24 Ιούνη: Πανελλαδική Διαδήλωση Στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ

Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι:

ΕΛΜΕ: Α΄ Θεσσαλονίκης, Γ΄ Αθήνας, Κέρκυρας, Γ΄Θεσσαλονίκης, Ε΄Θεσσαλονίκης

ΣΕΠΕ: Κέρκυρας

Σωματεία Ιδιωτικού Τομέα: ΣΕΦΙΕ

Από την Ουκρανία, τη Μαύρη Θάλασσα, τα Βαλκάνια και το Αιγαίο έως την Ανατολική Μεσόγειο, την Εγγύς και Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, ο αέρας μυρίζει μπαρούτι. Ο πόλεμος στη Συρία, στον οποίο μπλέκονται ισχυρές καπιταλιστικές δυνάμεις, συνεχίζεται. Στα Βαλκάνια ανάβουν νέες φωτιές. Οι ιμπεριαλιστές ξαναμοιράζουν τη Γη με των λαών το αίμα. Γι' αυτό καλλιεργούν τις εθνικιστικές και θρησκευτικές έχθρες ανάμεσα στους λαούς. Στα Βαλκάνια έχουμε ζήσει την εμπειρία του αιματηρού και καταστροφικού διαμελισμού κρατών με τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, την αλλαγή των συνόρων.

Στους ανταγωνισμούς εμπλέκονται ισχυρές δυνάμεις, όπως οι ΗΠΑ, η ΕΕ, η Ρωσία, αλλά και κυβερνήσεις άλλων χωρών με στόχο το μοίρασμα των πετρελαίων, του φυσικού αερίου, των δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και των αγωγών, των αγορών, σε όφελος των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων τους.

Περισσότερα

Γραμματεία Εκπαιδευτικών Φθιώτιδας: Ημερίδα επιχειρηματικής εφόδου στα σχολεία

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Αντί για μόρφωση, κατάρτιση και δεξιότητες. Αντί για αμφισβήτηση, αποδοχή και προσαρμογή στην εκμεταλλευτική κοινωνία.

Στη Λαμία το ερχόμενο Σάββατο 1 Απρίλη οι Δ/νσεις Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Φθιώτιδας, σε συνεργασία με το Βρετανικό Συμβούλιο, διοργανώνουν Ημερίδα για εκπ/κούς με θέμα: Ενημέρωση για το πρόγραμμα «Δεξιότητες Ζωής (Life Skills)- Διαμορφώνοντας Ενεργούς Πολίτες».

Πρόκειται για Πρόγραμμα που αποτελεί μέρος του  εκπαιδευτικού προγράμματος του Βρετανικού Συμβουλίου και έχει τη στήριξη της τράπεζας HSBC. Στόχος του η διαμόρφωση από μέρους των μαθητών Δημοτικού και Γυμνασίου «...μιας σειράς δεξιοτήτων που αποκτώνται μέσω της μάθησης ή/και μέσω της εμπειρίας (...) για να βοηθούν άτομα και ομάδες να διαχειρίζονται αποτελεσματικά προβλήματα και ζητήματα της καθημερινότητας. (...) Η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, η ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και λήψης αποφάσεων, η επικοινωνία και η συνεργασία, η ιδιότητα του πολίτη, η σχέση της καθημερινότητας με την καριέρα, η προσωπική και η κοινωνική υπευθυνότητα είναι απαραίτητα χαρακτηριστικά για την επιτυχία στον 21ο αιώνα, χρήσιμα τόσο για υγιείς κοινωνίες όσο και για ισχυρούς, δυναμικούς, και με απήχηση στην αγορά εργασίας, ανθρώπους».

Δεν έχασαν τα λογικά τους το Βρετανικό Συμβούλιο και ο παγκόσμιος χρηματοπιστωτικός κολοσσός HSBC να ξοδεύουν τα λεφτά τους για να κάνουν τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών ολοκληρωμένες προσωπικότητες και επιχειρηματίες - ανταγωνιστές τους. Ούτε είναι οι μοναδικοί που έχουν εφορμήσει στη δημόσια εκπ/ση κάνοντας πράξη το «σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία»(των επιχειρήσεων εννοείται).

Δεν ψάχνουν απλά για πελάτες και φθηνό προσωπικό. Πίσω από τις φιοριτούρες των λέξεων κρύβονται οι επιχειρηματικοί όμιλοι που έχουν βάλει στο στόχαστρο τη συνείδηση των νέων ανθρώπων. Δεν τους θέλουν μορφωμένους και με στέρεες γνώσεις για τη φύση, τη ζωή, την κοινωνία, τους νόμους που τις διέπουν. Θέλουν να τους παρέχουν στοιχειώδεις αποσπασματικές γνώσεις που ικανοποιούν τα κριτήρια της ΠΙΖΑ και κοινωνικές δεξιότητες σε συγκεκριμένη κατεύθυνση. Αυτό είναι το μίνιμουμ στο οποίο προσανατολίζουν τα εκπαιδευτικά συστήματα ο ΟΟΣΑ και η Ε.Ε. Όλα τα υπόλοιπα εφόδια τα προορίζουν μόνο για τις ελίτ και όχι για τη μεγάλη μάζα των παιδιών που αποφοιτούν από τη δημόσια εκπαίδευση.

Με αυτές τις κοινωνικές δεξιότητες κρύβουν την ταξικότητα της εκπαίδευσης και της κοιωνίας. Ο όρος ενεργοί πολίτες εννοεί ότι όλοι, πλούσιοι και φωχοί, εκμεταλλευτές και εκμεταλλευόμενοι είμαστε ίσοι, δεν έχουμε διαφορετικά συμφέροντα. Ότι δήθεν τα παιδιά της εργατικής λαϊκής οικογένειας, με τις μύριες δυσκολίες της, ξεκινούν από την ίδια αφετηρία, έχουν τις ίδιες δυνατότητες να μορφωθούν, να σταδιοδρομήσουν, να κάνουν καριέρα, να γίνουν μεγάλοι και τρανοί όπως τα παιδιά της αστικής τάξης.

Κι αν δεν καταφέρουν «να πετύχουν», όπως είναι επόμενο, δεν φταίνε τα κοινωνικά – ταξικά εμπόδια, αλλά τα ίδια τα παιδιά που δεν απόχτησαν τις δεξιότητες, δεν προετοιμάστηκαν σωστά «να εκμεταλλευτούν» τις «προκλήσεις» και τις «ευκαιρίες» στο επιχειρηματικό γίγνεσθαι. 

Οι κεφαλαιοκράτες ξέρουν ότι η συντριπτική πλειοψηφία των νέων ανθρώπων δεν θα γίνουν ποτέ επιχειρηματίες. Σε εργοδότες θα πουλήσουν την εργατική τους δύναμη για να ζήσουν. Θα έχουν όμως αποχτήσει από τρυφερής ηλικίας «πνεύμα επιχειρηματικότητας». Θα έχουν αποδεχτεί ότι εργοδότης και εργαζόμενος είναι «μία οικογένεια» και τα κέρδη του ενός είναι κέρδη και του άλλου. Θα φέρονται με «κοινωνική υπευθυνότητα», βάζοντας πάνω από το συμφέρον τους την κερδοφορία της επιχείρησης. Θα έχουν «λογικές»(περιορισμένες ή καθόλου) απαιτήσεις. Θα θεωρούν φυσικό πράγμα την ανεργία και τη φτώχεια γι αυτούς, τη χλιδή και τον πλούτο για τα αφεντικά τους.  Θα αγνοούν και, κυρίως, δεν θα διανοηθούν ποτέ ότι αυτό μπορούν και πρέπει να το σταματήσουν οι ίδιοι με την πάλη τους, καταργώντας τους εκμεταλλευτές – παράσιτα της δουλειάς τους και της ζωής τους. Πχ οι μέτοχοι της HSBC.

Η δημιουργικότητα, η κριτική σκέψη, τα άλλα που επικαλείται το Life Skills, κι ακόμα παραπέρα η στέρεη γνώση, η μόρφωση, οι ολοκληρωμένες προσωπικότητες, όλα τα εφόδια  θα μπορούσε να τα δώσει το σχολείο σε όλα τα παιδιά. Όχι βέβαια το σημερινό, αστικό σχολείο. Ούτε θέλει ούτε μπορεί, επειδή είναι οικοδομημένο έτσι ώστε να αναπαράγει το καθεστώς της αδικίας και της εκμετάλλευσης. Οι εκπαιδευτικοί δεν πρέπει να τρέφουν αυταπάτες ως προς  τούτο.

Απάντηση, και είναι προς κατάκτηση, αποτελεί η λαϊκή παιδεία όπου η γνώση είναι κοινωνικό αγαθό, διαθέσιμο για όλα ανεξαιρέτως τα παιδιά. Όπου η εκπαίδευση παρέχεται αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν από το ίδιο το κράτος και έχει σκοπό την ολόπλευρη μόρφωση των νέων ανθρώπων, την προαγωγή της επιστήμης και της τεχνολογίας οι οποίες θα τίθενται στην υπηρεσία του λαού. Στην εξυπηρέτηση των αναγκών του που διαρκώς θα διευρύνονται και θα ικανοποιούνται.

ΟΧΙ στην ανάμειξη χορηγών, επιχειρήσεων, Ιδρυμάτων, ΜΚΟ κ.ά. στη δημόσια εκπαίδευση. ΟΧΙ στην ανάπτυξη φαινομενικά θετικών δραστηριοτήτων, που, ωστόσο, συγκλίνουν στη διαμόρφωση της βολικής για την αστική εξουσία στάσης ζωής και συνείδησης του ημιμαθούς και διά βίου ημιαπασχολούμενου κυνηγού δεξιοτήτων. Τελικά ενός πολίτη προσαρμοστικού και αφοσιωμένου στα κάλπικα αστικά ιδεώδη.

 

  • ΕΝΙΑΙΑ, ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ.
  • 2ΧΡΟΝΗ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ, 12ΧΡΟΝΟ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
  • ΔΗΜΟΣΙΕΣ & ΔΩΡΕΑΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΣΧΟΛΕΣ.
  • ΕΝΙΑΙΑ ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΠΤΥΧΙΑ ΜΕ ΑΞΙΑ – ΖΩΗ ΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ.
  • ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠ/ΣΗ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΑ & ΔΩΡΕΑΝ. ΕΝΤΑΞΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΟΠΟΙΑ ΔΟΜΗ ΕΧΕΙ ΑΝΑΓΚΗ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ. 
AttachmentSize
επιχειρηματικής εφόδου στα σχολεία .doc53.5 KB