ΣΕΠΕ "Θουκυδίδης": Όλοι στην κινητοποίηση, Μ. Δευτέρα 22 Απρίλη,18:30, έξω από τη Βουλή!

19/04/2019 - 14:50

Όλοι στην κινητοποίηση, Μ. Δευτέρα 22 Απρίλη,18:30, έξω από τη Βουλή!

Προσυγκέντρωση ΕΛΜΕ και Συλλόγων: 18:00, Προπύλαια!

Nα μην ψηφιστεί το αντιδραστικό νομοσχέδιο για το Λύκειο!

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μια φορά φέρνει στη Βουλή ένα ακόμα αντιλαϊκό νομοσχέδιο. Στα «μουλωχτά» φέρνει τη Μεγάλη Δευτέρα για ψήφιση τις αλλαγές στη Γ’ Λυκείου, το νέο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ – ΤΕΙ και τις συγχωνεύσεις ΑΕΙ με ΑΤΕΙ με κλειστά τα σχολεία και τα Πανεπιστήμια.

Η μεθόδευση αυτή της κυβέρνησης δεν είναι τυχαία. Θέλει να περάσει στα κρυφά και εσπευσμένα ένα ακόμα αντιδραστικό νομοσχέδιο μακριά από τις «ενοχλητικές αντιδράσεις», μαθητών, φοιτητών, εκπαιδευτικών και γονιών.

Δεν είναι άλλωστε η πρώτη φορά που επιχειρεί η κυβέρνηση κάτι τέτοιο. Το 3ο μνημόνιο το ψήφισε κατακαλόκαιρο του 2015, το νόμο – λαιμητόμο του Κατρούγκαλου για το ασφαλιστικό μέσα στο Πάσχα του 2016, το «νέο σύστημα απολύσεων» των αναπληρωτών τo έφερε τα Χριστούγεννα, και ο κατάλογος δεν έχει τελειωμό.

Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας φτιάχνει ένα Λύκειο πιο ταξικό, ένα Λύκειο εξεταστικό κέντρο, αποστεωμένο από κάθε έννοια Γενικής Παιδείας και με μαθητές και εκπαιδευτικούς σε ένα συνεχή αγώνα δρόμου για την κάλυψη της ύλης. Αυξάνει την ανάγκη των μαθητών μας για φροντιστήρια, ακυρώνοντας και με τη βούλα μια ολόκληρη τάξη και μετατρέποντας την σε προπαρασκευαστικό έτος για την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια.

Με το πολυνομοσχέδιο ολοκληρώνονται οι συγχωνεύσεις των ΑΕΙ με τα ΑΤΕΙ με τον χειρότερο τρόπο. Συγχωνεύσεις χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό και ακαδημαϊκά κριτήρια. Σε πολλές πόλεις κλείνουν αξιόλογα Τμήματα με την υπόσχεση ότι θα λειτουργήσουν άλλα χωρίς να έχουν όμως σαφές επιστημονικό αντικείμενο. Κάποιες συγχωνεύσεις μάλιστα οδηγούν σε τερατογενέσεις όπως αυτή του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Πατρών με το Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας. Για πρώτη φορά από την ίδρυση των Παιδαγωγικών Τμημάτων επιχειρείται η αλλαγή της φυσιογνωμίας τους. Αυτή η αλλαγή θα δρομολογήσει στο μέλλον δυσάρεστες εξελίξεις για την εκπαίδευση αλλά και για τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Μία εξέλιξη που, παράλληλα, αποτελεί απόλυτη υποβάθμιση της παιδαγωγικής επιστήμης και του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού. Τι σχέση μπορούν να έχουν δύο διαφορετικά επιστημονικά αντικείμενα: αυτό του εκπαιδευτικού, με αυτό του κοινωνικού λειτουργού; Σε ποιο πρόγραμμα σπουδών βασίζεται μια τέτοια συγχώνευση, σε ποια επιστημονικά δεδομένα, στο πλαίσιο ποιας εισήγησης και μελέτης;

Δεν έχουμε άλλο δρόμο παρά τον δρόμο του αγώνα. Γνωρίζουμε τι περιμένει τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς: ένα Λύκειο ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό και μια πολιτική που κοιτά ακόμα περισσότερο τους μαθητές και τους γονείς τους στην τσέπη. Το πολυνομοσχέδιο του κ. Γαβρόγλου δεν βελτιώνεται, μόνο καταγγέλλεται και καταργείται.

Καλούμε το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να πάρει έγκαιρα τις ανάλογες αποφάσεις για όλα τα παραπάνω ζητήματα.

  Για το Δ.Σ.

Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                                      Η ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΑΓΓΕΛΟΝΙΔΗ                                                                        ΒΑΝΙΑ ΞΙΦΑΡΑ   

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα