Βασικές θέσεις

Σ.Ε.Π.Ε. "Ρόζα Ιμβριώτη": Εισήγηση στη συζήτηση του Συλλόγου για την Ειδική Αγωγή

"Οι αρνητικές εξελίξεις στην Ειδική Αγωγή και οι επιπτώσεις τους στα παιδιά με ειδικές ανάγκες, στις οικογένειές τους, στη λειτουργία του δημόσιου σχολείου, στους εκπαιδευτικούς-ΕΕΠ-ΕΒΠ" 

Αγαπητοί γονείς, αγαπητοί συνάδελφοι και συναδέλφισσες,

Μια ακόμη σχολική χρονιά οδεύει προς το τέλος της. Όπως και οι προηγούμενες χρονιές, αφήνει πίσω της τις συνέπειες των γνωστών πλέον χρόνιων προβλημάτων που δίνουν το «παρών» σε όλες τις δημόσιες εκπαιδευτικές δομές, οι οποίες ασφυκτιούν κάτω από το βάρος της συνεχούς υποχρηματοδότησης.

Οι λαϊκές οικογένειες αντιμετωπίζουν συνθήκες οικονομικής εξαθλίωσης λόγω των απάνθρωπων αντιλαϊκών μέτρων που εφαρμόζουν όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων ετών και συνεχίζει και η παρούσα κυβέρνηση.

Τη βαρβαρότητα αυτής της πολιτικής τη βιώνουν σε μεγαλύτερη ένταση τα άτομα με Αναπηρία, οι μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και οι οικογένειές τους, που θυσιάζονται στο βωμό των περικοπών και της «εξοικονόμησης» πόρων για να εξασφαλιστούν φοροαπαλλαγές και επιδοτήσεις για τους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους.

Πανελλαδική Γραμματεία: Πρόταση του ΠΑΜΕ προς την 85η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ για το ζήτημα της Εκπαίδευσης των Προσφυγόπουλων

Σύμφωνα με στοιχεία που δίνει η UNICEF, στην Ελλάδα σήμερα βρίσκονται 22.000 παιδιά προσφύγων, θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και επεμβάσεων, αλλά και της αντιμετώπισης του προσφυγικού προβλήματος από την ΕΕ στην οποία συμφώνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.

Δεν πρέπει να συμβιβαστούμε, ειδικά εμείς οι εκπαιδευτικοί, με τις εικόνες εξαθλίωσης αυτών των παιδιών και των οικογενειών τους, με τα απίστευτα βάσανα και την ταλαιπωρία στην οποία υποβάλλονται καθημερινά. 

        Το συνδικαλιστικό κίνημα, ταυτόχρονα με την εκδήλωση της πολύμορφης και έμπρακτης αλληλεγγύης στους πρόσφυγες και μετανάστες χρειάζεται να διεκδικήσει άμεσα μέτρα που αφορούν και το ζήτημα της Εκπαίδευσης όλων αυτών των παιδιών που βρίσκονται στη χώρα μας.

Σ.Ε.Π.Ε. " Ο Σωκράτης": Ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς των μαθητών μας

Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΔΗΓΕΙ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΠΑΙΔΙΑ ΕΚΤΟΣ ΟΛΟΗΜΕΡΟΥ !

Αγαπητοί γονείς

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ συνεχίζοντας την πολιτική των περικοπών στην εκπαίδευση, στα πλαίσια της υλοποίησης των δεσμεύσεων του 3ου μνημονίου και των απαιτήσεων Ε.Ε.- ΔΝΤ- ΟΟΣΑ- Επιχειρηματικών Ομίλων, χρησιμοποιεί κάθε μαγικό τρικ για να εξαφανίσει τα χιλιάδες κενά στα σχολεία αντί να τα καλύψει με μόνιμους διορισμούς.

Με νέα Υπουργική Απόφαση, καταργεί επί της ουσίας, την πλειοψηφία των ολοήμερων τμημάτων των Δημοτικών Σχολείων, αφού θέτει ως προϋπόθεση «στο ολοήμερο πρόγραμμα να γράφονται και να φοιτούν οι μαθητές των οποίων και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι, προσκομίζοντας σχετική βεβαίωση του φορέα εργασίας τους»!!!

Χιλιάδες λαϊκές οικογένειες, που μαστίζονται από την ανεργία, την ελαστική, την εκ περιτροπής ή τη μαύρη εργασία οδηγούνται σε αδιέξοδο! Αλήθεια δεν ξέρει ο Υπ. Παιδείας και η κυβέρνησή ότι, στην Ελλάδα του 2016 με επίσημη ανεργία πάνω από 25% και ανεπίσημη πάνω από 30%, σπάνια συναντάς οικογένεια με δύο εργαζόμενους και μάλιστα ασφαλισμένους που να μπορούν να προσκομίσουν αντίστοιχα πιστοποιητικά;

Ποια οικογένεια με εργασιακά περιπλανώμενους γονείς μπορεί να παίρνει το παιδί της από το σχολείο στη 1.15 μ.μ., με δεδομένο ότι δε θα μπορεί να το γράψει στο ολοήμερο;

Πανελλαδική Γραμματεία: Πρόταση αγώνα προς τους εκπαιδευτικούς, τις Γ.Σ. και τα Δ.Σ. ΣΥΛΛΟΓΩΝ και ΕΛΜΕ

Παίρνουμε θέση μάχης!

Το νομοσχέδιο που κατεδαφίζει την Κοινωνική Ασφάλιση να μείνει στα χαρτιά!

Δε θα χαρίσουμε την κοινωνική ασφάλιση που κατακτήθηκε με αίμα!

ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΕΣ ΣΤΗΝ ΠΑΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΙΣ 4 ΦΛΕΒΑΡΗ

Όλοι και όλες στις Απεργιακές συγκεντρώσεις των συνδικάτων που συσπειρώνονται στο Π.Α.ΜΕ.

 Να μη λείψει κανείς από τις Γενικές Συνελεύσεις!

Στις Γενικές Συνελεύσεις να πει ο συνάδελφος τη γνώμη του, τον προβληματισμό του για τις ανατροπές στην κοινωνική ασφάλιση και κυρίως για το πώς θα οργανώσουμε την Απεργία, πώς θα δώσουμε την πιο ισχυρή, την πιο αποφασιστική απάντηση στην επίθεση που δεχόμαστε. Στην Απεργία να μην ανοίξει ούτε ένα σχολείο. Κανένας εκπαιδευτικός στην τάξη! Εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές μια φωνή – μια γροθιά!

Α.Σ.Ε στο Σ.Ε.Π.Ε. ΔΣ «ΑΛ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» : Για τη συγκρότηση του προεδρείου του Δ.Σ. του Συλλόγου

Στην πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ «ΑΛ. ΔΕΛΜΟΥΖΟΣ» στις 7/12/15 με θέμα τη συγκρότηση προεδρείου η τοποθέτηση μας ήταν η ακόλουθη:

Aντιπροσωπευτικό, αναλογικό προεδρείο, με βάση τη δύναμη της κάθε παράταξης, όπως προέκυψε από τις εκλογές της 26ης Νοέμβρη για να εκφραστεί έτσι η βούληση των συναδέλφων και να λειτουργήσει ο Σύλλογος. Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις ευθύνης στο προεδρείο πρέπει να διατεθούν ως εξής:

η πρώτη δύναμη (Προοδευτικά Ρεύματα) τον πρόεδρο

η δεύτερη (Αγωνιστική Συσπείρωση Εκπαιδευτικών -το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ) τον αντιπρόεδρο

η τρίτη (Ανεξάρτητος Υποψήφιος) τον γραμματέα

η τέταρτη (Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση & Συνεργασία Εκπαιδευτικών) τον ταμία

η πέμπτη (Εκπαιδευτικοί Ριζοσπαστικής Αριστεράς) τον ειδικό γραμματέα

Αφού ολοκληρώθηκαν οι προτάσεις από όλες τις παρατάξεις ζητήσαμε τον λόγο εκ νέου προκειμένου να τοποθετηθούμε στην πρόταση των εκπροσώπων της Ανεξάρτητης Ριζοσπαστικής Παρέμβασης και ΕΡΑ για τη συγκρότηση αγωνιστικού προεδρείου (πρότειναν πρόεδρο από το ΠΑΜΕ και γραμματέα από τηνΑνεξάρτητη Ριζοσπαστική Παρέμβαση ή την ΕΡΑ). Συγκεκριμένα είπαμε το εξής: Η θέση μας για αντιπροσωπευτικό-αναλογικό προεδρείο με βάση τα αποτελέσματα των εκλογών και τη βούληση των συναδέλφων είναι πάγια και ενιαία σε όλους τους συλλόγους. Επιπλέον, ως ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών δεν κάνουμε καμία προγραμματική συμφωνία με άλλες παρατάξεις μετά τις εκλογές πίσω από την πλάτη των συναδέλφων που μας εμπιστεύθηκαν με την ψήφο τους. Οποιαδήποτε συμμαχία το ΠΑΜΕ την κάνει μπροστά στους συναδέλφους, πριν από τις εκλογές προκειμένου ο καθένας και η καθεμία να ξέρει για πιο λόγο ψηφίζει την παράταξή μας.

Εμείς θεωρούμε ότι είναι αναγκαιότητα να συγκροτηθεί άμεσα το προεδρείο γιατί τα προβλήματα που έχουμε μπροστά μας (ασφαλιστικό, νέο μισθολόγιο κλπ) είναι οξύτατα, δεν περιμένουν και άρα επιβάλλεται η απρόσκοπτη λειτουργία του Συλλόγου μας. 

Σ.Ε.Π.Ε. "Ο Θουκιδίδης": Όλοι στην Απεργία, 3 του Δεκέμβρη, όλοι στο δρόμο!

Με την πανελλαδική - πανεργατική απεργία στις 12 Νοέμβρη δόθηκε μια πρώτη απάντηση στην πολιτική της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ που υλοποιεί το 3ο πιο βάρβαρο αντιλαϊκό μνημόνιο, ταυτόχρονα και με τα δύο προηγούμενα.

Χιλιάδες εργαζόμενοι, συνταξιούχοι, άνεργοι, αυτοαπασχολούμενοι, αγρότες, νεολαία, ενώσαμε τη φωνή μας απέναντι στους σχεδιασμούς κυβέρνησης -  Ε.Ε. - κεφαλαίου που θέλουν να δουλεύουμε μέχρι τα βαθιά γεράματα, που μας τσακίζουν μέσω της φοροληστείας, που παραδίδουν την πρώτη κατοικία των λαϊκών οικογενειών στα κοράκια των τραπεζών.

Η κυβέρνηση, με τη στήριξη και των άλλων κομμάτων της πλουτοκρατίας, συνεχίζει ακάθεκτη την  αντιλαϊκή πολιτική. Τις προηγούμενες μέρες ψήφισε στη Βουλή 48 καινούρια προαπαιτούμενα προκειμένου να εξασφαλίσει τη νέα δόση των 2 δις, αλλά και τα χρήματα για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

Σ.Ε.Π.Ε "ΣΩΚΡΑΤΗΣ": Ψήφισμα για τους πλειστηριασμούς

ΚΑΤΩ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΠΙΤΙΑ ΜΑΣ!!!

ΟΧΙ ΣΤΟΥΣ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΥΣ!

 ΚΑΝΕΝΑ ΣΠΙΤΙ ΣΕ ΧΕΡΙΑ ΤΡΑΠΕΖΙΤΗ!

ΚΑΤΩ ΟΙ ΦΟΡΟΙ!

 

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πρακτική των προηγούμενων κυβερνήσεων, ψήφισε με συνοπτικές διαδικασίες και άλλο νόμο με τα λεγόμενα προαπαιτούμενα.

Την ίδια στιγμή που τα δίνουν όλα για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών, και ενισχύουν με κάθε τρόπο τραπεζίτες και μεγάλο κεφάλαιο, χωρίς κανένα δισταγμό, βάζουν χέρι στα καταχρεωμένα νοικοκυριά και νομοθετούν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς ακόμα και πρώτης κατοικίας για το μεγαλύτερο μέρος όσων πήραν δάνειο για να αποκτήσουν σπίτι.

Πετούν έξω από τις ρυθμίσεις όσους λόγω φτώχειας, ανεργίας, αναδουλειάς καθυστερούν για λίγες μέρες την πληρωμή της δόσης.

Σ.Ε.Π.Ε "Γ.ΣΕΦΕΡΗΣ": ΚΑΜΙΑ ΑΝΑΜΟΝΗ – ΚΑΜΙΑ ΑΝΟΧΗ !

ΔΕΝ ΑΝΑΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ ΚΑΜΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ «ΣΟΦΩΝ» ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ!

ΣΟΦΟΙ ΓΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΟΣΟΙ ΘΕΤΟΥΝ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΤΟΥΣ ΜΟΡΦΩΣΗ  ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ

ΚΑΙ ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ,  ΤΗΣ  Ε.Ε. ,ΤΟΥ  ΔΝΤ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΤΙΛΑΙΚΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΝ


Tο πόρισμα της «Επιτροπής Σοφών» που παραδόθηκε στην ηγεσία του υπουργείου Εργασίας, το μεσημέρι της Πέμπτης 15 Οκτώβρη,  παραδέχεται κυνικά ότι «καμία λύση δεν είναι ανώδυνη» και προτείνει ένα «διανεμητικό σύστημα εικονικών λογαριασμών, καθορισμένων εισφορών υποστηριζόμενο από μια εθνική σύνταξη και ένα κεφάλαιο για την εγγύηση της βιωσιμότητας του συστήματος». Με την καθιέρωσή της η εθνική σύνταξη θα αποκτήσει «αυτοτέλεια» και θα «αποχωριστεί» από το πλαίσιο των ασφαλιστικών (αναλογικών) παροχών του κάθε φορέα. Επάνω σε αυτό το σύστημα θα προστίθεται η βασική σύνταξη που θα δίνεται σε όσους συμπληρώνουν τα 67 χρόνια. 

Σ.Ε.Π.Ε. Ικαρίας & Φούρνων: Οι εξελίξεις στην ειδική αγωγή και οι επιπτώσεις στην Ικαρία

Το Δ.Σ. του Συλλόγου, παίρνοντας υπ’ όψη τις εξελίξεις στην ειδική αγωγή και την κατάσταση που διαμορφώνεται στην μοναδική δομή ΕΑΕ στην Ικάρια ενημερώνει για τα εξής: 

Η  συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛ με το νέο πολυνομοσχέδιο για την εκπαίδευση δίνει ένα νέο καίριο πλήγμα στην ειδική αγωγή ή όπως τη βάφτισαν «ειδική εκπαίδευση».  Διαμορφώνοντας  ένα «νέο»  επιεικώς απαράδεκτο πλαίσιο, για την ειδική εκπαίδευση, όταν στο όνομα της «ισοτιμίας και των ευκαιριών»  κλείνει τις δομές  ειδικής αγωγής & εκπαίδευσης και οδηγεί τα παιδιά στα γενικά σχολεία (τα οποία φυσικά δεν έχουν ούτε την ίδια στελέχωση, ούτε τον ίδιο εξοπλισμό) !!

Την ίδια στιγμή δίνουν ψεύτικες ελπίδες στους γονείς για «ισοτιμία  στην εκπαίδευση»

  • την ώρα που μειώνεται δραματικά η παράλληλη στήριξη όπου και όταν φτάσει,   
  • την ώρα που κλείνουν δομές, 
  • την ώρα που τα ειδικά σχολεία ανοίγουν  Οκτώβριο  στη καλύτερη περίπτωση, μιλάνε για ίσες ευκαιρίες 
  • την ώρα που ξεχνάνε ότι παιδιά με ιδιαιτερότητες και οι οικογένειες τους αδυνατούν να πληρώσουν το κόστος κάθε θεραπείας που ξεπερνά τα 200 και 300 ευρώ το μηνά!!!

Σ.Ε.Π.Ε. «Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ»: Άκαρπες οι προσπάθειες για την έκδοση των καρτών ελευθέρας εισόδου στα μουσεία!

Συνάδελφοι - συναδέλφισσες,

σε προηγούμενη ανακοίνωσή, σας επισημάναμε το γεγονός ότι τα διάφορα μουσεία στα οποία απευθυνθήκαμε (Επιγραφικό, Νομισματικό, Βυζαντινό) μας δήλωσαν ότι δεν έχουν τα υλικά για να μας εκδόσουν κάρτες ελευθέρας εισόδου.

Ο Σύλλογός μας προσπάθησε να εκδόσει τις κάρτες από την Εφορία Αρχαιοτήτων Αθήνας, χωρίς όμως αποτέλεσμα.

Στη χώρα που έθεσε τα θεμέλια του πολιτισμού, δεν υπάρχουν τα απαραίτητα για τη μαζική έκδοση καρτών που εξασφαλίζουν την ελεύθερη πρόσβαση στους εκπαιδευτικούς.

Θα μπορούσε να φαντάζει με κακόγουστο αστείο, αλλά δεν είναι !!!

Άλλωστε και τα δημόσια νοσοκομεία στερούνται των αναγκαίων για την νοσηλεία και από  τα σχολεία λείπουν οι εκπαιδευτικοί και τα χρήματα για τις απαραίτητες δαπάνες.

«Ελλάς το μεγαλείο σου»!

 

Όσοι εκπαιδευτικοί το επιθυμούν, μπορούν να πάρουν πίσω τα δικαιολογητικά, από το γραφεία του συλλόγου (9ο Δημ. Ν.Ιωνίας), την Τρίτη 9/6 από τις 7,30 μ.μ. μέχρι τις 9 μ.μ.

( όπου θα συνεδριάζει το ΔΣ).

Γραμματεία Π.Α.ΜΕ. Μεσογείων - Λαυρεωτικής: Για τα αποθεματικά ταμείων και δημοσίων οργανισμών

Συναδέλφισσες-συνάδελφοι 

Καταδικάζουμε την τροπολογία για τα διαθέσιμα των ασφαλιστικών ταμείων και οργανισμών με την οποία αρπάζονται τα ταμειακά διαθέσιμα.

Πρόκειται για εσωτερικό δανεισμό που εγγυάται δήθεν «καλύτερη αξιοποίηση» και «προστασία από ζημιές», όταν είναι νωπές ακόμα οι μνήμες για την κλοπή των ταμείων μέσω του PSI, που η κυβέρνηση κάνει ότι αγνοεί. Υπάρχει πείρα ότι τέτοιου είδους ρυθμίσεις όχι μόνο δεν εξασφαλίζουν τα χρήματα των ταμείων που ανήκουν στους ασφαλισμένους αλλά και υλοποιούν την υφαρπαγή τους.

Η κυβερνητική φιλολογία περί άμεσης ρευστοποίησης είναι μια καθαρή απάτη αφού ο εσωτερικός δανεισμός πραγματοποιείται ακριβώς γιατί δεν υπάρχει ρευστότητα.

Δηλώνουμε  κατηγορηματικά:

Κάτω τα χέρια από τα ασφαλιστικά ταμεία - Να δοθούν εδώ και τώρα πίσω τα κλεμμένα.

   Τα παραπάνω κατατέθηκαν από τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ και ως πρόταση- ψήφισμα, στο ΔΣ του σωματείου μας την 1/4/15, και απορρίφθηκαν από όλες τις υπόλοιπες δυνάμεις!

ΑΞΙΟΛΟΓΗ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΚΝΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ. ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΥΛΙΚΑ ΤΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ

Πλήθος νέων γέμισε την αίθουσα εκδηλώσεων του Παντείου Πανεπιστημίου και παρακολούθησαν την πολύ ενδιαφέρουσα ημερίδα που διοργάνωσε το Κεντρικό Συμβούλιο της ΚΝΕ με θέμα:

«Σχολικός εκφοβισμός: Μύθοι και πραγματικότητα».

Σκοπός της ημερίδας ήταν να ανοίξει η συζήτηση με διάφορους τρόπους και να φωτιστούν πλευρές στον προβληματισμό και τις πραγματικές ανησυχίες που έχουν γονείς, εκπαιδευτικοί, φορείς του κινήματος κι όλοι όσοι ασχολούνται με τη διαπαιδαγώγηση των νέων ανθρώπων.  

Την εισαγωγική ομιλία πραγματοποίησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας.

Στη συνέχεια ακολούθησαν ομιλίες από τους:

  • Ελισσαίο Βαγενά, διδάκτορα Παιδαγωγικής και Εξελικτικής Ψυχολογίας και μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ, με θέμα: «Για μια άλλη προσέγγιση της παιδικής επιθετικότητας». 
  • Κυριάκο Ιωαννίδη, διδάκτορα Κοινωνιολογίας και υπεύθυνο του Τμήματος Παιδείας της ΚΕ του ΚΚΕ, με θέμα: «Εκπαιδευτικό σύστημα και "σχολικός εκφοβισμός"». 
  • Παύλο Αλέπη, στέλεχος του ΚΚΕ, με θέμα: «Στερεότυπα και αλήθειες». 

 

ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Ο Σύλλογος διδασκόντων του …………………. καταλήγει στην παρακάτω απόφαση σε σχέση με την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας.

Η αυτοαξιολόγηση, όπως και ολόκληρο το ως τώρα νομοθετικό πλαίσιο, αναδεικνύει τη σχολική μονάδα ως αυτόνομη, ως κύριο δηλαδή φορέα προγραμματισμού του εκπαιδευτικού έργου, με ευθύνη στα οικονομικά της και στο πρόγραμμα λειτουργία της, πράγμα που οδηγεί στη διαφοροποίηση και κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

Η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, με βάση τους δείκτες και τα κριτήρια που θέτει, επικεντρώνεται στην αξιολόγηση του σχολείου με βάση κυρίως τις επιδόσεις και τη διαρροή των μαθητών («επιτεύγματα και πρόοδος μαθητών», «διαρροή και φοίτηση», «ατομική και κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών»...), πράγμα που είναι για μας ηθικά και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτο. Τα ζητήματα αυτά βρίσκονται σε άμεση εξάρτηση με μια σειρά κοινωνικές παραμέτρους που έχουν την ρίζα τους στις ταξικές ανισότητες που αναπαράγονται από το ίδιο το κοινωνικό – οικονομικό σύστημα.

Διακήρυξη της ΔΑΣ στο 35ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ

Άλλαξε τους συσχετισμούς!

Με ισχυρό  ΠΑΜΕ υπάρχει λύση, υπάρχει ελπίδα!

Ανασύνταξη του συνδικαλιστικού κινήματος τώρα!


Δυο λόγια σε πρώτο πρόσωπο.

Συναδέλφισσα, συνάδελφε αντιπρόσωπε στο 35ο Συνέδριο της ΑΔΕΔΥ.

 

1. Υπάρχει ένα καίριο ερώτημα: Γιατί το συνδικαλιστικό κίνημα σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, σε μια περίοδο καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης και ολομέτωπης επίθεσης κυβέρνησης-πλουτοκρατίας-Ε.Ε. δεν κατάφερε να αντιτάξει μια ισχυρή αντίσταση, να εμποδίσει ή και να ματαιώσει μια σειρά αντιλαϊκά μέτρα που στην κυριολεξία έχουν σακατέψει τη ζωή μας; Τι και ποιος φταίει γι’ αυτό;

ΚΕΘΕΑ - «ΣΤΡΟΦΗ» Οι 9 στους 10 ξεκίνησαν με κάνναβη

«Δεν είμαστε αριθμοί. Είμαστε άνθρωποι με ονόματα και πατρίδες». Χουσεΐν Χ.

Πράγματι, πίσω από τους αριθμούς υπάρχουν άνθρωποι και πατρίδες που μαρτυρούν σπαρακτικές ιστορίες και αφτιασίδωτες αλήθειες για ένα βάρβαρο κι απάνθρωπο, εγκληματικό σύστημα που σκορπάει πόνο και θάνατο απ' άκρη σ' άκρη του πλανήτη. Η επιβεβαίωση αυτή τη φορά έρχεται από τη «συγκριτική μελέτη του προφίλ των εφήβων που προσεγγίζουν τα κέντρα συμβουλευτικής του ΚΕΘΕΑ "Στροφή" και τις Ομάδες Συμβουλευτικής του Ειδικού Καταστήματος Νεαρών Εφήβων στις φυλακές Αυλώνα το 2011». Η μελέτη δόθηκε στη δημοσιότητα με αφορμή τα 8 χρόνια παρέμβασης του ΚΕΘΕΑ «ΣΤΡΟΦΗ» σε ανήλικους που κρατούνται στις φυλακές Αυλώνα.

Τα στοιχεία είναι συγκριτικά ανάμεσα στα Συμβουλευτικά Κέντρα της κοινότητας εντός και εκτός φυλακών και σκιαγραφούν το προφίλ των εφήβων και νεαρών ενήλικων χρηστών που προσέγγισαν τις παραπάνω υπηρεσίες. Οσο νωρίτερα ένας έφηβος εμπλακεί με τα ναρκωτικά τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες να καταλήξει στη φυλακή. Οι 9 στους 10 ξεκίνησαν με κάνναβη, η οποία παραμένει η κύρια ουσία κατάχρησης και η ηρωίνη είναι η δεύτερη. Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται ότι το πρόβλημα είναι η πολυτοξικομανία, δηλαδή η παράλληλη χρήση ουσιών. Ενώ η ανεργία και η διακοπή του σχολείου είναι χαρακτηριστικά και στις δύο περιπτώσεις.

Αναλυτικά:

Στα Συμβουλευτικά Κέντρα ΚΕΘΕΑ «ΣΤΡΟΦΗ»: Η μέση ηλικία διακοπής του σχολείου είναι τα 16 έτη, ένα χρόνο μετά την έναρξη χρήσης της κύριας ουσίας κατάχρησης. Σχεδόν 4 στους 10 είχαν ολοκληρώσει μόνο το Γυμνάσιο. Το 32,8% των εφήβων δεν είχε καμία εργασιακή απασχόληση, ούτε πήγαινε σχολείο. Η μέση ηλικία έναρξης χρήσης ουσιών είναι τα 15 έτη και οι 9 στους 10 ξεκίνησαν τη χρήση με κάνναβη. Η συνηθέστερη κύρια ουσία κατάχρησης είναι η κάνναβη με δεύτερη την ηρωίνη και το 25,6% των εφήβων κάνει καθημερινή χρήση της κύριας ουσίας. Η πλειοψηφία των εφήβων έκανε παράλληλη χρήση και άλλων ναρκωτικών ουσιών πέραν της κύριας ουσίας κατάχρησης. Η μέση ηλικία ενέσιμης χρήσης είναι τα 16 έτη. Το 12% των εφήβων δήλωσε ότι είχε κάποιου τύπου διαγνωσμένο ψυχολογικό πρόβλημα.

ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΙΣ ΣΥΛΛΗΨΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΘΑΝΑΣΗ ΑΓΑΠΗΤΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΕΥΟΣΜΟΥ-ΚΟΡΔΕΛΙΟΥ ΣΑΡΑΝΤΗ ΑΡΒΑΝΙΤΗ ΚΑΙ ΘΩΜΑ ΚΥΡΑΤΖΟΠΟΥΛΟΥ.

 

Η κυβέρνηση προσπαθώντας να τρομοκρατήσει τους εργαζόμενους και να ελέγξει τις κινητοποιήσεις τους προχώρησε την Παρασκευή στη σύλληψη τριών εργαζομένων για τη συμμετοχή τους στη μαχητική διαδήλωση στη ΔΕΘ κατά τη διάρκεια της 3ης Ελληνογερμανικής  συνέλευσης δημάρχων, παρουσία του Γερμανού υφυπουργού Χανς Γιοακίμ Φούχτελ. Οι αστυνομικές αρχές, παραμονή της επετείου της εξέγερσης του Πολυτεχνείου, με πρακτικές που παραπέμπουν στις πιο μαύρες σελίδες της πολιτικής  ιστορίας της χώρας, συνέλαβαν το  Θανάση Αγαπητό μέλος του Δ.Σ. Β΄ Συλλόγου Εκπ/κών Π.Ε. Θεσ/νίκης, μέλος Ε.Ε. Ν/Τ ΑΔΕΔΥ - ΕΔΟΘ και πρώην μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ και τους εργαζόμενους στο δήμο Ευόσμου - Κορδελιού, Σαράντη Αρβανίτη και Θωμά Κυρατζόπουλο.

ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ Π.Ε. : ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ Ο ΦΑΣΙΣΜΟΣ. ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ.

 

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. «Γ. Σεφέρης», καταδικάζει με τον πιο αποφασιστικό τρόπο την προκλητική ενέργεια του Δ/ντη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λευκάδας να διενεργήσει ΕΔΕ ενάντια στους εκπαιδευτικούς του Δημοτικού Σχολείου και του 1ου και Νηπιαγωγείου Νυδρίου και να μετακινήσει την νηπιαγωγό σε άλλο σχολείο επειδή δεν άρεσε σε υποστηρικτές της Χρυσής Αυγής στο νησί το περιεχόμενο του γιορτασμού της 28ης Οκτωβρίου.

 

Είναι πέρα για πέρα απαράδεκτο, στελέχη της εκπαίδευσης που έχουν την ευθύνη της καθοδήγησης του εκπαιδευτικού έργου, να δίνουν περιθώρια για οποιαδήποτε παρέμβαση στους φασίστες της Χρυσής Αυγής στα σχολεία. Στους  υπερασπιστές  του ναζισμού και του φασισμού που αιματοκύλησαν το λαό μας – και όχι μόνο -  κατά το 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Αυτών που σπέρνουν το μίσος ανάμεσα σε τμήματα των εργαζομένων, αναγορεύοντας ως εχθρό τον εργάτη που έχει άλλο χρώμα και άλλη θρησκεία, προκειμένου να «βγουν λάδι» οι κεφαλαιοκράτες  ανεξαρτήτου εθνικότητας, θρησκείας και χρώματος. 

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ Μπλόκο στα μέτρα! Απόφαση πήρε το ΔΣ της ΟΛΜΕ μετά από πρόταση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ

Μετά από πρόταση των δυνάμεων του ΠΑΜΕ το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέδωσε ανακοίνωση για «να μην επιτρέψουμε να εφαρμοστεί το τερατούργημα της κυβέρνησης. Μπλόκο στις απολύσεις και σ' όλα τα αντιλαϊκά μέτρα». Στην ανακοίνωση αναφέρεται πως «τα μέτρα και το πολυνομοσχέδιο, που μόλις πρόσφατα ψηφίστηκαν στη Βουλή περνούν βαριές αλυσίδες στο λαό. Χτυπούν όλους τους εργαζόμενους σε δημόσιο και ιδιωτικό τομέα. Μας οδηγούν πίσω ολοταχώς, στον εργασιακό μεσαίωνα».

Στην ανακοίνωση περιγράφονται αναλυτικά οι επιπτώσεις απ' τα μέτρα και τον προϋπολογισμό στους δημόσιους υπαλλήλους και ιδιαίτερα στους εκπαιδευτικούς και την εκπαίδευση και υπογραμμίζεται: «Ολοι μαζί μια φωνή μια γροθιά, να μην επιτρέψουμε να εφαρμοστεί αυτό το τερατούργημα. Χρειάζεται κίνημα και αγώνας που θα παρεμποδίσει τα μέτρα, θα τα μπλοκάρει στην πράξη.

Κίνημα και αγώνας, που θα αντιπαλεύει τις αντιλαϊκές πολιτικές και όλες τις αναδιαρθρώσεις που διαμορφώνουν μια κρατική διοίκηση, πιο αυταρχική, πιο συγκεντρωτική, πιο επιτελική, πιο στενά δεμένη με τους μηχανισμούς της ΕΕ, πιο επιθετική απέναντι στο εργατικό λαϊκό κίνημα. Ενότητα κι αγώνα για να μην περάσουν οι απολύσεις.

  • Να μην περάσει η αξιολόγηση.
  • Να μην περάσουν οι συγχωνεύσεις των σχολείων, οι συμπτύξεις των τμημάτων.
  • Καμιά μετακίνηση εκπαιδευτικού από πόλη σε πόλη, όχι στις υποχρεωτικές μετατάξεις

Οχι στον αυταρχισμό και την κρατική καταστολή».

Η παγίδα της «αξιολόγησης»

Η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών είναι παλιό σχέδιο. Ακούγεται πολύ θετικά η έννοια της «αξιολόγησης» στα αφτιά κάθε καλοπροαίρετου ανθρώπου, πόσο μάλλον όταν έχει μια εμπειρία από τα τεράστια προβλήματα και τις ελλείψεις στην εκπαίδευση και εύκολα διολισθαίνει στην αυταπάτη ότι με την «αξιολόγηση» μπορεί κάποια από αυτά έστω να λυθούν. Εδώ είναι η παγίδα! Η αξιολόγηση δε θα γίνει για να λυθούν προβλήματα, αλλά για να προσαρμοστούν τα σχολεία -πιο γρήγορα και αποτελεσματικά- σε ένα νέο μοντέλο λειτουργίας, που και τη μόρφωση συνολικά θα υποβαθμίσει, και την τσέπη των γονιών θα αδειάζει με μεγαλύτερους ρυθμούς, ενώ θα σμπαραλιάσει και τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
Λέει χαρακτηριστικά το πόρισμα της «ομάδας εργασίας» για την «αξιολόγηση» που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας: Το κάθε σχολείο στην αρχή της χρονιάς θα βάζει στόχους και με βάση αυτούς θα αξιολογείται. Δηλαδή, εκ των προτέρων και πριν ακόμα γίνει η αξιολόγηση θα υπάρχει κατηγοριοποίηση των σχολείων. Για παράδειγμα, ένα σχολείο που εκτιμά ότι έχει πολλούς λεγόμενους «αδύναμους» μαθητές είναι λογικό (με βάση την κυρίαρχη λογική που επικρατεί) να βάλει χαμηλούς στόχους, να δηλώσει δηλαδή, ότι θα διδάξει στα παιδιά το μίνιμουμ γνώσεων και δεξιοτήτων που απαιτείται, έτσι ώστε να να αξιολογηθεί θετικά στο τέλος ότι... έπιασε τους στόχους του. Ετσι, με ένα παράδειγμα, μπορούμε να πούμε ότι θα έχουμε σχολεία που στις πρώτες τάξεις του Δημοτικού π.χ. τα παιδιά θα μαθαίνουν πολλαπλασιασμό και άλλα σχολεία που στις ίδιες τάξεις θα μαθαίνουν να μετράνε μέχρι το 100. Ομως όλα τα παιδιά ανεξαιρέτως έχουν τις ίδιες ανάγκες για ολοκληρωμένη βασική μόρφωση. Δε διαφοροποιείται αυτή η ανάγκη για το παιδάκι που πάει στο 5ο Δημοτικό και για το παιδάκι που πάει στο 10ο...

Αλήθειες και ψέματα για το Πολυτεχνείο

 
Σε κάθε επέτειο του Πολυτεχνείου (και όχι μόνο...) φουντώνει η προσπάθεια να διαστρεβλωθεί κάθε πλευρά της ιστορικής πραγματικότητας. Μία προσπάθεια που στοχεύει κυρίως σε πιο νέες ηλικίες και ειδικά στους μαθητές, οι οποίοι προφανώς δεν έζησαν τα γεγονότα για να τα ξέρουν από πρώτο χέρι και ταυτόχρονα μαθαίνουν τις ιστορικές ανακρίβειες και ψέματα των σχολικών βιβλίων. Οι Οργανώσεις του ταξικού κινήματος με εκδηλώσεις και ομιλίες, με εξορμήσεις σε σχολεία και γειτονιές συζητάμε για τα αίτια επιβολής της δικτατορίας, τι τελικά ήταν η Χούντα των Συνταγματαρχών και πώς ανατράπηκε. Το πιο σημαντικό όμως είναι αυτή η συζήτηση να γίνει μέσα στα σχολεία από μαθητές, καθηγητές και γονείς. Οι μαθητές, στις σχολικές γιορτές, σε κουβέντες στο μάθημα ή στο διάλειμμα να μεταφέρουν το μήνυμα: «Οταν ένας λαός θέλει, μπορεί»! Ας δούμε κάποιες ακόμα πλευρές:
***

Τελικά μας χρειάζεται μια χούντα; Ακούμε κάποιους να ισχυρίζονται πως «τότε τουλάχιστον πήραμε κι ένα σπιτάκι με τις αντιπαρχές, ενώ σήμερα μας φορτώνουν χαράτσια ακόμα και για το εγκαταλελειμμένο πατρικό στο χωριό»... Ηταν όντως έτσι; Η χούντα βοήθησε οικονομικά το λαό; Η δικτατορία της χούντας δεν έφερε και δε σκόπευε να φέρει καμία αλλαγή στον τρόπο που λειτουργούσε η οικονομία. Καπιταλισμός υπήρχε και πριν, καπιταλισμός συνέχισε να υπάρχει. Και όπως κάθε αστική, καπιταλιστική εξουσία που θέλει να αποκοιμίζει το λαό, πήρε ορισμένα επιδερμικά μέτρα. Κι αυτό το κάνουν όλοι, όταν μπορούν. Κι αυτοί που παρουσιάζονται σαν δικτάτορες κι αυτοί που παρουσιάζονται σαν δημοκράτες που σέβονται τον κοινοβουλευτισμό. Η χούντα εκμεταλλεύτηκε τους σχετικά καλούς ρυθμούς ανάπτυξης που υπήρχαν και πριν την επιβολή της. Μιας ανάπτυξης όμως καπιταλιστικής που βασιζόταν στην εκμετάλλευση των εργατών, στην εξαφάνιση και προλεταριοποίηση της μικρής αγροτιάς (όλες οι κυβερνήσεις υποτίθεται ότι έσβηναν τα χρέη των αγροτών, αλλά οι αγρότες έμεναν όλο και λιγότεροι και χρωστούσαν όλο και περισσότερα), στην εντατικοποίηση της εργασίας. Το κεφάλαιο, τα μονοπώλια βγήκαν ενισχυμένα από τη χουντική διακυβέρνηση. Τα κέρδη τους εκτινάχθηκαν. Γι' αυτό η μεγάλη κρίση του 1972, η λεγόμενη πετρελαϊκή, τα τίναξε όλα στον αέρα. Μέσα σε μια τέτοια καπιταλιστική ανάπτυξη δε χωράνε μέτρα προστασίας ή βελτίωσης της ζωής των εργαζομένων. Εξάλλου, η κατάργηση των σωματείων, η απαγόρευση κάθε συνδικαλιστικής δράσης και διεκδίκησης οδηγεί αναπόφευκτα στη χειροτέρευση της ζωής των εργαζομένων.

Syndicate content