ΣΕΠΕ "Έλλη Αλεξίου": Να αποσυρθεί το σχέδιο νόμου για των «Αναδιοργάνωση των Δομών υποστήριξης της εκπαίδευσης»!

08/05/2018 - 16:21

ΝΑ  Α Π Ο Σ Υ Ρ Θ Ε Ι  ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ  «ΑΝΑΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΟΜΩΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΗΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»!

Το σχέδιο νόμου για τις «δομές υποστήριξης της εκπαίδευσης», της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, διαμορφώνει το έδαφος για νέες, βαθύτερες, αντιδραστικές ανατροπές στο περιεχόμενο και τη λειτουργία του σχολείου και ναρκοθετεί τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών καθώς και τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών. Αποτελεί προαπαιτούμενο της 4ης αξιολόγησης και δέσμευση της κυβέρνησης σε ΕΕ, ΟΟΣΑ και ΣΕΒ .

Με την «αυτονομία» της σχολικής μονάδας η κυβέρνηση μετακυλύει τις κρατικές ευθύνες για τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής σε εκπαιδευτικούς-μαθητές-γονείς. Καλεί τη σχολική μονάδα να λύσει μόνη της όλα τα κρίσιμα ζητήματα της λειτουργίας της, κάτω από τον ασφυκτικό έλεγχο της αξιολόγησης. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων. με ορισμό υπεύθυνων για κάθε λειτουργία του σχολείου καλούνται να διαχειριστούν όλα τα προβλήματα, με τις υποστηρικτικές δομές να εξαϋλώνονται, σε ένα τοπίο βίαιης φτωχοποίησης των εκπαιδευτικών, με επέκταση της ελαστικής εργασίας, και εγκλωβισμένους ως τα 67 έτη εκπ/κούς.

Σχολικό συμβούλιο, ομάδες σχολείων, ΠΕΚΕΣ, ΚΕΣΥ, Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, ΙΕΠ, Υπουργείο επιτηρούν και ελέγχουν το σχολείο και οι εκπ/κοί λογοδοτούν για το επίπεδο συμμόρφωσης στις αντιδραστικές αλλαγές. Η εντατικοποίηση της εργασίας και η γραφειοκρατία στους Συλλόγους Διδασκόντων  μπαίνει σε νέα διάσταση.

Με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ η κυβέρνηση δημιουργεί  «μικρά υπουργεία παιδείας», με πλήθος αρμοδιοτήτων που θα χαράσσουν και θα υλοποιούν την εκπαιδευτική πολιτική με κομβικό ρόλο στην οργάνωση και προώθηση της αυτοαξιολόγησης ( «την αποτίμηση του εκπ/κού έργου των σχολικών μονάδων»).

  • Στη θέση τους δημιουργούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ, που συγκροτούνται σε επίπεδο Διεύθυνσης κοινά για Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Εντελώς διαφορετικά αντικείμενα και τομείς ενοποιούνται σε μια δομή.

Το νομοσχέδιο κάνει βαθιές αντιδραστικές τομές στην Ειδική Αγωγή. Τα ήδη υποβαθμισμένα, από άποψη προσωπικού και υποδομών, ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καταργούνται και δημιουργούνται τα Κ.Ε.Σ.Υ. Εξαφανίζονται κομβικές λειτουργίες της Ειδικής Αγωγής, όπως της διάγνωσης, και άρα της καταγραφής ειδικών αναγκών των μαθητών και των σχολείων που οφείλει να καλύψει δωρεάν το δημόσιο. Η ευθύνη κάλυψής τους μετατοπίζεται στους εκπαιδευτικούς, που οφείλουν μέσα από συγκρότηση ειδικών επιτροπών να διαμορφώνουν εξατομικευμένα προγράμματα στήριξης των μαθητών, να διαμεσολαβούν στην επικοινωνία με τα ΚΕΣΥ, να εντατικοποιούν την εργασία τους και τη συνεργασία  με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς κλπ.  Μόνο μετά από αξιολόγηση αυτών των δράσεων και την αποτυχία τους, στέλνουν το μαθητή για εκπαιδευτική αξιολόγηση-β.επιπέδου-ΑΛΛΑ ΟΧΙ ΔΙΑΓΝΩΣΗ στο ΚΕΣΥ.  Η μη ύπαρξη διάγνωσης σημαίνει ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ  ΕΛΑΧΙΣΤΟΥ ΜΕΤΡΟΥ μείωσης των μαθητών στο τμήμα! Η κατάργηση των δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης αντί της αναβάθμισής τους (με μαζικούς μόνιμους διορισμούς) μαζί με την κατάργηση των επιδομάτων αναπηρίας, στρέφει τους γονείς του ειδικού πληθυσμού στον ιδιωτικό τομέα, κατά τα πρότυπα της ΕΕ. Καταργούνται στην ουσία,  τα δικαιώματα των μαθητών ΑμΕΑ. Σε κανένα σημείο του σχεδίου νόμου δε γίνεται αναφορά στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης.!

Η κατάργηση των ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕΤ. οδηγεί στην άμεση παράδοση του τομέα αυτού στους ιδιώτες και τους εργολάβους.

            Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.). που ενσωματώνουν αρμοδιότητες των υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Πολιτιστικών Δραστηριοτήτων θα χρηματοδοτούνται από τους Δήμους(!!)

Με τη θεσμοθέτηση των «Ομάδων Σχολείων» προωθείται η αλληλοσυμπλήρωση λειτουργιών, με στόχο την «κάλυψη» των κενών σε εκπ/κούς και υποδομές (π.χ. εργαστήρια), τις μετακινήσεις μαθητών και τη μεγαλύτερη εξοικονόμηση προσωπικού, τη δημιουργία πολυπληθών τμημάτων. Ανοίγει ο δρόμος για μεταφορά της οργανικότητας σε επίπεδο ομάδας σχολείων, τη συνεχή κινητικότητα για τη συμπλήρωση ωραρίου και την κάλυψη των κενών.

Προωθείται η διαδικασία της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα της Εκπαίδευσης. Επιδιώκεται η εμπέδωση «κουλτούρας αξιολόγησης» με αλλαγή ονοματολογίας.

Παραμένουν σε ισχύ ο Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας και ο νόμος 4354/15, για το μισθολόγιο, που συνδέουν την αξιολόγηση με περικοπή μισθού και απολύσεις. Μεταφέρονται στην εκπαίδευση και επεκτείνονται οι διατάξεις του ν. 4369/16 (Βερναρδάκη). Η κατάργηση του Π.Δ. 152 αλλά και πλευρών του ν. 3848, που παρέμειναν ανενεργές μέσα από την πάλη του συνδικαλιστικού κινήματος, παραμένουν  χωρίς αντίκρισμα.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, παίρνοντας υπόψη της τους αγώνες του εκπαιδευτικού κινήματος ενάντια στην αξιολόγηση, και τους νόμους που το οργανωμένο εκπαιδευτικό κίνημα με την πάλη του απέτρεψε την εφαρμογή τους μέχρι σήμερα (νόμοι Αρσένη, Διαμαντοπούλου, Αρβανιτόπουλου) έρχεται να εμπλέξει τους εκπαιδευτικούς στη διαδικασία της αξιολόγησης .Μετατρέπει τον Σύλλογο Διδασκόντων σε αξιολογητή:

Α) του Διευθυντή του σχολείου, μέσα από τη συμπλήρωση ανώνυμου ερωτηματολογίου στο τέλος κάθε χρονιάς. Στο όνομα της ανάδειξης “άξιων” και “ικανών” στελεχών εκπαίδευσης προχωρά στην ατομική αξιολόγηση ακόμη και των υποδιευθυντών. Κάνει όλους τους εκπαιδευτικούς αξιολογητές διευθυντών-υποδιευθυντών με ανώνυμα τυποποιημένα ερωτηματολόγια, κριτήρια και βαθμολογική κλίμακα κατ’ εικόνα και ομοίωση του Π.Δ.152 που θα λαμβάνονται υπόψη στις κρίσεις. Όταν με την αξιολόγηση στο δημόσιο αξιολογούνται και οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί σε διοικητικές θέσεις, όταν πάνω από το 50% των νηπιαγωγών που κατέχουν θέση προϊσταμένης-ου θα αξιολογηθεί άμεσα και ατομικά, ένα μεγάλο κομμάτι των εκπαιδευτικών βρίσκεται υπό καθεστώς αξιολογούμενου και είναι αναμενόμενο ότι θα γενικευτεί.

Β) με τη διαδικασία αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου της σχολικής μονάδας, στη βάση θεματικών αξόνων, με ειδική φόρμα και δείκτες που θα καθορίζονται με Υπουργική Απόφαση και με την άμεση εμπλοκή των Διευθυντών των σχολείων. Οι εκθέσεις αποτίμησης θα κοινοποιούνται στο ΠΕ.Κ.Ε.Σ., στο ΙΕΠ και στο Υπ. Παιδείας! Όποιος αξιολογεί, θα αξιολογείται και ο ίδιος. Η αυτοαξιολόγηση των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ είναι ίδια με εκείνη της αυτοαξιολόγησης του 2013 της κυβέρνησης Ν.Δ-ΠΑΣΟΚ. Διαχρονικά σταθερά και στόχος τους είναι το σχολείο του ΟΟΣΑ, της Ε.Ε. και των εντολών του ΣΕΒ, το σχολείο της αγοράς, των περικοπών και της σύγχρονης ημιμάθειας. Με σχολικές μονάδες, που θα αναζητούν πόρους για να λειτουργήσουν, με διαφοροποιημένα προγράμματα και εκπαιδευτικούς λάστιχο.

Η Α.ΔΙ.Π.Π.Δ.Ε όχι μόνο δεν καταργείται αλλά αναβαθμίζεται, μέσα από ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα διαχείρισης και βάσης δεδομένων της αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος, σε συνεργασία με το Υπ. Παιδείας:  Διαμορφώνει, οργανώνει, εξειδικεύει, τυποποιεί και δημοσιοποιεί εκ των προτέρων τις διαδικασίες αξιολόγησης του εκπαιδευτικού συστήματος και τα σχετικά κριτήρια και δείκτες, στο πλαίσιο, ιδίως, αντίστοιχων διεθνών προτύπων. Η εξωτερική αξιολόγηση μέσω της ΑΔΙΠΔΕ θα ακολουθεί τα πρότυπα ΟΟΣΑ- Ε.Ε Τα ίδια  καλούνταν να υλοποιήσουν οι Σ.Δ. με την αυτοαξιολόγηση της Διαμαντοπούλου και του Αρβανιτόπουλου: τυποποιημένες φόρμες, κατάθεση σχεδίων δράσης για καινοτομίες, υλικοτεχνική υποδομή, συνεργασίες με φορείς και τοπική κοινωνία κλπ. και λογοδοσία για τα αποτελέσματα. Ομοίως τα σχολεία καλούνταν να καταθέσουν εκθέσεις στην ηλεκτρονική πλατφόρμα του ΙΕΠ τότε, στο ΠΕΚΕΣ τώρα.     

Η αξιολόγηση – αποτίμηση είναι άμεσα δεμένη με τους στόχους του σχολείου που επιδιώκουν να εδραιώσουν, ενός σχολείου που δεν θα μορφώνει , θα προωθεί τις αξίες του συστήματος ,θα κατηγοριοποιεί μαθητές και εκπαιδευτικούς και θα λειτουργεί με κριτήρια της αγοράς. Το Υπ. Παιδείας προχωρά βήμα-βήμα προς την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας ως βασικό εργαλείο της «αυτόνομης» λειτουργίας και ιδιωτικοποίησής της. Πρέπει να απορριφθεί.   ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ  ΝΑ ΑΠΟΣΥΡΘΕΙ ΤΩΡΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΟΜΕΣ!

Επικαιροποιούμε την απόφαση  του Συλλόγου μας  για αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα. Καλούμε τη ΔΟΕ να κηρύξει άμεσα «αποχή από κάθε διαδικασία αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα» και να εντάξει το θέμα της αξιολόγησης στην Ημερήσια Διάταση της ΓΣ του κλάδου.

Αποφασίζουμε μέσα από συλλογικές διαδικασίες και υλοποιούμε την αποχή από τη διαδικασία της αξιολόγησης σε όλα τα επίπεδα και με όλες τις μορφές. Προετοιμάζουμε αγωνιστική απάντηση την ημέρα ψήφισης   του νομοσχεδίου.

ΤΟ Δ.Σ

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα