24 Ιούνη: Πανελλαδική Διαδήλωση Στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ

Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι:

ΕΛΜΕ: Α΄ Θεσσαλονίκης, Γ΄ Αθήνας, Κέρκυρας, Γ΄Θεσσαλονίκης, Ε΄Θεσσαλονίκης

ΣΕΠΕ: Κέρκυρας

Σωματεία Ιδιωτικού Τομέα: ΣΕΦΙΕ

Από την Ουκρανία, τη Μαύρη Θάλασσα, τα Βαλκάνια και το Αιγαίο έως την Ανατολική Μεσόγειο, την Εγγύς και Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, ο αέρας μυρίζει μπαρούτι. Ο πόλεμος στη Συρία, στον οποίο μπλέκονται ισχυρές καπιταλιστικές δυνάμεις, συνεχίζεται. Στα Βαλκάνια ανάβουν νέες φωτιές. Οι ιμπεριαλιστές ξαναμοιράζουν τη Γη με των λαών το αίμα. Γι' αυτό καλλιεργούν τις εθνικιστικές και θρησκευτικές έχθρες ανάμεσα στους λαούς. Στα Βαλκάνια έχουμε ζήσει την εμπειρία του αιματηρού και καταστροφικού διαμελισμού κρατών με τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, την αλλαγή των συνόρων.

Στους ανταγωνισμούς εμπλέκονται ισχυρές δυνάμεις, όπως οι ΗΠΑ, η ΕΕ, η Ρωσία, αλλά και κυβερνήσεις άλλων χωρών με στόχο το μοίρασμα των πετρελαίων, του φυσικού αερίου, των δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και των αγωγών, των αγορών, σε όφελος των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων τους.

Περισσότερα

Ενημερωτικό Σημείωμα για αξιοποίηση απ’ όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Οι τελευταίες εξελίξεις στο ασφαλιστικό

Το ασφαλιστικό είναι ζήτημα στενά δεμένο με το σύνολο των προβλημάτων που απασχολούν την εργατική τάξη και γενικά τα λαϊκά στρώματα, όπως αυτά του μεροκάματου, των εργασιακών σχέσεων, της υγείας, πρόνοιας, αφορά όλες τις εργατικές, λαϊκές οικογένειες. Η επερχόμενη αντιασφαλιστική επίθεση, έχει στόχο τις συντάξεις, την Ασφάλιση και την Υγεία την περίθαλψη, την προστασία από εργατικό ατύχημα. Ταυτόχρονα ετοιμάζουν γενική επίθεση στα επιδόματα ανεργίας, στέγης – κατοικίας, στις συντάξεις και στα επιδόματα αναπηρίας, βάζοντας εισοδηματικά κριτήρια και περιορίζοντας τα όλα μόνο στους πιο εξαθλιωμένους.

 

Η μεγάλη ανεργία, οι ευέλικτες εργασιακές σχέσεις, τα τσακισμένα μεροκάματα, η ανασφάλιστη εργασία επιδείνωσαν την κατάσταση αλλά δεν αποτελούν την πηγή των προβλημάτων για το ασφαλιστικό σύστημα. Είναι παράγωγα και αποτελέσματα της ίδιας πολιτικής που εξαθλιώνουν τον λαό προς όφελος των μονοπωλίων, των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων. Η κατάσταση στα ασφαλιστικά ταμεία θα ήταν ίδια ανεξαρτήτως αυτών των παραμέτρων.

 

Έχουμε αναδείξει αρκετές φορές με παρεμβάσεις μας τις αιτίες για την κατάσταση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος, ξεκινώντας από την καταλήστευση των ταμείων δεκαετίες πριν μέχρι τους διαδοχικούς νόμους της τελευταίας 20ετίας, που έδωσαν ισχυρό πλήγμα στον χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης.

 

Οι αρνητικές εξελίξεις στο ασφαλιστικό σύστημα έχουν ως βάση συγκεκριμένη γραμμή, καθοδηγούνται από την ΕΕ, από κεντρικές αποφάσεις και οδηγίες της. Με βάση αυτά θεωρούμε ότι οι αντασφαλίστηκες αναδιαρθρώσεις που έχουν ξεκινήσει χρόνια πριν, δεν αποτελούν λογιστικό πρόβλημα αλλά πολιτικό. Λχ η συνεχής μείωση των εργοδοτικών εισφορών και η συζήτηση για την πλήρη κατάργηση τους απαντά σε συγκεκριμένη πολιτική κατεύθυνση, έχει βαθιά ταξικό περιεχόμενο.

 

Ασφαλιστικό σύστημα που θα προστατεύει τον εργαζόμενο, θα του εξασφαλίζει αξιοπρεπή και ποιοτική ζωή μετά τον εργασιακό βίο, θα του προσφέρει δωρεάν αναβαθμισμένες υπηρεσίες Υγείας - Πρόνοιας και Περίθαλψης, δεν μπορεί να υπάρξει σε αυτό το σύστημα που αφαιρει αυτές τις δυνατότητες. Το τελευταίο διάστημα πυκνώνουν οι δραστηριότητες των μεγάλων ασφαλιστικών εταιρειών καθώς η κατάσταση διαμορφώνεται προς όφελος τους, αποτελεί ισχυρό πεδίο κερδοφορίας.

Η κρατική χρηματοδότηση για τις συντάξεις από 12,6 δισ. ευρώ το 2013, το 2014 θα είναι 10,5 δισ., ευρώ, το 2015 και το 2016 στα 9,7 δισ. ευρώ, ενώ το ποσοστό χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό θα μειωθεί αντίστοιχα στο 42,1% το 2015 και 40,8% το 2016.

Τα όσα κυκλοφορούν από κύκλους του Υπουργείου Εργασίας καθώς και η επίσπευση μέτρων φανερώνει ότι έρχεται νέα καταιγίδα αντιασφαλιστικών μέτρων. Ανατρέπονται τα τελευταία υπολείμματα του ισχύοντος καθεστώτος παροχών του ασφαλιστικού συστήματος στις συντάξεις, στις εισφορές, τις παροχές και τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης.

Tο φθινόπωρο αναμένεται να υπάρξουν νέες μελέτες σε όλα τα ασφαλιστικά ταμεία, ώστε τους επόμενους μήνες να ψηφιστεί νέος νόμος και να ληφθούν νέα επώδυνα μέτρα για το λαό. Το χρονοδιάγραμμα που εχει τεθεί είναι ασφυκτικό και οι αλλαγές πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί ως τα τέλη του έτους ή το πολύ μέχρι τον Γενάρη του 2015.

Απαιτείται προσοχή στις ανακοινώσεις μας ώστε να μη λέμε υπερβολές. Τα περισσότερα που βγαίνουν στο φως αυτήν την περίοδο είναι διαρροές. Χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί, να μελετάμε τις διαρροές, να έχουμε εικόνα για το τι μέτρα συζητούν πχ ακόμα και οι ίδιοι δεν έχουν καταλήξει αν θα ακουμπήσει ενιαία η επίθεση νυν και πρώην ασφαλισμένους από 1/1/2015 στις κύριες συντάξεις δηλαδή αν θα πέσει στα 360ευρώ από τα 486ευρώ η βασική. Δεν έχουν καταλήξει επίσης αν θα θιχτεί το κατώτατο όριο της επικουρικής. Τέλος οι τωρινές στις επικουρικές συντάξεις δεν έχουν ενιαίο χαρακτήρα καθώς θα καθορίζονται από τα αποθεματικά των ταμείων με βάση τη ρήτρα. Απαιτείται σταθερή παρακολούθηση.


Κωδικοποιημένα οι αλλαγές που προετοιμάζονται είναι οι εξής:

  • Περιορίζεται ο αριθμός των ταμείων. Στόχος είναι να δημιουργηθούν τρία ταμεία σε ένα φορέα, τα οποία θα καλύπτουν κύρια, επικουρική σύνταξη και εφάπαξ
  • Οι βασικές συνταξιοδοτικές παροχές θα έχουν περιορισμένη συμμετοχή του κράτους. Θα υπάρχει η κρατική σύνταξη, αλλά τα όποια επιπλέον ποσά θα προκύπτουν από την υπάρξει ατομικών μεριδίων ασφάλισης.
  • Θα υπάρξουν ατομικοί λογαριασμοί, με στόχο ο κάθε ασφαλισμένος να εισπράττει στο τέλος του εργασιακού του βίου, το ακριβές ποσό των εισφορών που έχει καταβάλλει και μόνο.
  • Η συμμετοχή της ιδιωτικής ασφάλισης αυξάνεται, σε μια προσπάθεια να υπάρξει ένας επιπλέον «πυλώνας» στήριξης του ασφαλιστικού συστήματος.
  • Παρεμβάσεις στις συντάξεις με βάση τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος δηλαδή η σύνταξη θα εξαρτάται από αν τα ταμεία έχουν χρήματα και αυτό θα ελέγχεται ανά τρίμηνο. Το μέτρο αφορά σε πρώτη φάση τις επικουρικές συντάξεις.
  • Η συμμετοχή του κράτους θα περιοριστεί στα όρια μιας κρατικής σύνταξης. Θα δοθεί η δυνατότητα αναβάθμισης των επαγγελματικών ταμείων και του ρόλου τους, σε μια προσπάθεια να υπάρξει σύνδεση με την ιδιωτική ασφάλιση. Θα υπάρξει και η ξεχωριστή ενεργοποίηση των ιδιωτικών ασφαλιστικών εταιριών (άρα άνοιγμα στην ιδιωτική ασφάλιση) για όσους επιθυμούν επιπλέον παροχές, πέραν εκείνων που προσφέρει το δημόσιο συνταξιοδοτικό σύστημα.

Πιο ειδικά για τις κύριες συντάξεις και την πρόωρη συνταξιοδότηση

Από την πρωτοχρονιά του 2015 αλλάζει ξανά ο τρόπος υπολογισμού των συντάξεων. Θα υπολογίζονται με βάση το άθροισμα της βασικής σύνταξης των 360 ευρώ και της αναλογικής σύνταξης η οποία θα υπολογίζεται με βάση τα έτη ασφάλισης και με στόχο να φτάσει σε ποσοστό αναπλήρωσης το 65% από 70% που είναι σήμερα.

Όσο σαφές και ξεκάθαρο είναι ότι οι επικουρικές συντάξεις θα υποστούν νέα μείωση, τόσο αόριστο παραμένει το μέγεθος των μειώσεων που θα υπάρξουν στην κύρια σύνταξη.

Στο Μνημόνιο του ΔΝΤ καταγράφεται η δέσμευση για νέο ασφαλιστικό νόμο μέχρι τον Νοέμβριο, για νομοθέτηση και νέας μείωσης ασφαλιστικών εισφορών καθώς και για εφαρμογή νέου ασφαλιστικού νόμου από τον Ιανουάριο του 2015. Στα σχεδιαζόμενα βήματα δεν περιλαμβάνεται, επί του παρόντος, ρύθμιση για κατάργηση της δυνατότητας εξόδου από την εργασία πριν από το 65ο έτος της ηλικίας. Ωστόσο, πρόσφατες αναφορές του αρμόδιου Επιτρόπου σχετικά με την κατάργηση των ηλικιακών εξαιρέσεων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι υπό επανεξέταση θα τεθούν και οι ισχύουσες ρυθμίσεις πρόωρης συνταξιοδότησης.

Ταυτοχρόνως, αλλαγές αναμένονται και στην κύρια σύνταξη, προκειμένου με χαμηλότερες συντάξεις, από το 2015 και μετά, να αντιρροπιστεί η απώλεια πόρων ύψους 974 εκατ. ευρώ - μέχρι το 2018. Απώλεια η οποία προέρχεται από τη μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες την 1η Ιουλίου.

Οι εισφορές που θα καταβάλλονται για κάθε ασφαλισμένο θα τηρούνται σε ατομικές μερίδες. Ατομική μερίδα ή λογαριασμός θα είναι η καρτέλα (φάκελος) κάθε ασφαλισμένου στην οποία θα φαίνονται, οι καταβαλλόμενες εισφορές και η βάση υπολογισμού, το συσσωρεμένο κεφάλαιο και το δικαιούμενο -εφόσον θεμελιώνεται δικαίωμα- ποσό σύνταξης, καθώς και κάθε άλλη πληροφορία που σχετίζεται με τα οικονομικά μεγέθη της ασφάλισης. Είναι προφανές από τα παραπάνω πως για τους ανέργους, τους μερικώς απασχολούμενους η καρτέλα θα είναι τυπική υπόθεση για τα ψίχουλα που θα παίρνουν, αν θα παίρνουν.

Τέλος από 1/7/2014, μπαίνει στη ζωή η νέα μείωση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 2,9% για τους εργοδότες και κατά 1% για τους εργαζόμενους. Οι εργαζόμενοι με βάση αυτό θα δουν μια μικρή-τυπική αύξηση στους μισθούς (5 ως 10 ευρώ) αλλά παράλληλα θα δεχτεί το ΙΚΑ νέο μεγάλο χτύπημα.


Για τις επικουρικές συντάξεις

Οι πρώτες περικοπές στις επικουρικές θα γίνουν αισθητές στους ασφαλισμένους του ΕΤΕΑ το οποίο (καλύπτει περίπου 4 εκατ. άτομα), τον επόμενο μήνα καθώς ενεργοποιείται η ρήτρα μηδενικού ελλείμματος. Αυτό σημαίνει αυτόματες περικοπές όπου διαπιστωθεί έλλειμμα. Δηλαδή και οι επικουρικές συντάξεις και για προνοιακά βοηθήματα θα λειτουργούν ως ασανσέρ, αφού τα Ταμεία υποχρεούνται να «υπακούουν» στα αποτελέσματα της «ρήτρας μηδενικού ελλείμματος».

Ήδη το ΕΤΕΑ πρότεινε μειώσεις 5,2% οι οποίες θα ξεκινήσουν από τον επόμενο μήνα.

Οι προβλεπόμενες μέσες μειώσεις στις επικουρικές αναμένεται να είναι περίπου 7% έως 8% αναλόγως τις δυνατότητες του ταμείου. Οι πληροφορίες αναφέρουν πως μια μέση σύνταξη θα διαμορφωθεί γύρω στα 170 ευρώ. Το ίδιο σύστημα -συμπεριλαμβανομένων και των ατομικών μερίδων- θα επεκταθεί και στα υπόλοιπα επικουρικά Ταμεία μετά την 1.1.2015.

Δε γίνεται αναφορά στην ύπαρξη κατώτερου ορίου, που σήμερα είναι τα 120 ευρώ, αν θα παραμείνει ή όχι.

 

Ο μαθηματικός τύπος που θα χρησιμοποιηθεί μεταξύ άλλων για τις αυτόματες μειώσεις και το ύψος των συντάξεων παίρνει υπόψη το μέγεθος των συντάξεων που καταβάλλει το ταμείο, το σύνολο των συσσωρευμένων εισφορών για το σύνολο του συντάξιμου χρόνου αλλά και το συντελεστή βιωσιμότητας (γήρανση ασφαλισμένων, επικινδυνότητα, δημογραφικό, εργασιακές σχέσεις, ανεργία κοκ) του ταμείου ανά έτος. Δηλαδή αν μια χρονιά ο φορέας έχει οικονομικό πρόβλημα, αυτό θα επηρεάζει το ύψος της καταβαλλόμενης σύνταξης.

 

Σοβαρά προβλήματα προκαλεί η κατάργηση κοινωνικών πόρων. Το μέτρο θα στερήσει έσοδα (περίπου 400 εκατ. ευρώ ετησίως) από πολλούς ασφαλιστικούς φορείς, και η κυβέρνηση με νέες παρεμβάσεις θα προχωρήσει σε νέες μειώσεις παροχών.

Ενσωμάτωση επικουρικών Ταμείων στο ΙΚΑ από το 2015. Προδιαγράφεται η συγχώνευση της επικουρικής σύνταξης με την κύρια μέσω αναλογιστικών μελετών από τις οποίες θα προκύψει η βιωσιμότητα τους, ώστε να έρθει σαν ώριμο φρούτο η συγχώνευση στην κύρια ασφάλιση, με τελικό στόχο ένα Ταμείο για όλους, μέχρι το 2017. Η ενοποίηση των συντάξεων θα γίνει με μείωση και των σημερινών ποσοστών αναπλήρωσης.

Ο Εθνικός Φορέας θα είναι ουσιαστικά το ΙΚΑ μέσω στο οποίο θα λειτουργούν ως τομείς όλα τα επιμέρους ταμεία. Με βάση τις διαρροές, το ΝΑΤ λέγεται ότι θα μείνει αυτόνομο. Ωστόσο είναι πιθανό να ενταχθεί στο ΙΚΑ εντός του 2015. Για το συνταξιοδοτικό του Δημοσίου συζητείται οι μισθωτοί να μπουν στο ΙΚΑ αλλά εξετάζεται αν θα έχουν ξεχωριστό καθεστώς συνταξιοδότησης και για πόσο.

 

Είσοδος επαγγελματικών ταμείων ασφάλισης. Με τις νέες σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις και την συγχώνευση-κατάργηση όλων των επικουρικών ταμείων θα προχωρήσουν σε νέα μείωση εισφορών σε νέα μείωση του εργοδοτικού «κόστους» Οι μειωμένες εισφορές θα λειτουργήσουν ως κίνητρο για την συμμετοχή στα επαγγελματικά ταμεία, ενώ θα δοθούν ενδιάμεσα φορολογικά κίνητρα .Σε αυτή την κατεύθυνση, γίνεται αναμόρφωση των νομοθετικών ρυθμίσεων για τα επαγγελματικά ταμεία και τις επαγγελματικές συντάξεις με συμμετοχή και της ιδιωτικής ασφάλισης. Η ιδιωτική ασφάλιση μέσω των ασφαλιστικών εταιριών (πολυεθνικά κυρίως μονοπώλια) και των επαγγελματικών ταμείων αποκτά προνομιακό ρόλο και στον χώρο της ασφάλισης.

 

Αλλαγές στα χαμηλά όρια ηλικίας συνταξιοδότησης από το 2015, ίσως και νωρίτερα. Σταδιακά ίσως με μεταβατικό στάδιο φραγμός στις πρόωρες συντάξεις πριν τα 62. Με την κατάργηση των λεγόμενων πρόωρων συνταξιοδοτήσεων έρχεται είτε δραματική μείωση των συντάξεων είτε αύξηση των ορίων ηλικίας έως και 12 χρόνια.

 

Αφορά χιλιάδες ασφαλισμένους, κυρίως:

  • Μητέρες ανήλικων στον ιδιωτικό και δημόσιο τομέα που θεμελίωναν δικαίωμα μέχρι το τέλος του 2012 και βγαίνουν στη σύνταξη από το 50ο έτος έως το 60ο έτος ηλικίας.

  • εργαζόμενοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα και πιο πολύ οι γυναίκες.

  • γυναίκες με 10.000 μέρες εργασίας μέχρι το τέλος του 2012.

  • Ασφαλισμένοι πού έως τέλος του 2012 σε δημόσιο, πρώην ΔΕΚΟ και τράπεζες που είχαν θεμελιώσει δικαίωμα αλλά δεν είχαν και την ηλικία που χρειάζεται.

  • Ασφαλισμένοι πού έως τέλος του 2012 είχαν θεμελιώσει δικαίωμα(με 35ετία αλλά δεν είχαν και την ηλικία που χρειάζεται.

Διαδοχική ασφάλιση. Προωθείται η εκ βάθρων αλλαγή των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης με διαδοχική ασφάλιση κάνοντας πιο αυστηρές τις ηλικιακές προϋποθέσεις για συνταξιοδότηση


Τα αντιασφαλιστικά μέτρα καθηγούνται από την ΕΕ

Βασική κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που προκύπτει σαφέστατα από τη Λευκή Βίβλο και άλλες πολλές αποφάσεις- είναι η παραπέρα συρρίκνωση των «δημόσιων» συστημάτων ασφάλισης και υγείας με περιορισμό σε παροχές προνοιακού χαρακτήρα, δηλαδή ένα επίδομα (όπως έχει ψηφιστεί έως 360 το ανώτερο) και η επέκταση και κυριαρχία των ιδιωτικών συστημάτων Ασφάλισης και Υγείας.

Ο εργαζόμενος θα πρέπει να ασφαλιστεί σε επαγγελματικό ταμείο και σε ιδιωτικές εταιρείες, (φυσικά αν μπορεί) για να επιβιώσει σαν συνταξιούχος. Με την προετοιμαζόμενη κατάργηση της επικουρικής σύνταξης πού γνωρίσαμε και την εισαγωγή των επαγγελματικών ταμείων (καθαρά ιδιωτική ασφάλιση),ομολογούν ότι οι εργαζόμενοι θα γνωρίζουν μόνο τι πληρώνουν αλλά δεν γνωρίζουν εάν και τι θα πάρουν, με το ρίσκο να μην πάρουν τίποτα όπως δείχνει η ευρωπαϊκή και εγχώρια πείρα με τις τεράστιες απώλειες πού υπήρξαν στις εισφορές πού τζογαρίστηκαν, εάν καταστράφηκε το επαγγελματικό ταμείο ή η ασφαλιστική εταιρεία .

Η Λευκή Βίβλος αναφέρει ότι «Η συμπληρωματική αποταμίευση συνταξιοδότησης (δηλαδή εκτός της κύριας) περιλαμβάνει επαγγελματικές και προσωπικές συντάξεις, ασφάλειες ζωής και άλλες μορφές συσσώρευσης περιουσιακών στοιχείων, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διατήρηση του βιοτικού επιπέδου μετά τη συνταξιοδότηση. Επιπλέον, υπάρχουν μέσα (πχ αντίστροφα ενυπόθηκα δάνεια) που επιτρέπουν τη μετατροπή των περιουσιακών στοιχείων (γενικά, της κατοικίας) σε πρόσθετο εισόδημα συνταξιοδότησης».

Η σύνταξη και η υγεία θα εξαρτώνται σχεδόν αποκλειστικά από τις εισφορές που δίνουν οι εργαζόμενοι, από την αποταμίευση που κάνουν και από τους φόρους που πληρώνουν, για να απαλλαγούν τα μονοπώλια και το κράτος τους.

Η αύξηση των ορίων ηλικίας είναι κατεύθυνση –απόφαση των μονοπωλίων της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσω και τής Λευκής Βίβλου. Η επίτευξη της αύξησης γίνεται α)με τη σύνδεση του ορίου ηλικίας συνταξιοδότησης με την αύξηση του προσδόκιμου ορίου ζωής, με το πρόσχημα ότι αυξάνεται το προσδόκιμο ζωής β) με τη μείωση των συντάξεων, που σε εξαναγκάζει να δουλεύεις σε πολύ μεγάλη ηλικία για να διατηρήσεις-αυξήσεις τη σύνταξή σου, γ) με την κατάργηση των πρόωρων συνταξιοδοτήσεων και την εξίσωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών παραγνωρίζοντας τους βιολογικούς και κοινωνικούς λόγους που επιβάλλουν τη συνταξιοδότηση των γυναικών σε μικρότερη ηλικία από τους άντρες

Η ΕΕ απαιτεί να επιταχυνθεί και να γενικευτεί η αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης στις γυναίκες, σε όλα τα κράτη – μέλη Η όποια αύξηση του προσδόκιμου ζωής- χωρίς όμως να παρουσιάζει κανένα αξιόπιστο στατιστικό επιστημονικό δεδομένο ή μελέτη- αποτέλεσμα της επιστημονικής προόδου και των υλικών μέσων διαβίωσης με τη σκληρή δουλειά της εργατικής τάξης, χρησιμοποιείται από το κεφάλαιο σε παράταση της εκμετάλλευσης με δουλειά μέχρι το θάνατο

Ο πραγματικός στόχος είναι οι εργαζόμενοι μεγάλης ηλικία να μην φτάνουν στη σύνταξη πριν το γενικό νομοθετημένο όριο ηλικίας πχ 67 σήμερα για άνδρες και γυναίκες ενώ αλλού προετοιμάζουν την αύξηση στο 70στό έτος ηλικίας. Οι παραπάνω αποφάσεις μέσα στο πλαίσιο της ΕΕ θα υλοποιούνται με σιδερένια πειθαρχία και έλεγχο με παραπέρα συρρίκνωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων , ανεξάρτητα από το ποια κυβέρνηση θα νομοθετήσει τα επόμενα μέτρα, και από το μείγμα διαχείρισης, αφού κουμάντο θα συνεχίζουν να κάνουν τα μονοπώλια.


Πλαίσιο αιτημάτων

Στις σημερινές συνθήκες κάθε επιμέρους μάχη για να μπει εμπόδιο στα νέα σχέδια ανατροπής των ασφαλιστικών δικαιωμάτων, για να έχει συνέχεια, διάρκεια και νικηφόρα προοπτική πρέπει να ενταχθεί στην οργάνωση της αντεπίθεσης για ενιαίο υποχρεωτικό αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν καθολικό σύστημα Κοινωνικής Ασφάλισης με βασικά χαρακτηριστικά:

  • Να καλύψει το κράτος και να πληρώσει τα ασφαλιστικά ταμεία για τις ζημιές από την δέσμευση των αποθεματικών για δεκαετίες, τις ζημιές από το τζογάρισμα σε μετοχές και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα. των απωλειών των αποθεματικών των ασφαλιστικών ταμείων που λεηλατήθηκαν από το λεγόμενο κούρεμα ομολόγων που είναι περίπου 14δις ευρώ.

  • Επαναφορά των συντάξεων στα επίπεδα του 2010 πριν τις μειώσεις που προέβλεψαν τα μνημόνια και οι εφαρμοστικοί νόμοι

  •  Αποκατάσταση των κύριων και επικουρικών τους συντάξεων. Επαναφορά 13ης και 14ης κύριας και επικουρικής σύνταξης. Άμεση αποκατάσταση των απωλειών από τις περικοπές επιδομάτων και συντάξεων σε ειδικές ομάδες όπως συντάξεις αναπηρίας, χηρείας κοκ

  • Κατάργηση των Ν 2084/92,3655/08,3863-3865/10,4046-4050/12

  • Απαιτούμε να μην παραδοθεί η επικουρική ασφάλιση στις ιδιωτικές ασφαλιστικές εταιρείες. Να σταματήσει η αρπαγή των κεφαλαίων τους και να καλυφθούν οι απώλειες των αποθεματικών τους. Επαρκή χρηματοδότηση των ασφαλιστικών ταμείων και εξασφάλιση της χορήγησης των συντάξεων και παροχών. Πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων και των παροχών. Κατάργηση των μνημονίων και των εφαρμοστικών νόμων.

  • Πλήρη κρατική εγγύηση όλων των συντάξεων και των παροχών.

  • Να σταματήσει το αίσχος στις καθυστερήσεις στην έκδοση και απονομή των συντάξεων.

  • Σφράγισμα των βιβλιαρίων Υγείας όλων των αυτοαπασχολουμένων που αδυνατούν να πληρώσουν τις εισφορές τους, χωρίς προϋποθέσεις

  • Κατάργηση όλων των γαλαζοπράσινων αντιασφαλιστικών νόμων. Καταδίκη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Να πληρώσει το κράτος και οι εργοδότες, που έχουν την ευθύνη για τα ελλείμματα στα ταμεία.

  • Τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, για τους μισθωτούς, τους αγρότες, τους αυτοαπασχολούμενους να μην ξεπερνούν τα 60 χρόνια για τους άνδρες και τα 55 για τις γυναίκες, τα 55 και τα 50 αντίστοιχα για τους εργαζόμενους στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα. Να επανέλθουν στα Βαρέα-Ανθυγιεινά τα επαγγέλματα που αποχαρακτηρίσθηκαν (εκτός όσων έχουν εκλείψει). Να διευρυνθεί ο θεσμός των ΒΑΕ. Όχι στον διαχωρισμό ανάμεσα σε παλιούς και νέους εργαζόμενους.

  • Άμεση κατάργηση της εισφοράς των εργαζομένων στον κλάδο Υγείας.

  • Να καταργηθεί η προϋπόθεση τής ύπαρξης 50 ενσήμων για την θεώρηση τού βιβλιαρίου υγείας.

  • Σταδιακή κατάργηση της εργατικής ασφαλιστικής εισφοράς, πλήρης ανάληψη της ευθύνης από το κράτος και το μεγάλο κεφάλαιο. Αύξηση των εργοδοτικών εισφορών

  • Ο χρόνος ανεργίας να υπολογίζεται ως συντάξιμος χρόνος ασφάλισης και να βαρύνει το κράτος και τους εργοδότες. Να ψηφιοποιηθεί άμεσα ο ασφαλιστικός βίος ηλεκτρονικά και με πρόσληψη προσωπικού.

  • Τροποποίηση των διατάξεων της διαδοχικής ώστε να μην οδηγεί σε μείωση του ποσού της σύνταξης.

  • Άμεση απόσυρση των αποθεματικών των Ταμείων από κάθε λογής "τζόγο". Κατάργηση κάθε διάταξης για τζογάρισμα των αποθεματικών σε μετοχές και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα.

  • Να καταργηθεί η προϋπόθεση των 100 ενσήμων ανά έτος για τα τελευταία 5 χρόνια για την απονομή μειωμένης σύνταξης.

AttachmentSize
Ενημερωτικό Σημείωμα για αξιοποίηση απ’ όλες τις συνδικαλιστικές οργανώσεις 64.5 KB