24 Ιούνη: Πανελλαδική Διαδήλωση Στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ

Ανάλογες αποφάσεις έχουν πάρει και οι:

ΕΛΜΕ: Α΄ Θεσσαλονίκης, Γ΄ Αθήνας, Κέρκυρας, Γ΄Θεσσαλονίκης, Ε΄Θεσσαλονίκης

ΣΕΠΕ: Κέρκυρας

Σωματεία Ιδιωτικού Τομέα: ΣΕΦΙΕ

Από την Ουκρανία, τη Μαύρη Θάλασσα, τα Βαλκάνια και το Αιγαίο έως την Ανατολική Μεσόγειο, την Εγγύς και Μέση Ανατολή και τη Βόρεια Αφρική, ο αέρας μυρίζει μπαρούτι. Ο πόλεμος στη Συρία, στον οποίο μπλέκονται ισχυρές καπιταλιστικές δυνάμεις, συνεχίζεται. Στα Βαλκάνια ανάβουν νέες φωτιές. Οι ιμπεριαλιστές ξαναμοιράζουν τη Γη με των λαών το αίμα. Γι' αυτό καλλιεργούν τις εθνικιστικές και θρησκευτικές έχθρες ανάμεσα στους λαούς. Στα Βαλκάνια έχουμε ζήσει την εμπειρία του αιματηρού και καταστροφικού διαμελισμού κρατών με τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο, την αλλαγή των συνόρων.

Στους ανταγωνισμούς εμπλέκονται ισχυρές δυνάμεις, όπως οι ΗΠΑ, η ΕΕ, η Ρωσία, αλλά και κυβερνήσεις άλλων χωρών με στόχο το μοίρασμα των πετρελαίων, του φυσικού αερίου, των δρόμων μεταφοράς Ενέργειας και των αγωγών, των αγορών, σε όφελος των συμφερόντων των μονοπωλιακών ομίλων τους.

Περισσότερα

Σ.Ε.Π.Ε. "Ρόζα Ιμβριώτη": Για τα κτηριακά προβλήματα και τη χρηματοδότηση των Νηπιαγωγείων και των Δημοτικών του Βύρωνα

Προβολή εκτυπώσιμης μορφήςΑποστολή σε φίλοPDF version

Η διαχρονική υποχρηματοδότηση για έργα κτηριακής υποδομής και η προσαρμογή της δημόσιας εκπαίδευσης στις νέες ανάγκες της καπιταλιστικής οικονομίας, για παραγωγή φτηνού ευέλικτου εργατικού δυναμικού, υποβαθμίζουν τη λειτουργία των σχολείων μας.

Στην εποχή μας, που υπάρχει τεράστιος παραγόμενος πλούτος και γνώση, ικανά να ζήσουμε εμείς και τα παιδιά μας καλύτερα και να μορφωθούνε τα παιδιά μας ολόπλευρα, απαιτούμε απαγόρευση της παιδικής εργασίας και όλα τα παιδιά μέχρι τα 18 τους χρόνια να παραμένουν σε ένα ενιαίο αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν σχολείο που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές τους ανάγκες.

Κανένας χορηγός, καμία επιχειρηματική δράση μέσα στα δημόσια σχολεία. Ενιαία αποκλειστικά δημόσια δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

1. ΓΙΑ ΤΙΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ που η μείωσή τους ξεπέρασε τα τελευταία χρόνια το 65%:

  • Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη γονιών και εκπαιδευτικών για τη λειτουργία τους.

  • Δωρεάν εκπαιδευτικές επισκέψεις και σχολικές εκδρομές για όλα τα παιδιά.

  • Δωρεάν θέρμανση, ρεύμα, νερό και τηλέφωνο στα σχολεία. Έκτακτη χρηματοδότηση στα σχολεία, ώστε να καλυφθούν όλα τα έξοδά τους και τα συσσωρευμένα χρέη των σχολικών επιτροπών.

  • Απαλλαγή ΦΠΑ για όλες τις συναλλαγές των σχολικών επιτροπών.

 

2 . ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΩΝ ΦΤΩΧΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ, ΤΩΝ ΑΝΕΡΓΩΝ ΓΟΝΙΩΝ, ΕΛΛΗΝΩΝ, ΠΡΟΣΦΥΓΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ:

  • Ένα μίνι δωρεάν γεύμα στο σχολείο για όλα τα παιδιά χωρίς την εμπλοκή Μ.Κ.Ο. και «φιλάνθρωπων» μέσα από τις δομές των Δήμων με γενναία χρηματοδότησή τους από το κράτος.

  • Κανένα παιδί να μη μείνει έξω από τα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς/βρεφικούς σταθμούς. Εγγραφή όλων των παιδιών χωρίς προϋποθέσεις και αποκλεισμούς.

  • Δωρεάν όλες οι δημοτικές υπηρεσίες (πολιτιστικά και αθλητικά κέντρα, παιδικοί σταθμοί) για όλα τα παιδιά. Καμία επιχειρηματική δράση μέσα στα σχολεία.

3. ΓΙΑ ΤΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ

  • Πλήρη δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλα τα παιδιά.

  • Απαιτούμε άμεση προμήθεια όλων των κέντρων Υγείας, με τα βασικά παιδικά εμβόλια. Δωρεάν εμβολιασμός σε όλα τα παιδιά και έκδοση Πιστοποιητικών Υγείας από τις Δημόσιες Δομές Υγείας χωρίς περιορισμούς.

  • Κατοχύρωση ελεύθερων χώρων, για ανέγερση σύγχρονων σχολείων και παιδικών σταθμών με ευθύνη του κράτους.

.

4. ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ

  • Εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών για να φοιτούν όλα τα προνήπια και νήπια στο Δημόσιο νηπιαγωγείο και όλα τα παιδιά στο Δημοτικό σχολείο της περιοχής τους με τμήματα15 προνήπια-νήπια ανά τμήμα Νηπιαγωγείου, 15 μαθητές ανά τμήμα στις Α και Β τάξεις Δημοτικού και 20 μαθητές στις υπόλοιπες τάξεις.

  • Να μη χαθεί κανένα τμήμα Δημοτικού ή Νηπιαγωγείου και να μη γίνει καμία σύμπτυξη-συγχώνευση σχολείων και τμημάτων.

 

5. ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ στα σχολεία. ΜΟΝΙΜΗ ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ

  • Να μονιμοποιηθούν όλοι οι ελαστικά εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό στις δομές ειδικής αγωγής, καθώς και το βοηθητικό προσωπικό των σχολείων (καθαρίστριες, τροχονόμοι, φύλακες, τραπεζοκόμοι, συνοδοί...) και να γίνουν μόνιμοι διορισμοί για κάλυψη όλων των αναγκών.

 

6. ΓΙΑ ΤΑ ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ & ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

Ένας βασικός παράγοντας αναβάθμισης της Δημόσιας Εκπαίδευσης είναι η κτηριακή υποδομή. Δημοτικά σχολεία και νηπιαγωγεία της περιοχής μας λειτουργούν σε ασυντήρητα κτήρια, με πολύ περισσότερες τάξεις από τη δυναμικότητά τους, με υποτυπώδεις χώρους άθλησης, με έλλειψη βοηθητικών χώρων, με επικίνδυνους αύλειους χώρους.

Βασικοί μας στόχοι, πέρα από το ίδιο το περιεχόμενο της παρεχόμενης εκπαίδευσης που είναι ο κύριος άξονας πάλης, παραμένουν: η διετής υποχρεωτική Προσχολική Αγωγή και το ενιαίο 12χρονο βασικό υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά καθώς και η αναβάθμιση της υποδομής, κτηριακής και υλικοτεχνικής, της παρεχόμενης δημόσιας εκπαίδευσης. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι πρέπει να αλλάξει η φιλοσοφία των σχολικών κτηρίων και να χτίζονται Νηπιαγωγεία και Δημοτικά (με εργαστήρια, βιβλιοθήκες, αίθουσες ένταξης, αίθουσες ξένων γλωσσών, μουσικής και γυμναστικής, με ξεχωριστό γραφείο διευθυντή και γραφείο εκπαιδευτικών, όπου να μπορούν να ξεκουράζονται στο διάλειμμα και να εργάζονται, άλλους βοηθητικούς χώρους… και χώρους για τα ολοήμερα τμήματα για φαγητό, ξεκούραση κι αναψυχή των παιδιών και εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών πρόσβασης των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Ταυτόχρονα ζητάμε:

  • Να εξεταστούν από συνεργεία του κάθε δήμου ή της ΚΤΥΠ ΑΕ (πρώην ΟΣΚ) όλα τα κτήρια.

  • Να γίνει άμεση καταγραφή των κτιριακών αναγκών και επισκευών του κάθε σχολείου. Να υπάρξει μητρώο επισκευών σε κάθε μονάδα, για να μπορεί να ελέγχεται η προτεραιότητα και η πορεία επισκευών. Έκδοση πιστοποιητικών ασφάλειας, αντισεισμικού ελέγχου και υγειονομικών προδιαγραφών και δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων τους, ώστε να γνωρίζουμε όλοι ότι είναι ασφαλής η διαμονή στα διδακτήρια.

  • Τα προαύλια των σχολείων να είναι ανοικτά το απόγευμα για να μπορούν να παίζουν με ασφάλεια όλα τα παιδιά.

  • Να τηρούνται οι όροι υγιεινούς διαβίωσης για τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς, που σημαίνει ότι τα σχολεία πρέπει να καθαρίζονται καλά κάθε μέρα με τη λήξη των μαθημάτων και οι τουαλέτες και μετά από κάθε διάλειμμα. Αυτό απαιτεί την πρόσληψη και μονιμοποίηση των αναγκαίων καθαριστριών σε κάθε σχολείο, για να υπάρχει ο αναγκαίος αριθμός καθαριστριών καθ' όλη τη διάρκεια λειτουργίας του (πρωινή βάρδια και ολοήμερο).

  • Να εξασφαλίζεται η συνεχής συντήρηση των σχολικών κτηρίων.

  • Τα έξοδα συντήρησης των σχολικών κτηρίων είναι υποχρέωση των δήμων και των υπηρεσιών τους και σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να φορτώνονται στις σχολικές επιτροπές και να αφαιρούνται από τα ελάχιστα που δίνονται για τις λειτουργικές δαπάνες των σχολείων ούτε να πληρώνουν οι γονείς είτε απευθείας είτε μέσω των Συλλόγων Γονέων.

 

7. ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΑΝΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΑ ΚΤΗΡΙΑΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ

Καταρχήν ο Δήμος Βύρωνα πρέπει να εξασφαλίσει χώρους για το χτίσιμο δημοτικών και νηπιαγωγείων για να ανασάνουν τα σχολικά συγκροτήματα. Ταυτόχρονα να αλλάξουν άμεσα τα όρια των Δημοτικών του Βύρωνα για να γίνει καλύτερη κατανομή του μαθητικού πληθυσμού.

  • Πρέπει άμεσα να ανακουφιστεί το συγκρότημα της Αγ. Τριάδας (1ο- 3οΔημοτικά και 1ο- 5ο, 8ο- 9ο Νηπιαγωγεία) που είναι πολύ επιβαρυμένο και τα τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων πολυπληθή. Σε αυτό ίσως βοηθήσει προσωρινά και η αλλαγή των ορίων. Κανονικά πρέπει να εξασφαλιστεί αυτόνομος χώρος για στέγαση των Νηπιαγωγείων και χτίσιμο ενός ακόμα δημοτικού σε άλλο χώρο και κτήριο για να ανακουφιστεί το συγκρότημα. Ώσπου όμως να εξασφαλιστούν τέτοιοι χώροι, πρέπει να δοθεί λύση στο οξυμένο κτηριακό πρόβλημα του συγκροτήματος. α) Ζητάμε να προχωρήσει άμεσα το χτίσιμο νέας διώροφης πτέρυγας οκτώ αιθουσών επί πυλωτής επί της Κωνσταντιλιέρη με ταυτόχρονη απομάκρυνση των προκάτ που βρίσκονται απέναντι από το 1ο Δημοτικό, αλλά και των 2 προκατ που τοποθετήθηκαν το 2013 στο 1ο και στο 3ο Δημοτικό ως προσωρινή τότε λύση. Η πρόταση αυτή του Συλλόγου μας είχε υιοθετηθεί και παλιότερα από τον ΟΣΚ αλλά και από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στη σύσκεψη που είχε γίνει με πρωτοβουλία του Συλλόγου μας στις 15 Ιούνη του 2013.

β) Να γίνουν επιτέλους τα έργα συντήρησης στον αύλειο χώρο των 1ου και 5ου Νηπιαγωγείων Βύρωνα. Υπάρχει κίνδυνος να έχουμε σοβαρά ατυχήματα!

γ) Παράλληλα σαν έργο άμεσης προτεραιότητας είναι η δημιουργία ξεχωριστής εισόδου για τα νηπιαγωγεία.

δ) Είναι ανάγκη να προχωρήσει η κατασκευή εξωτερικών τουαλετών στο 3ο Δημοτικό με βάση και την πρόταση του σχολείου.

ε) Επίσης είναι ανάγκη να εξασφαλιστούν και στα δύο δημοτικά αίθουσες για τα διδακτικό προσωπικό για να ξεκουράζονται οι συνάδελφοι και να εργάζονται ανενόχλητοι.

στ) Ταυτόχρονα ζητάμε να ξεκαθαριστεί το ιδιοκτησιακό καθεστώς και να παραδοθεί στα σχολεία το γυμναστήριο που λειτουργεί κάτω από το νεώτερο κτήριο του 1ου Δημοτικού αλλά και οι χώροι επί της Ερυθραίας που στεγάζουν διάφορους φορείς, στους οποίους ο δήμος να παραχωρήσει άλλο χώρο.

ζ) Επιπλέον πρέπει να διατηρηθεί και να συντηρηθεί πλήρως το ιστορικό κτήριο του 1ου Δ. Σχ. Βύρωνα.

  • Να εξασφαλιστεί χώρος ή κτήριο, για να στεγαστεί το Ειδικό Δημοτικό Βύρωνα, που ιδρύθηκε και παραμένει στα χαρτιά και που κινδυνεύει άμεσα να καταργηθεί πριν λειτουργήσει, και να ιδρυθεί και στεγαστεί αντίστοιχο Ειδικό Νηπιαγωγείο. Να εξασφαλιστεί σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες πρόσβαση στη δημόσια και δωρεάν ειδική αγωγή από όποια δομή έχει ανάγκη το καθένα (ειδικό σχολείο, τάξη ένταξης ή παράλληλη στήριξη).

  • Χρειάζεται 2ο Νηπιαγωγείο και 2ο Δημοτικό στον Καρέα. Να γίνει προσπάθεια εξεύρεσης χώρου για τη δημιουργία νέου νηπιαγωγείου. Άμεσα όμως είναι ανάγκη να χτιστεί αίθουσα νηπιαγωγείου στο χώρο ανάμεσα στο κτήριο του 9ου Δημοτικού και του 3ου Νηπιαγωγείου που έτσι κι αλλιώς μένει ακάλυπτος για να καλύψει ανάγκες του νηπιαγωγείου.

  • Να χτιστεί δίπλα στα 10ο-11ο Νηπιαγωγεία στα Νταμάρια (Ταταούλων) νέο διθέσιο Νηπιαγωγείο, που είχε μπει στον προγραμματισμό του ΟΣΚ από το 2001 και βγήκε λίγο αργότερα λόγω ολιγωρίας τότε του 7ου Γραφείου Π.Ε. αλλά και με την ανοχή του Δήμου. Εναλλακτικά μπορεί να επεκταθεί το κτήριο που στεγάζει τα υπάρχοντα νηπιαγωγεία, ώστε να αποκτήσουν νέους χώρους π.χ. για τμήμα ένταξης ή και επιπλέον τμήμα κλπ.

  • Να εξασφαλιστεί χώρος για κτίσιμο νέου Νηπιαγωγείου και Δημοτικού στην περιοχή Ζωοδόχου Πηγής (ανάμεσα 6ο, 7ο, 8ο Δημοτικά και το Κλειστό Γυμναστήριο), γιατί η περιοχή έχει μεγάλη οικοδόμηση. Ένα τέτοιο Δημοτικό και Νηπιαγωγείο θα ανακούφιζε τα συγκεκριμένα Δημοτικά και τα συστεγαζόμενα 2ο-13ο και παρακείμενα 6ο-7ο Νηπιαγωγεία που είναι ήδη πολύ επιβαρυμένα.

  • Να συντηρηθεί πλήρως το 6ο Δημοτικό. Να προχωρήσει η μεταστέγαση του 13ου Νηπιαγωγείου, που ακόμα στεγάζεται σε ακατάλληλες αίθουσες του 6ου Δημοτικού.

  • Να ξεκινήσουν οι διαδικασίες για να ανεγερθεί νέο σύγχρονο διδακτήριο στη θέση του σημερινού, που στεγάζει το 4ο Δημοτικό και το 4ο Νηπιαγωγείο, με προσωρινή μεταφορά τους σε άλλο κτήριο. Ως τότε πρέπει να γίνονται στο κτήριο οι αναγκαίες συντηρήσεις, γιατί γίνονται συνεχείς αποκολλήσεις σοβάδων με κίνδυνο να συμβεί ατύχημα, ώστε να εξασφαλιστεί η ασφαλής διαβίωση μαθητών και εκπαιδευτικών.

Τέλος, ζητάμε να μας αποσταλούν και να δημοσιευθούν οι οικονομικοί απολογισμοί των σχολικών επιτροπών των προηγούμενων ετών καθώς και απολογισμός για τα έργα που έγιναν με τη ΣΑΤΑ τα τελευταία χρόνια.

Θέση μας είναι η κατανομή έστω και της κουτσουρεμένης αυτής κρατικής χρηματοδότησης από τη σχολική επιτροπή να αποδίδεται ολόκληρη και άμεσα στα σχολεία με βασικό κριτήριο τον αριθμό των μαθητών ανά σχολείο. Να μην καλύπτονται από αυτήν άλλες δαπάνες.

Τα χρήματα ανήκουν στους μαθητές και σε αυτούς πρέπει να καταβάλλονται.

 

Σας επισυνάπτουμε και τα ιδιαίτερα αιτήματα των σχολείων που έχουν αποσταλεί στον Σύλλογό μας και ζητάμε την ικανοποίησή τους καθώς και όσων άλλων έχουν αποσταλεί απευθείας στον Δήμο Βύρωνα.

AttachmentSize
Συλλόγου για κτηριακά προβλήματα σχολείων ΠΕ Βύρωνα Μάρτης 2017.doc189 KB