Κέρκυρα

ΕΛΜΕ Κέρκυρας: Για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων

09/05/2020 - 09:21

Η τροπολογία για την on-line παρακολούθηση του μαθήματος επιστρέφεται ως απαράδεκτη!

Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, η κυβέρνηση φέρνει για ψήφιση σήμερα (8 Μαΐου) τροπολογία που προβλέπει την ταυτόχρονη δια ζώσης διδασκαλία και τη ζωντανή αναμετάδοση της από την τάξη. Η κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας, σαν τον κλέφτη, με τα σχολεία ακόμα κλειστά, ενώ γνωρίζουν την καθολική αντίθεση των εκπαιδευτικών και των σωματείων σε μια τέτοια λογική, φέρνουν για ψήφιση αυτή την απαράδεκτη ρύθμιση, σε μια τροπολογία, εκπρόθεσμη μάλιστα, που αφορά σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου!!!

Αυτή η ρύθμιση ανοίγει επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία. Δεν πατάει σε κανένα παιδαγωγικό κριτήριο και παραβιάζει τα προσωπικά δεδομένα μαθητών και εκπαιδευτικών. Το μέτρο αυτό δεν έχει καμία σχέση με την εξ αποστάσεως εκπαίδευση (ασύγχρονη και σύγχρονη).

Δεν υπάρχει καμία δικλείδα ασφαλείας ότι το μάθημα δεν καταγράφεται, δεν μαγνητοσκοπείται αφού δεν μπορεί να ελεγχθεί από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Την ίδια στιγμή αφήνει ανήλικα παιδιά ανυπεράσπιστα μπροστά σε οποιονδήποτε "καλοθελητή"!

Η σχέση εμπιστοσύνης που με τόσο κόπο χτίζουμε καθημερινά οι εκπαιδευτικοί μέσα στις σχολικές αίθουσες παύει να προστατεύεται, θρυμματίζεται. Η δυναμική που δημιουργείται μέσα σε μια τάξη, οι σχέσεις των μαθητών μεταξύ τους αλλά και μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών, η επικοινωνία αλλά και η παιδαγωγική πράξη είναι μοναδική. Αφαιρείται η δυνατότητα της παιδαγωγικής παρέμβασης του εκπαιδευτικού στα πλαίσια της διαχείρισης ιδιαίτερων ζητημάτων που προκύπτουν εντός τάξης. Πώς προστατεύονται για παράδειγμα οι μαθητές μας αν μια αφελής απάντηση ενός μαθητή γίνει viral και τον στιγματίσει σε όλη του ζωή; Η ίδια η συμπεριφορά και η στάση των μαθητών αλλάζει, τροποποιείται όταν γνωρίζουν ότι τους καταγράφει μια κάμερα!!

Η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μία σύνθετη υπόθεση που δεν είναι ούτε για livestreaming, ούτε για παρακολούθηση από την οθόνη του υπολογιστή από οποιονδήποτε έχει πρόσβαση. Το υπουργείο Παιδείας χωρίς να λογαριάζει τίποτα μετατρέπει τα σχολικά μαθήματα σε «bigbrother». Οι εκπαιδευτικοί δεν εκθέτουμε ούτε τους μαθητές μας, ούτε εμάς τους ίδιους σε αυτόν τον κίνδυνο. Θα προστατεύσουμε τη διαδικασία της διδασκαλίας και δε θα την αφήσουμε να γίνει τηλεοπτικό show.

Οι εκπαιδευτικοί, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, στις ειδικές εκπαιδευτικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν, σταθήκαμε με όλα τα μέσα δίπλα στους μαθητές μας χωρίς καμία απολύτως στήριξη από την Κυβέρνηση και το Υπουργείο Παιδείας. Γνωρίζουμε τον τρόπο να σταθούμε έμπρακτα και ουσιαστικά δίπλα σε όλους τους μαθητές μας και σε αυτές τις νέες συνθήκες.

Η στάση του υπουργείου Παιδείας είναι εξαιρετικά επικίνδυνη! Η τροπολογία που ψηφίζεται υπερβαίνει κάθε όριο αφού κλείνει το μάτι σε όποιον μαθητή δεν θέλει να έρθει στο σχολείο, να παρακολουθεί το μάθημα από το σπίτι του! Δηλαδή, η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία να μην είναι υποχρεωτική για όλους!

Να αποσυρθεί άμεσα η τροπολογία! Ακόμα και αν ψηφιστεί, τονίζουμε ότι ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ και με συλλογικές αποφάσεις των σωματείων μας και των Ομοσπονδιών, θα κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας για να μην εφαρμοστεί!

Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς να μη συμμετέχουν στην απαράδεκτη αυτή κίνηση του Υπουργείου! Καλούμε την ΟΛΜΕ να παράσχει συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους τους εκπαιδευτικούς που αντιτίθενται στην τροπολογία αυτή.

Καλούμε την Ένωση και τους Συλλόγους Γονέων, τα εργατικά σωματεία, τις συλλογικότητες και τα  κοινοβουλευτικά κόμματα να στηρίξουν την άρνηση των εργαζομένων, των εκπαιδευτικών, των ανηλίκων μαθητών και των γονιών τους στην αναμετάδοση των μαθημάτων και να καταδικάσουν με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο την τροπολογία της κυβέρνησης, η οποία παραβιάζει την παιδαγωγική ελευθερία και τα δημοκρατικά δικαιώματα κάνοντας επίκληση στην πανδημική κρίση. 

Απαντάμε με μαζική συμμετοχή στις συγκεντρώσεις στις 13 Μαΐου ενάντια στο Πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα