Γραμματεία Εκπαιδευτικών Πειραιά: Για την παράσταση διαμαρτυρίας στο ΠΥΣΠΕ Πειραιά

06/07/2016 - 17:22

Την Τρίτη 28 Ιουνίου 2016 πραγματοποιήθηκε από τους εκπροσώπους των διοικητικών συμβουλίων των συλλόγων και αρκετούς συναδέλφους παράσταση δαμαρτυρίας στη Δ/νση Εκπαίδευσης Πειραιά, την ώρα που συνεδρίαζε το ΠΥΣΠΕ για τον προσδιορισμό των οργανικών κενών και πλεονασμάτων. Μέσα από αυτή τη διαδικασία προκύπτουν τα οργανικά κενά, με βάση τα οποία θα πραγματοποιηθούν οι μεταθέσεις και συνολικότερα αποτυπώνουν σε γενικές γραμμές τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καθορίσουν το εργασιακό μέλλον μονίμων και αναπληρωτών.

Σκοπός της διαμαρτυρίας ήταν να καλέσουμε τα μέλη του ΠΥΣΠΕ να μην επικυρώσουν τους πίνακες  που δεν αποτυπώνουν τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες,  αφού οι πίνακες αυτοί για τα κενά και τα πλεονάσματα την επόμενη σχολική χρονιά δε συντάχθηκαν  με βάση τα κριτήρια που θέτει το συνδικαλιστικό κίνημα, αλλά με βάση την Υπουργική Απόφαση Φίλη για το νέο τύπο ολοήμερου σχολείου και τις ρυθμίσεις για το νηπιαγωγείο.

Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ ζητήσαμε συγκεκριμένες απαντήσεις για τα εξής κρίσιμα ζητήματα:

  • ποιος θα είναι ο τρόπος με τον οποίο θα προσδιοριστούν τα οργανικά κενά και περισσεύματα, αν δηλαδή προσδιοριστούν  με βάση τα πραγματικά οργανικά κενά ή με βάση τις εκτιμήσεις για το «αναγκαίο» εκπαιδευτικό προσωπικό όπως προκύπτουν από τις νέες ρυθμίσεις του Υπουργείου για το δημοτικό και το νηπιαγωγείο.
  • αν θα δοθεί εντολή να μετακινηθούν δάσκαλοι από τα σχολεία τους ’’ως περισσεύματα’’ και να πάνε να συμπληρώσουν το ωράριό τους σε όμορα σχολεία.
  • αν θα πραγματοποιηθούν μεταθέσεις και αποσπάσεις στη Δ/νση Πειραιά .
  • αν θα σπάσουν τμήματα με παιδιά με διεγνωσμένες μαθησιακές δυσκολίες ή τμήματα 27άρια και 28άρια.
  • αν θα υπάρχει σταθερός εκπαιδευτικός ως υπεύθυνος ολοήμερου ή όχι.
  • αν θα υπάρξει η δυνατότητα για ενισχυτική διδασκαλία.
  • τι θα γίνει με τις ειδικότητες.
  • αν θα κλείσουν νηπιαγωγεία που δε συμπληρώνουν τον ελάχιστο αριθμό των 14 παιδιών ή αν θα συγχωνευτούν τμήματα.
  • αν αποκλείονται προνήπια και πόσα.
  • αν θα εγκρίνει η Δ/νση όλες τις εγγραφές στο ολοήμερο δημοτικό και νηπιαγωγείο, ώστε κανένα παιδί να μην αποκλειστεί.

 

Ο Διευθυντής Εκπαίδευσης δεν έδωσε καμία ουσιαστική απάντηση στα οξυμένα προβλήματα που πρόκειται να υπάρξουν με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ενώ παράλληλα προσπάθησε να φανεί καθησυχαστικός.  Ανέφερε αρχικά πως είναι κατάκτηση να συνεδριάζει το ΠΥΣΠΕ για την εκτίμηση των κενών και δεν το κάνει μόνος του ο Διευθυντής Εκπαίδευσης. Με αυτό τον τρόπο προσπάθησε δηλαδή να δώσει «ηθική νομιμοποίηση» στην αντιλαϊκή πολιτική. Ανέφερε, ακόμη, πως το ΠΥΣΠΕ είναι ξεκάθαρο πως συνεδριάζει για να εκτιμήσει αν θα δεχθεί μεταθέσεις και όχι για το πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία ή τι πρόγραμμα θα φτιάξουν. Τόνισε ότι αυτό είναι ευθύνη των συλλόγων διδασκόντων.  Δηλαδή προσπάθησε από την αρχή να μετακυλήσει την ευθύνη στα σχολεία τα οποία από Σεπτέμβρη θα βρεθούν μπροστά σε μία πολύ δυσάρεστη κατάσταση και θα κληθούν να υλοποιήσουν μια άκρως αντιεκπαιδευτική πολιτική. Τέλος, ξεκαθάρισε ότι το ΠΥΣΠΕ είναι διοικητικό όργανο και δεν μπορεί «να αυθαιρετεί» και ότι ακόμα και εμείς οι συνδικαλιστές όταν θα πάμε στα σχολεία μας θα πρέπει να εφαρμόσουμε όσα ορίζονται. Με αυτήν την τοποθέτησή του ο Δ/ντής εκπαίδευσης μας θύμισε ότι η υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής είναι μονόδρομος και ότι όλοι θα πρέπει να πειθαρχούμε, δηλαδή από Σεπτέμβρη δε θα πρέπει «να κουνηθεί φύλλο».

Συνοπτικά για τα επιμέρους ζητήματα απάντησε ότι  το ΠΥΣΠΕ θα δεχθεί να εγκρίνει μεταθέσεις και αποσπάσεις μέσα στο πλαίσιο που διαμορφώνεται από το νέο ,ενιαίο τύπο ολοήμερο σχολείο και την αλλαγή του ωρολόγιου προγράμματος και ότι η εκτίμηση για τα κενά και τα πλεονάσματα θα γίνουν με βάση τις Υπουργικές Αποφάσεις. Αποδεικνύεται έτσι περίτρανα ότι ο ρόλος της Κρατικής διοίκησης είναι αντιδραστικός, καθώς αντικειμενικά καλείται να είναι οχήμα εφαρμογής της αντιλαϊκής-αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, ουσιαστικά υλοποιεί την πολιτική κυβέρνησης, ΕΕ, κεφαλαίου.

Για το χωρισμό των τμημάτων επανέλαβε ότι το βασικό κριτήριο που θα καθορίσει τη στάση του είναι η ύπαρξη διαθέσιμων εκπαιδευτικών και αιθουσών σε ένα σχολείο με την προϋπόθεση να μην υπάρχουν κενά σε δασκάλους σε άλλα σχολεία της δ/νσης. Τόνισε πως ο νόμος ορίζει την κινητικότητα εκπαιδευτικών σε όμορα σχολεία εντός του ΠΥΣΠΕ για την κάλυψη των κενών. Συμπεραίνουμε λοιπόν ότι με τέτοια προσέγγιση καθίσταται σχεδόν αδύνατος ο χωρισμός τμημάτων.

Όσον αφορά το ποιοι εκπαιδευτικοί θα τοποθετηθούν στα ολοήμερα, είπε, πως αυτό το αποφασίζει ο σύλλογος διδασκόντων, ενώ υπενθύμισε  πως ο υπεύθυνος ολοήμερου δεν μπορεί να είναι σταθερός , αφού ορίζεται εκ περιτροπής και όχι μόνιμα. Ξεκάθαρα λοιπόν αυτή η εξέλιξη δεν αναγνωρίζει κανένα παιδαγωγικό ρόλο στο ολοήμερο πρόγραμμα, μετατρέπει το ολοήμερο σε παιδοφυλακτήριο, διαταράσσει τη σταθερή παιδαγωγική σχέση του ανθρώπου που βοηθάει το μαθητή να διαβάσει τα μαθήματά του και να τον προετοιμάσει την επόμενη μέρα, ενώ δημιουργεί δεξαμενή για υπεράριθμους δασκάλους.

Για την ενισχυτική διδασκαλία επικαλέστηκε την πιθανή ύπαρξη κενών στα σχολεία, πράγμα που, όπως είπε, την καθιστά δύσκολη να πραγματοποιηθεί.. Έτσι άλλη μία αντισταθμιστική δομή ιδιαίτερα απαραίτητη για τους μαθητές παραπέμπεται στις «καλένδες».

Για τις ειδικότητες επιβεβαίωσε πως στόχος του υπουργείου είναι να υπάρχει ένας δάσκαλος ανά τμήμα στο πρωϊνό ωράριο ο οποίος θα συμπληρώνει τις ώρες που του περισσεύουν κάνοντας τα μαθήματα της αισθητικής αγωγής (μουσική, θεατρική αγωγή, εικαστικά) και τη γυμναστική, είτε στο πρωινό πρόγραμμα είτε στο ολοήμερο.  Με αυτό τον τρόπο ουσιαστικά δρομολογείται η εξαφάνιση των ειδικοτήτων από το σχολείο και κατά συνέπεια η μη επαναπρόσληψή τους.

 Όσον αφορά τα προνήπια ενημέρωσε πως μένουν εκτός  151 (σε όλο τον Πειραιά). Ανέφερε πως υπάρχει δυσκολία να απορροφηθούν,  λόγω έλλειψης  διαθέσιμων χώρων για να λειτουργήσουν ως παραρτήματα  νηπιαγωγείων ή να ιδρυθούν νέα.

Και όταν ακόμα εκπρόσωπος του ΠΑΜΕ τον ενημέρωσε πως τρεις βρεφονηπιακοί σταθμοί στον Πειραιά μεταφέρονται σε άλλο χώρο και έτσι αδειάζουν ενδεχόμενοι κατάλληλοι χώροι που θα μπορούσαν να λειτουργήσουν ως παραρτήματα νηπιαγωγείων, δεν υπήρξε καμία δέσμευση ότι θα απορροφηθούν κάποια από αυτά.

 Τέλος, στην  προσπάθεια του να εφησυχάσει, πέφτει σε αντιφάσεις,  λέγοντας πως δε θα κλείσει κανένα νηπιαγωγείο, ακόμα και κάτω από το όριο των 14 παιδιών , και πως κανένα παιδί δε θα αποκλειστεί από το ολοήμερο νηπιαγωγείο και δημοτικό , την ίδια ώρα  που διακηρύσσει ότι το ΠΥΣΠΕ θα αποφασίζει με βάση τη νομιμότητα και τις ρυθμίσεις.

 Ήδη όμως σε πολλά νηπιαγωγεία, κλασσικά και ολοήμερα στη Δ/νση Πειραιά δεν έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός παιδιών και η εύλογη ανησυχία των συναδέλφων και γονιών θα πρέπει, παρά τις όποιες καθησυχαστικές υποσχέσεις,  να μετουσιωθεί σε κοινό μέτωπο παρεμπόδισης της εφαρμογής της αντιλαϊκής πολιτικής.

Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί σε επαγρύπνηση, σε άμεση οργάνωση του αγώνα!

Να εμποδιστεί η εφαρμογή κάθε μέτρου που πλήττει το δικαίωμα των εκπαιδευτικών, του λαού και των παιδιών του να μορφώνονται, να ζουν και να εργάζονται με αξιοπρέπεια και δικαιώματα.

 

Πειραιάς, Ιούνης 2016

Βασική Κατηγορία: 

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα