούν στην συνέχεια. Μετά την παρέμβαση αυτή από τους εκπροσώπους των σωματείων, υπήρξε δέσμευση ότι αυτό θα γίνει.  

Συνάδελφοι, αυτός είναι ο δρόμος για να παρεμβαίνουν τα σωματεία και οι Ομοσπονδίες για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των εργαζομένων: Ο συλλογικός αγώνας, η δράση, για τη διεκδίκηση των δικαιωμάτων μας. Καλούμε τους συναδέλφους που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα σχετικά με αυτό το ζήτημα να απευθυνθούν στο σωματείο τους.

Γυμνάσιο Πάστρας Κεφαλονιά: Κινητοποίηση για την κατάργηση της ενισχυτικής διδασκαλίας

 Όπως έγινε γνωστό σήμερα (χθες), το Υπουργείο έκρινε ότι τα παιδιά μας, του Γυμνασίου Πάστρας δεν έχουν προφανώς την ανάγκη της ενισχυτικής διδασκαλίας αφού απέρριψαν το αίτημα τόσων γονέων ώστε να βοηθηθούν τα παιδιά μέσω των κέντρων ενισχυτικής στο ίδιο το σχολείο.

Δεν έχουμε την δυνατότητα να πληρώνουμε φροντιστήρια, μια και η ύλη των μαθημάτων είναι ήδη αρκετά δύσκολη ώστε να γίνεται κατανοητή.

Για τον λόγο αυτό, μιας και η ΕΛΜΕ-ΚΙ θα πραγματοποιήσει διαμαρτυρία στην Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας την Πέμπτη 22 Δεκέμβρη το μεσημέρι στις 13:00 και εμείς σαν Σύλλογος Γονέων του Γυμνασίου Πάστρας, καλούμε όλους τους γονείς που τους αφορά άμεσα το πρόβλημα αυτό, να έρθουν εκεί μαζί μας ώστε να ενημερωθούμε και να ζητήσουμε να αλλάξει η απόφαση αυτή.

Εκ του Συλλόγου

Πανελλαδική Γραμματεία: Νέο «ψαλίδι» στους ήδη τσακισμένους μισθούς των Δημοσίων Υπαλλήλων!!

Ένα νέο «μποναμά» ετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ για τη νέα χρονιά. Μαζί με το σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, που έχει συνυπογράψει εν’ όψη και της 2η αξιολόγησης,  ετοιμάζει νέο μαχαίρι και στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων.

Συγκεκριμένα η συγκυβέρνηση επιβάλλει, με εγκύκλιο που είναι στα σκαριά, από την 1 Ιανουαρίου 2017 νέα μείωση των μισθών των δημοσίων υπαλλήλων από 2€ έως 83€ (ανάλογα τη θέση και τα χρόνια υπηρεσίας), καθώς αλλάζει ο τρόπος ο υπολογισμού  των ασφαλιστικών εισφορών για τη κύρια σύνταξη. Η εισφορά αυτή θα ανέρχεται στο 6,67% στο σύνολο των αποδοχών των υπαλλήλων με το νέο μισθολόγιο.

Έτσι επιβάλλεται άλλο ένα χαράτσι μαζί με την φοροκαταιγίδα των έμμεσων και άμεσων φόρων, τα ματωμένα πλεονάσματα του κρατικού προϋπολογισμού, την παραπέρα μισθολογική καθήλωση, την κατάργηση των προνοιακών επιδομάτων, τη καθιέρωση της εργασιακής ζούγκλας.

Οι κοκορομαχίες της κυβέρνησης με την αξιωματική αντιπολίτευση δεν μπορούν να κρύψουν το αντιλαϊκό πλαίσιο που κινούνται τα δυο συνεταιράκια που ψήφισαν το 3ου μνημόνιο και οι οποίοι δίνουν διαπιστευτήρια για την ανάγκη να κλείσει γρήγορα η 2η αξιολόγηση, να εφαρμοστούν δηλαδή γρήγορα τα νέα σκληρά μέτρα.

Τετάρτη 21/12 στις 2μ.μ. σε παράσταση διαμαρτυρίας στο ΓΛΚ και στο Υπουργείο Οικονομικών

Τοποθέτηση των εκπροσώπων της ΑΣΕ στο Δ.Σ. της ΟΛΜΕ

 

Σχετικά με τις αιτήσεις αναγνώρισης πλασματικών χρόνων μέσα στο 2016 και τη στάση της ΟΛΜΕ

 

Είναι βάσιμη και πραγματική η ανησυχία, από χιλιάδες συναδέλφους, σε σχέση με το αν θα τους αναγνωριστεί από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους (ΓΛΚ) η εμπρόθεσμη (μέχρι 31-12-2016) αίτηση αναγνώρισης των πλασματικών χρόνων μιας και από 1-1-2017 αλλάζει ο τρόπος υπολογισμού της εξαγοράς τους. Οι χιλιάδες επείγουσες αιτήσεις, προέκυψαν μετά τον αντεργατικό - αντιασφαλιστικό νόμο του Κατρούγκαλου, που τριπλασίασε τις εισφορές για την εξαγορά των πλασματικών χρόνων.

Είναι απαραίτητο και αναγκαίο να εξασφαλιστεί, υπηρεσιακά, ότι όλοι οι συνάδελφοι που επιθυμούν και θέλουν να αναγνωρίσουν τα πλασματικά τους χρόνια μέσα στο 2016, θα μπορέσουν να το κάνουν χωρίς να υπάρχουν γραφειοκρατικά εμπόδια από τη διοίκηση σε όλα τα επίπεδα (Διευθύνσεις Εκπαίδευσής που αρνούνται να παραλάβουν αιτήσεις, Γενικό Λογιστήριο του Κράτους κ.τ.λ.).

Ως Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών διαφωνούμε και έχουμε σοβαρές ανησυχίες για την όλη διαδικασία που αποφασίστηκε από την πλειοψηφία της ΟΛΜΕ (ΣΥΝΕΚ – ΔΑΚΕ), δηλαδή το να συγκεντρώνει η κάθε ΕΛΜΕ τις αιτήσεις των συναδέλφων, να τις αποστέλλει στην Ομοσπονδία και στη συνέχεια η ΟΛΜΕ να τις καταθέτει στο ΓΛΚ.

Τοποθέτηση στα Δ.Σ. της ΔΟΕ και της ΟΛΜΕ σχετικά με την εγκύκλιο του Ι.Ε.Π. για την πιλοτική εφαρμογή περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών

Aυτές τις μέρες μπαίνει σε πολλούς Συλλόγους Διδασκόντων προς συζήτηση, με βάση εγκύκλιο του Ι.Ε.Π., το ζήτημα της συμμετοχής τους στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών.

Με αφορμή αυτό το γεγονός καλούμε τους συναδέλφους να προβληματιστούν γύρω από την όλη διαδικασία και τις προθέσεις του Υπουργείου σημειώνοντας τα εξής, βασικά κατά τη γνώμη μας, ζητήματα.

  • Η συμμετοχή σε καμία περίπτωση δεν είναι υποχρεωτική. Είναι προαιρετική. Δεν αποδεχόμαστε καμία προειλημμένη απόφαση και καμία «πίεση» από οποιαδήποτε πλευρά.

  • Η αλλαγή από αριθμητική σε περιγραφική αξιολόγηση, από μόνη της, δεν ωφελεί ούτε βλάπτει τους μαθητές. Έτσι κι αλλιώς ο τρόπος «αξιολόγησης» των μαθητών δεν μπορεί να ξεκοπεί από την εκπαιδευτική διαδικασία, τους στόχους του σχολείου αλλά και τις ταξικές ανισότητες που υπάρχουν μέσα σ΄ αυτό. Ανησυχούμε όμως, ιδιαίτερα στην τρέχουσα συγκυρία για το ότι, η όλη διαδικασία, πέρα από το γραφειοκρατικό χαρακτήρα που έχει, οδηγεί στο να συγκεντρώνονται στοιχεία που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν και σε κάθε άλλη περίπτωση για τη γενίκευση συμπερασμάτων σε σχέση με τον εκπαιδευτικό αλλά και το εκπαιδευτικό σύστημα. Αν δει κάποιος πώς και για ποιους σκοπούς αξιοποιούνται τα αποτελέσματα του διαγωνισμού PISA θα κατανοήσει τι εννοούμε.

ΕΛΜΕ Πειραιά: Για τη συνάντηση με τον υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας - Υπόμνημα προς τις ναυτιλιακές εταιρείες Σαλαμίνας

Μετά από σχετική απόφαση της ΕΛΜΕ Πειραιά, από κοινού με άλλες ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ που στηρίζουν την πρωτοβουλία για έκπτωση στα εισιτήρια μετακίνησης των εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε συνάντηση με τον υφυπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Σαντοριναίο την Παρασκευή 02/12.

Στην αντιπροσωπεία συμμετείχαν οι ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς-Ιθάκης, Ζακύνθου, Β΄ Δωδεκανήσου και οι ΣΕΠΕ Χίου, Λήμνου και Πειραιά "Ρήγας Φεραίος".

Διατύπωσαν συνολικότερα αιτήματα που αφορούν την στέγαση, τη σίτιση και την διαβίωση των εκπαιδευτικών. Δήλωσαν ότι η ικανοποίηση των αιτημάτων αποτελεί επί της ουσίας βασική προϋπόθεση για να μπορούν τα σχολεία να λειτουργήσουν και επέδωσαν τα σχετικά ψηφίσματα.

Οι εκπαιδευτικοί περιέγραψαν τις απαράδεκτες συνθήκες στις οποίες διαβιούν, επιδοτώντας ουσιαστικά από την τσέπη τους σε πολλές περιπτώσεις τη στελέχωση των σχολείων στις περιοχές αυτές. Η απουσία τακτικών-ασφαλών συγκοινωνιών, το κόστος μετακίνησης με καράβια-ΚΤΕΛ-αεροπλάνα και αυτοκίνητα, η ανάγκη να στεγαστούν ή να επιδοτηθούν τα ενοίκια, η απαράδεκτη περικοπή ακόμα και της ισχνής σίτισης που υπήρχε στις λέσχες αξιωματικών αλλά και o μη χαρακτηρισμός μιας σειράς σχολείων ως δυσπρόσιτων ή η αφαίρεση της προϋπηρεσίας στα υφιστάμενα δυσπρόσιτα τέθηκαν στο τραπέζι.

ΕΛΜΕ Πειραιά: Για την αναγνώριση προϋπηρεσίας σε ΟΑΕΔ - ΙΕΚ

Αρκετοί εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, είχαν εργαστεί στο παρελθόν, ως  ωρομίσθιοι, στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ και στα Δημόσια ΙΕΚ. Πρόκειται για εκπαιδευτικούς όλων σχεδόν των κλάδων.

Παρά το γεγονός ότι οι σχολές του ΟΑΕΔ (ΤΕΕ) αποτελούν δημόσιες δομές εκπαίδευσης, η αναγνώριση της προϋπηρεσίας  σε αυτές ως ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ-ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ, δεν αναγνωρίζεται καθόλου σε κάποιες ειδικότητες (π.χ. ΠΕ19 κ.α.), είτε αναγνωρίζεται μερικώς για άλλες. Υπάρχουν μάλιστα αντιφατικές διατάξεις για το ίδιο ζήτημα. Για τα δε ΙΕΚ, η προϋπηρεσία δεν αναγνωρίζεται ως διδακτική.

Ζητάμε την αναγνώριση της προϋπηρεσίας στον ΟΑΕΔ και στα Δημόσια ΙΕΚ ως διδακτικής.

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Έξω οι επιχειρήσεις από τα σχολεία!

Λέμε ΟΧΙ στο ανταποδοτικό πρόγραμμα ανακύκλωσης τηγανόλαδου της εταιρίας Dt Recycling Cooking, που προωθεί στα σχολεία ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης (ΠΔΕ) Ιονίων Νήσων κ. Γκούσης

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ θεωρεί πρόκληση την έγγραφη κατεύθυνση που δίνει ο ΠΔΕ κ. Γκούσης, να έρχονται τα σχολεία (Σύλλογοι Διδασκόντων, Σύλλογοι Γονέων κοκ) σε απευθείας επαφή με την εταιρία Dt Recycling προκειμένου να ενταχθούν στο πρόγραμμά της. Με αφορμή το εν λόγω πρόγραμμα το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ επαναλαμβάνει ότι τα σχολεία και οι μαθητές δεν πρέπει να έχουν σχέση με τους όποιους αγοραίους ανταγωνισμούς γίνονται, στο όνομα της πράσινης ανάπτυξης και της οικολογίας. Το πρόγραμμα αυτό «δένει» με τον οικονομικό στραγγαλισμό των σχολείων και εντάσσεται στη λογική των χορηγιών, αφού θα προσφέρει ανταπόδοση της οποίας το είδος θα καθορίζεται με κοινή συμφωνία σχολείου - εταιρίας. Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες, όπως προκύπτει από το σχετικό έγγραφο της Dt Recycling που διακινεί η διοίκηση, αυτοδιαφημίζονται (πχ επαίρονται για τον εξοπλισμό και το στόλο που διαθέτουν, για την ανταπόκρισή τους στις οδηγίες της ΕΕ κλπ). Επιπλέον, διακινούν επιχειρηματολογία προς τους μαθητές για το καλό που κάνει η εταιρία, ουσιαστικά γίνονται οι ίδιοι κατευθείαν δάσκαλοι των μαθητών στην «επιχειρηματικότητα» και στην «οικολογία». Η διαδικασία αυτή επιτείνει τη διαφοροποίηση και ελαστικοποίηση των σπουδών των μαθητών και των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών. Ξεκαθαρίζουμε: Οι μαθητές των σχολείων δεν προσφέρονται για τζάμπα εργατικό δυναμικό, κάτω από το μανδύα του βαθμολογούμενου ή μη εθελοντισμού. Είναι τεράστιες οι ευθύνες όσων (κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ – πολιτικές δυνάμεις του ευρωμονόδρομου - ΕΕ - τοπική διοίκηση) βάζουν πλάτη σε αυτή την πολιτική που ανοίγει το δρόμο για το σχολείο ΑΕ.

Πρωτοβουλία από ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ για έκπτωση στις μεταφορές για όλους τους Εκπαιδευτικούς

Έκπτωση σε ακτοπλοϊκές, αεροπορικές γραμμές και ΚΤΕΛ για όλους τους εκπαιδευτικούς που υπηρετούν μακριά από τα σπίτια τους

Στη πρωτοβούλία αυτή στηρίζουν και συμμετέχουν οι ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς - Ιθάκης, Ζακύνθου, Β' Δωδεκανήσου, Πειραιά, Θήρας, Λήμνου και ΣΕΠΕ Λήμνου, Αν. Αττικής, "Ο Θουκιδίδης", "Ρόζα Ιμβριώτη", Ικαρίας - Φούρνων

Το ΔΣ των ΕΛΜΕ και των ΣΕΠΕ που υπογράφουμε το πλαίσιο αυτό παίρνουμε την πρωτοβουλία να προωθήσουμε το αίτημα για έκπτωση σε ακτοπλοϊκές, αεροπορικές γραμμές και ΚΤΕΛ για τους εκπαιδευτικούς. Σήμερα χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται μακριά από τις εστίες και τις οικογένειές τους στελεχώνοντας σχολεία σε όλη τη χώρα. Άλλοι είναι αναπληρωτές άλλοι μόνιμοι που παραμένουν για χρόνια στην περιφέρεια, αφού οι μεταθέσεις και οι αποσπάσεις έχουν περιοριστεί δραματικά. Θέμα με το κόστος υπάρχει και με ακτοπλοϊκές και αεροπορικές μετακινήσεις εντός Νομών (πχ Λήμνο – Μυτιλήνη, και αλλού). Όπως μπορεί να γίνει κατανοητό υπάρχει αναγκαστική τακτική μετακίνηση συναδέλφων προς τα αστικά κέντρα, ιδίως από τις νησιωτικές περιοχές, όχι για εκδρομή, αλλά για να βρεθούν κοντά στους οικείους τους, πολλές φορές μάλιστα για να καλύψουν ανάγκες που αφορούν ηλικιωμένους γονείς, παιδιά ή ασθένειες.

Η στήριξη των εκπαιδευτικών, όπως ασφαλώς και άλλων κοινωνικών κατηγοριών (ανέργων, μαθητών, φοιτητών κλπ) αποκτά ιδιαίτερη σημασία. Το κόστος της μετακίνησης, λειτουργεί σωρευτικά, αφού οι συνάδελφοι που μένουν μακριά από τα σπίτια τους αναγκάζονται να νοικιάζουν και σπίτια, ενώ οι μισθοί παραμένουν καθηλωμένοι. Ως αποτέλεσμα, ουσιαστικά οι εκπαιδευτικοί επιδοτούν από την τσέπη τους τη στελέχωση των σχολείων της χώρας.

Οι ΕΛΜΕ και οι ΣΕΠΕ που υπογράφουμε απαιτούμε από τη κυβέρνηση να θεσπίσει έκπτωση 50% για τις μετακινήσεις σε καράβια, αεροπλάνα και ΚΤΕΛ. Παίρνουμε πρωτοβουλία με κατά τόπους κινητοποιήσεις, παραστάσεις, ψηφίσματα σε ΠΣ και Δημ. Συμβούλια.

ΕΛΜΕ - ΚΙ: Θέλουν να καταστέλλεται όποιος σηκώνει κεφάλι!!

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ-ΚΙ καταγγέλλει τη σύλληψη και την προσαγωγή σε δίκη φοιτήτριας - μέλους της ΚΝΕ, η οποία συνελήφθη από την Αστυνομία στις 7 Νοέμβρη έξω από το 2ο ΓΕΛ Κιλκίς με την κατηγορία της «διατάραξης οικογενειακής ειρήνης». Η σύλληψη έγινε έπειτα από καταγγελία του διευθυντή του συγκεκριμένου σχολείου, επειδή συζητούσε με τους μαθητές για την οργάνωση και το περιεχόμενο των μαθητικών κινητοποιήσεων που ήταν προγραμματισμένες εκείνη τη μέρα σε μια σειρά πόλεων της χώρας, όπως και στο Κιλκίς, διακινώντας την ανακοίνωση της Συντονιστικής Επιτροπής των Μαθητών.

Syndicate content