Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Θεσ/νίκης: Να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών. Μόνιμοι διορισμοί τώρα

27/09/2019 - 21:29

Η προσήλωση και αυτής της Κυβέρνησης, μέσω του Υπουργείου Παιδείας, στις αντιεκπαιδευτικές πολιτικές ΕΕ και ΟΟΣΑ εκδηλώνεται με σαφήνεια σε κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής πολιτικής. Ο εμπαιγμός της συνεχίζεται και στην εποχή της «ανάπτυξης», με το διαρκές μνημόνιο για την Παιδεία, με όλους τους αντιλαϊκούς κι αντεργατικούς νόμους σε ισχύ, με τα σχολεία να ανοίγουν με χιλιάδες κενά και τη συγκρότηση τμημάτων-μαμούθ, όπου οι 28 μαθητές δεν είναι πλέον ανώτατο όριο, αλλά διακηρυγμένος στόχος

Η «κανονικότητα» του Υπουργείου Παιδείας μεταφράζεται σε χιλιάδες ώρες κενών. Σε μαθητές-υποψήφιους πανελλαδικών εξετάσεων που ακόμα δεν έχουν αρχίσει να διδάσκονται ούτε τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα!

            Τα στοιχεία μόνο από την Α΄ ΕΛΜΕ των 45 σχολείων είναι αποκαλυπτικά! Τμήματα τεράστια όπου η εκπαιδευτική διαδικασία εξελίσσεται με πολλά εμπόδια. Χιλιάδες ώρες χαμένες, αφού είτε απουσιάζουν παντελώς εκπαιδευτικοί ή σε κάποιες περιπτώσεις διδάσκουν με προσωρινή τοποθέτηση. Οι περισσότεροι καθηγητές θα μετακινηθούν και οι μαθητές θα συνεχίσουν με νέους (κι άλλος χαμένος χρόνος προσαρμογής) ή θα βρεθούν χωρίς καθηγητή.

Από τα 45 σχολεία  μόνο 3 υπάρχουν χωρίς κενό! Υπάρχουν σχολεία που οι ώρες που λείπουν είναι περίπου οι μισές όσων προβλέπονται! Τα 42 έχουν από σημαντικές έως και εγκληματικές ελλείψεις!

            Έχει σημασία να αναφερθεί, ότι οι μαθητές για μια ημέρα κατάληψης καλούνται να χάσουν εκδρομές προκειμένου να αναπληρώσουν τις ώρες, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο. Για τις  ώρες που χάνονται επειδή δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί ποιος έχει την ευθύνη;

            ΓΙΑ ΤΙΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΧΑΜΕΝΕΣ ΩΡΕΣ ΛΟΓΩ ΕΛΛΕΙΨΕΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΠΟΙΟΣ ΘΑ ΤΙΜΩΡΗΘΕΙ;

Τα τμήματα σε γυμνάσια και λύκεια επιβάλλεται από το Υπουργείο να λειτουργούν με όσο το δυνατό περισσότερους μαθητές (26 και 27).  Με τη νέα «μόδα» της συνδιδασκαλίας σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, και με μαθητές με αναπηρίες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που δεν έχουν ούτε την παράλληλη στήριξη που δικαιούνται. Τα σχολεία δεν έχουν τη δυνατότητα να «σπάσουν» τμήματα, ώστε να πραγματοποιηθεί πληρέστερα η εκπαιδευτική διαδικασία. Σε ορισμένα γυμνάσια λειτουργούν τμήματα β ξένης γλώσσας  με 29 και 30 μαθητές, λόγω της εγκύκλιου που απαγορεύει να ξεπερνούν τα ξενόγλωσσα τμήματα τα τμήματα γενικής παιδείας. Έτσι εξαναγκάζονται μαθητές να αλλάζουν την επιλογή τους για να βγει ο ελάχιστος αριθμός τμημάτων.

Αυτή τη στιγμή λειτουργούν τμήματα γενικής Παιδείας 27 και 28 μαθητών, τμήματα κατεύθυνσης Γ΄ Λυκείου 26 και 27 μαθητών-υποψηφίων. Ουσιαστικά οι μαθητές σπρώχνονται στην «παραπαιδεία» των 4μελών ή 5μελών τμημάτων. Αφού οι εργαζόμενοι γονείς πλήρωσαν μέσω της φοροληστείας υπέρογκα ποσά, καλούνται να ξαναπληρώσουν για τη μόρφωση των παιδιών τους!

Με δεδομένο ότι, τα τμήματα που καταργούνται ανήκουν σχεδόν όλα στη Γ΄ τάξη, οι μαθητές θα πρέπει να αλλάξουν σχολείο, κάτι που κατά την άποψή μας είναι τελείως αντιπαιδαγωγικό. Να θυμίσουμε ότι η «αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος» είναι η «ανώτερη ποινή» για παραπτώματα μαθητών, που χρησιμοποιείται με εξαιρετική φειδώ και μόνο σε ιδιαίτερα ακραίες περιπτώσεις. Το Υπουργείο δεν διστάζει, όμως, να εξαναγκάσει μαθητές να αλλάξουν σχολικό περιβάλλον στην τελευταία τους χρονιά κι ενώ είναι υποψήφιοι για πανελλαδικές εξετάσεις, επειδή η κατεύθυνση ή η ειδικότητα που επιθυμούν δεν «συμφέρει» να λειτουργήσει! Αυτό δηλαδή που σε φυσιολογικές συνθήκες θεωρείται «ποινή» μετατρέπεται σε επίσημη πολιτική.

Χαρακτηριστική περίπτωση απίστευτης αδιαφορίας για τους μαθητές αποτελεί και το Λύκειο Αδέντρου (2ο ΓΕΛ Χαλκηδόνας). Στο σχολείο δεν εγκρίνεται ολιγομελές τμήμα για την προσανατολισμό Υγείας Πρόνοιας στη Γ΄ τάξη, ενώ δεν υπάρχει ούτε Θετική κατεύθυνση.   Το Υπουργείο δεν δίνει καν απάντηση πότε θα συζητηθούν οι εγκρίσεις των ολιγομελών τμημάτων των Γενικών Λυκείων.

Η συγκρότηση των τμημάτων και η κατανομή των μαθητών πρέπει να γίνεται με βασικό κριτήριο την ομαλή διεξαγωγή της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Τα  μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών δεν μπορεί να θυσιάζονται σε λογιστικού τύπου λογικές!

Η ανάγκη για μόνιμους και μαζικούς διορισμούς εδώ και τώρα ώστε οι μαθητές να διδάσκονται  τα μαθήματα που προβλέπονται σε συνθήκες παιδαγωγικά κι επιστημονικά επαρκείς είναι επιτακτική και αυταπόδεικτη!

Διεύθυνση Ανατολικής Θεσσαλονίκης:

  • 15ο ΓΕΛ: Η κατεύθυνση Υγείας σχεδόν δεν λειτουργεί! Δεν υπάρχει Βιολόγος, Χημικός, λείπουν μισές ώρες Φυσικής και ολόκληρος Φιλόλογος. Πότε θα λειτουργήσουν οι κατευθύνσεις;
  • 1ο ΓΕΛ: Πρόκειται για ακόμα μια περίπτωση που οι κατευθύνσεις υπολειτουργούν! Λείπουν 23 ώρες Φυσικού (!) και 10 Κοινωνιολόγου, οπότε τα αντίστοιχα μαθήματα κατεύθυνσης ΔΕΝ διδάσκονται! Ο Χημικός με προσωρινή τοποθέτηση.
  • ΓΕΛ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Το σχολείο κάθε χρόνο ζητάει το αυτονόητο, μικρά τμήματα ώστε να μπορεί να ισορροπηθούν οι μαθητές πολλών ταχυτήτων αναφορικά με τη γνώση της ελληνικής γλώσσας. Είναι ενδεικτικό ότι στη Γ΄ τάξη φοιτά μαθητής που διανύει τον πρώτο χρόνο ως πρόσφυγας. Τα ήδη μεγάλα τμήματα των 25 μαθητών στα τυπικά σχολεία, στα διαπολιτισμικά καταστούν σχεδόν απαγορευτική την εκπαιδευτική διαδικασία. Το σχολείο ζητά 6 ώρες επιπλέον για την ελληνική γλώσσα σε Α΄ και Β΄ τάξη που μπορούν να καλυφθούν από καθηγητές του σχολείου. Οι 6 ώρες δεν δίνονται, αλλά ταυτόχρονα λείπουν 9 ώρες Φυσικής (Κατεύθυνση Β΄) και 6 Χημείας. 
  • ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΑΠΘ: Δεν υπάρχει Κοινωνιολόγος, στη Γ΄ Λυκείου το πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα δεν διδάσκεται! Επίσης υπάρχουν ελλείψεις σε Χημεία (10 ώρες), Βιολογία (5 ώρες), Γυμναστική (4 ώρες), Φιλολογικά μαθήματα (6 ώρες).
  • 31ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Ελλείψεις σε Βιολογία (6 ώρες), Γαλλικά (6), Γερμανικά (8), Καλλιτεχνικά (6), Μουσική (6), Κοινωνική Αγωγή (4), Τεχνολογία (10). Θεολόγος με προσωρινή τοποθέτηση.
  • 1ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Η απουσία καθηγητή Πληροφορικής (16 ώρες) δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα στη λειτουργία του σχολείου, καθώς η Τεχνολογία, που διδάσκεται σε παράλληλα τμήματα με την Πληροφορική, διδάσκεται κανονικά και το αντίστοιχο τμήμα Πληροφορικής δεν έχει καθηγητή εκείνες τις ώρες. Λείπει ένας φιλόλογος (πλήρες ωράριο), Φυσικός (14 ώρες), δεν υπάρχει καθηγητής Καλλιτεχνικών (8 ώρες), Γαλλικών (6 ώρες)κ αι 3ώρες Μουσικής.
  • 11ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Καλλιτεχνικών 9ω, Πληροφορικής 3ω, Φιλόλογος 21ω (τμήμα ένταξης)
  • 30ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 9ω, Οικονομίας 4ω, Γυμναστής 2ω
  • 15ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Δεν υπάρχει καθηγητής Πληροφορικής και λείπουν ώρες Φυσικής και Μαθηματικών.
  • 12ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 23ω, Καλλιτεχνικών 8ω, Οικονομίας 9ω, Γαλλικών 4ω,
  • 11ο ΓΕΛ:  Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 3ω, πρόκειται για τη Φυσική προσανατολισμού της Β΄ τάξης
  • 16ο ΓΕΛ: Φιλόλογος 8ω, Φυσικών Επιστημών ΠΕ04 4ω, Μαθηματικών 3ω (οι ειδικότητες αυτές υπάρχουν στο σχολείο ως προσωρινά τοποθετημένοι)
  • 13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Καλλιτεχνικών  6ωρες και Γαλλικών  4ωρες.
  • 7Ο ΕΠΑΛ: Λείπουν ώρες Φιλολογικών, Φυσικών Επιστημών και Θρησκευτικών
  • 6ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ: Νοσηλευτής, Γιατρός 2 Αγγλικών Αισθητικός
  • 14ο ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΕΠΑΛ: 12 ώρες Μαθηματικών και 20 ώρες Ηλεκτρολόγος -Ηλεκτρονικός
  • ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΕΛ: 12 ώρες Κοινωνιολογία, 6 ώρες Οικονομία,2ΒΑΚΕ.
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Λείπουν ώρες  Μουσικής, Καλλιτεχνικών και Τεχνολογίας.
  • 15Ο ΕΠΑΛ: 10 ώρες Φυσικού (ΠΕ04) και 2 Αγγλικών.
  • 8ο ΕΠΑΛ: 2 κενά Αισθητικού (39 ώρες), 1 Κομμώτριας,  ελλείψεις σε ώρες Φυσιοθεραπευτών και Νοσηλευτών. Επίσης Μαθηματικών και Φιλολογικών μαθημάτων.
  • 2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ: Καλλιτεχνικών 6ω, Φιλόλογος 16-20ω

 

Διεύθυνση Δυτικής Θεσσαλονίκης:

  • ΕΠΑΛ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ: Η κατάσταση είναι πραγματικά απίστευτη! Δεν υπάρχει Μαθηματικός (33 ώρες +12 υποστήριξης)!  Στους φιλόλογους έλλειμμα 33 ωρών + 12 υποστήριξης! Κενό Μηχανολόγου ΠΕ82 (25 ώρες)! Πληροφορικής 30 ώρες! Γεωπονίας 39 ώρες! Υγείας 15 ώρες! Και 4 ώρες Τεχνολογίας, 7 Θρησκευτικών, 11 Φυσικών  Επιστημών (ΠΕ04), 13 γυμναστικής, 3 Αγγλικών, 6 Πολιτικής Παιδείας, 11 Ηλεκτρολόγων. ΠΟΙΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΣΕΣ ΩΡΕΣ ΑΡΑΓΕ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΙ;
  • ΓΕΛ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ: 7 ώρες Κοινωνιολογία, 2 ώρες Πολιτική Παιδεία, Βιολόγος, Αγγλικών, Γαλλικών. Να τονιστεί ότι δεν γίνονται μαθήματα κατεύθυνσης γιατί δεν υπάρχει ούτε προσωρινός Βιολόγος!
  • ΕΠΑΛ ΣΙΝΔΟΥ: Στο τεράστιο πρόβλημα έλλειψης χώρου προστίθενται οι ελλείψεις καθηγητών. Μετράμε: 21 ώρες ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ, 2  ώρες ΓΑΛΛΙΚΑ, 10 ώρες ΘΕΟΛΟΓΟΥ, 45 ώρες ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ, 53 ώρες ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΥ, 2  ώρες ΑΓΓΛΙΚΑ, 4 ώρες ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ, 7 ώρες ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ, 12 ώρες ΦΥΣΙΚΗ, 2 ώρες ΣΕΠ, 15 ώρες ΖΩΝΗ, 10 ώρες ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ, 40 ώρες ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΟΥ, 22 ώρες ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΟΥ Ή ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ, 16 ώρες ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ, 10 ώρες ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΟΥ
  • ΕΠΑΛ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ: Κενό Γεωπονίας ΠΕ88 (21 ώρες), Πληροφορικής ΠΕ86 (8), Οικονομίας ΠΕ80 (4), Θεολόγου (5), Φιλόλογου (4), Μαθηματικού (2)
  • ΓΕΛ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ: Το σχολείο χρειάζεται 2 Φιλόλογους, 1 Οικονομολόγο, 1 Μαθηματικό.
  • ΓΕΛ ΚΥΜΙΝΩΝ: ΘΕΟΛΟΓΟΣ 10 ΩΡΕΣ, ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ 41 ΩΡΕΣ, ΒΙΟΛΟΓΟΣ 15 ΩΡΕΣ,  ΑΓΓΛΙΚΩΝ 10 ΩΡΕΣ, ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΣ  Ή ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΟΣ 4 ΩΡΕΣ,ΦΥΣΙΚΟΣ 2 ΩΡΕΣ
  • ΓΕΛ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ: Η Βιολογία στην κατεύθυνση δεν διδάσκεται ! Λείπουν ακόμα 7 ώρες Θρησκευτικών, 8 Γυμναστικής, 4 Μαθηματικών και Πληροφορικός.
  • ΓΕΛ ΣΙΝΔΟΥ: 9 ώρες ΟΙΚΟΝΟΜΟΛΟΓΟΥ, 8 ώρες ΧΗΜΕΙΑ, 3 ώρες ΑΛΓΕΒΡΑ, 3 ώρες ΦΥΣΙΚΉ, 11 + 2 ώρες ΦΙΛΟΛΟΓΟΥ και επιπλέον ώρες για την ΤΑΞΗ ΥΠΟΔΟΧΗΣ  που δεν λειτουργεί.
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΥΦΑΛΙΩΝ: 6 ώρες Γυμναστική, 6 Αγγλικά, 4 Τεχνολογία, 4 Γαλλικά
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΙΝΔΟΥ: 20 ώρες Μαθηματικού, 14 Γερμανικών, 12 Γυμναστικής, 18 Φυσικών Επιστημών
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ: 1 πλήρες ωράριο ΦΥΣΙΚΟΥ, 1 ΘΕΟΛΟΓΟΥ, 1 ΑΓΓΛΙΚΩΝ, 6 ώρες ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ, 9 ώρες  ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ
  • ΓΕΛ ΧΑΛΚΗΔΟΝΑΣ: 15 ώρες ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, 11 ώρες ΒΙΟΛΟΓΙΑ, 8 ώρες ΑΓΓΛΙΚΑ, 4 ώρες ΣΧΕΔΙΟ, 10 ώρες ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΥ: Στο σχολείο δεν γίνονται οι ώρες Γυμναστικής, Μουσικής, Θρησκευτικών, Εικαστικών, Πληροφορικής, τεχνολογίας, καθώς δεν υπάρχουν οι αντίστοιχες ειδικότητες. Επίσης λείπουν 4 ώρες φιλολογικών.
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΔΕΝΤΡΟΥ: 24 ώρες Φιλολόγου, 12 ΠΕ04, 10 Γερμανικών, 5 Καλλιτεχνικών, 5 Μουσικής, 8 Πληροφορικής
  • ΓΕΛ ΑΔΕΝΤΡΟΥ: 14 ώρες Φυσικού, 6 Μαθηματικών, 6 Αγγλικών, 6 Γυμναστικής, 6 θρησκευτικών, 5 Φιλολόγων. Σε αυτές δεν συνυπολογίζονται οι ώρες που χρειάζεται το τμήμα προσανατολισμού Υγείας του οποίου η έγκριση εκκρεμεί…
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΛΟΧΩΡΙΟΥ: Έλλειψη σε 32 ώρες Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) και κάποιες ώρες Μαθηματικών. Δεν υπάρχει καθηγητής για Εικαστικά, ούτε για Μουσική. Επίσης δεν υπάρχουν καθηγητές για Τμήμα Ένταξης και Τμήμα Υποδοχής. Η παραίτηση της Ψυχολόγου, που προσλήφθηκε με ελαστική σχέση εργασίας, άφησε το σχολείο χωρίς ψυχολόγο, που είναι απαραίτητη. Για γραμματειακή στήριξη ούτε λόγος…
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Σε ώρες: 3 Μουσική, 8 Καλλιτεχνικά, 16 Γυμναστική
  • ΛΥΚΕΙΟ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: 1 φιλόλογος (24 ώρες) και Αγγλικών
  • ΕΠΑΛ ΑΓ. ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ: Λείπουν 2 καθηγητές του τομέα Υγείας, 13 ώρες Μαθηματικού, 13 Πληροφορικής, 15 Ηλεκτρολόγου.
  • ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ: Λείπουν 1 Μαθηματικός και επιπλέον ώρες για μισό ωράριο δεύτερου! Το ίδιο ισχύει και για Φυσικές Επιστήμες! 6 ώρες Φιλόλογου, 6 Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, 4 Καλλιτεχνικών και μισό ωράριο Οικιακής Οικονομίας.

 

Καμιά αναμονή, τα περιθώρια στενεύουν!

 

Τώρα αγωνιζόμαστε και απαιτούμε :

  • Όχι στους εκπαιδευτικούς λάστιχο. Μόνιμοι μαζικοί διορισμοί ΤΩΡΑ
  • Ανώτερος αριθμός 20 μαθητές στο τμήμα-15 στις κατευθύνσεις-10 στα εργαστήρια
  • Nα εγκριθούν όλα τα τμήματα σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ και να μπορούν όλα τα παιδιά να σπουδάζουν στο σχολείο τους.
  • Να αναπτυχθούν όλα τα τμήματα  γενικής παιδείας, όλα τα ξενόγλωσσα, λαμβάνοντας υπόψη τους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες  
  • Τα τμήματα, οι τομείς και οι ειδικότητες των ΕΠΑΛ να διαμορφωθούν με βάση τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών κι όχι με βάση τις αναδιαρθρώσεις και την περικοπή δαπανών.

 

 

Η Πρόεδρος                                                                        Ο Γραμματέας

Δέσποινα Δάσιου                                                                     Δημήτρης Καραμανλής

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα