ΕΛΜΕ Πειραιά: Ξέφραγο αμπέλι τα σχολεία για τον ΟΟΣΑ

02/11/2017 - 20:00
ΟΟΣΑ

Πριν λίγες ημέρες, κλιμάκια του ΟΟΣΑ επισκέφτηκαν δημόσια σχολεία, δημοτικά και γυμνάσια, Πανεπιστήμια και φροντιστήρια. Συνοδεύονταν από στελέχη του υπουργείου παιδείας, τα οποία, ως θλιβερή κουστωδία προθύμων, αποδείχτηκαν βασιλικότερα του βασιλέως: για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια μιας τέτοιας «επίσκεψης» στην Εύβοια, ο Διευθυντής β/θμιας εκπαίδευσης, συνοδεύοντας το κλιμάκιο του ΟΟΣΑ, χαρακτήρισε το 20% των εκπαιδευτικών ανίκανους και στη συνέχεια προχώρησε σε έγγραφη επίπληξη τα μέλη της ΕΛΜΕ που επισκέφτηκαν το σχολείο για «παράνομη απουσία από το σχολείο τους»!

Τα κλιμάκια του ΟΟΣΑ, επισήμως προσκεκλημένα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, δεν ήρθαν απλώς για να συντάξουν μια έκθεση για την εκπαίδευση. Πρόκειται για ένα ακόμα γύρο «διαπραγματεύσεων» με εργαλείο διάφορους ανομολόγητους εκβιασμούς και με επίδικο συγκεκριμένα «προαπαιτούμενα»: Δραστικές περικοπές και αναδιαρθρώσεις, αυτονομία της σχολικής μονάδας και λειτουργία της με όρους ανεύρεσης πόρων, αποκέντρωση με μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στην τοπική αυτοδιοίκηση, αξιολόγηση. Αυτές οι βασικές συντεταγμένες του ΟΟΣΑ αποτελούν τη σταθερή πυξίδα όλων των μνημονιακών κυβερνήσεων. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που διαδέχτηκε και εφαρμόζει την πολιτική  των προηγουμένων κυβερνήσεων (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ), της Ε.Ε, του Δ.Ν.Τ., που ψηφίζει νέα μνημόνια κι έχει αναλάβει να ολοκληρώσει την αντιδραστική αναδιάρθρωση όλων των δομών, με τις λιγότερο δυνατές αντιδράσεις, είναι αυτή που προσκάλεσε τον ΟΟΣΑ, παρήγγειλε την έκθεσή του και αναλαμβάνει να προωθήσει τις εκπαιδευτικές του επιλογές έχοντας την κύρια πολιτική ευθύνη γι’ αυτές τις εξελίξεις. Άλλωστε, την περίοδο αυτή ξεκίνησε εκ νέου την συζήτηση για την προώθηση της αποκέντρωσης και της αυτονομίας της σχολικής μονάδας, την αξιολόγησή της με βάση μετρήσιμους δείκτες, την σύνδεσή της με την τοπική κοινωνία (βλέπε επιχειρηματίες), μέσα από το κυβερνητικό σχέδιο με τίτλο "νέες δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου". Δεν ξεχνάμε ότι σε αυτό το πλαίσιο και ο Μητσοτάκης προχώρησε στις γνωστές δηλώσεις του για πρόσληψη των εκπαιδευτικών από τους διευθυντές, επιλογή σχολείων και εισαγωγή των voucher στην εκπαίδευση.

Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσονται και οι αιφνιδιαστικές επισκέψεις σε σχολεία που πραγματοποίησε τις προηγούμενες ημέρες κλιμάκιο του ΟΟΣΑ που συνοδευτόταν και από στελέχη του υπουργείου Παιδείας.

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΣΕΙΣ  ΠΟΥ ΕΘΕΣΑΝ ΤΑ ΚΛΙΜΑΚΙΑ ΤΟΥ ΟΟΣΑ

-Πόσοι μόνιμοι, πόσοι αναπληρωτές υπηρετούν στο σχολείο;

- Διαπίστωσαν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι μεγάλοι σε ηλικία και με πολύ προϋπηρεσία ενώ το 1/3 είναι αναπληρωτές.

- Αν συνεργάζονται και δουλεύουν διαθεματικά οι εκπαιδευτικοί κι αν κάνουν άλλες δραστηριότητες πέρα των υποχρεώσεών τους

- Υπάρχει ανίχνευση επιπέδου μαθητών μέσα στην τάξη (προχωρημένοι-μέτριοι);

- Υπάρχει διαφοροποίηση σχολείων;

-Οι απόφοιτοι λυκείων δεν ανταποκρίνονται  στην αγορά εργασίας που συνεχώς μεταβάλλεται.

- Κάποιοι εκπαιδευτικοί πρέπει να λειτουργήσουν σαν Μέντορες.

Ο ΟΟΣΑ intra portas

Η ενδιάμεση έκθεση του ΟΟΣΑ για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και οι παρεμβάσεις του το τελευταίο διάστημα θέτουν συγκεκριμένα ζητήματα όπως:

  • επαναφορά της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων με σκοπό την ανάπτυξη μιας «κουλτούρας αξιολόγησης» στο εκπαιδευτικό σύστημα
  • αξιολόγηση των σχολείων με βάση την αξιολόγηση των επιδόσεων των μαθητών τους.
  • σύνδεση της χρηματοδότησης των σχολείων με την  εξωτερική αξιολόγησή τους – το παράδειγμα της Χιλής, που προτείνει ο ΟΟΣΑ ως πρότυπο χρηματοδοτικής φόρμουλας, είναι επί της ουσίας ένα πρόγραμμα κουπονιών (vouchers) για τη φοίτηση των πιο αδύναμων κοινωνικών ομάδων σε διαφορετικούς τύπους σχολείων ανάλογα με την επιλογή των γονέων τους, συμπεριλαμβανομένων και των «αυτόνομων» ιδιωτικών σχολείων
  • πρόσληψη του εκπαιδευτικού προσωπικού σε επίπεδο σχολικής μονάδας, επιλογή και αξιολόγησή του από το διευθυντή/μάνατζερ κάθε σχολείου
  • παγωμα των διορισμών με κατάργηση - καταστροφή χιλιάδων θέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών και κατάργηση δομών - συρρίκνωση του δημόσιου σχολείου
  • αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών με πρώτο βήμα την κατάργηση της κλιμακωτής μείωσης με τα χρόνια υπηρεσίας
  • αλλαγή του τρόπου πρόσληψης για μόνιμους και αναπληρωτές με εισαγωγή του προσοντολόγιου και απαξίωση της προυπηρεσίας και ανακύκλωση της ανεργίας
  • πιστοποιητικό παιδαγωγικής επάρκειας με κατάργηση των επαγγελματικών δικαιωμάτων του πτυχίου

Το εκπαιδευτικό κίνημα είναι εδώ και θα αγωνιστεί για την ανατροπή των αντιδραστικών τους σχεδίων! Πληρώσαμε, πληρώνουμε την κρίση τους. Να μην πληρώσουμε και τη «δίκαιη ανάπτυξή τους».

Το Δ.Σ. καλεί τους συναδέλφους:

  • Να ενημερώσουν αμέσως το Δ.Σ., σε περίπτωση επίσκεψης κλιμακίων του ΟΟΣΑ στα σχολεία τους.
  • Να μη συμμετέχουν στον οποιοδήποτε διάλογο μαζί τους. Να μην απαντήσουν σε καμία ερώτηση που τους υποβάλουν. Να δείξουν στα κλιμάκια ότι είναι ανεπιθύμητα.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                 Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

 ΠΑΤΙΔΗΣ  ΗΛΙΑΣ                                    ΑΘΑΝΑΣΙΑΔΗΣ  ΓΙΩΡΓΟΣ

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα