ΣΕΠΕ "Ρόζα Ιμβριώτη": Για την απόφαση της Σχολικής Επιτροπής για ίδρυση Σχολικού Συναιτερισμού στο 10ο Δ.Σ. Βύρωνα και τη στάση του Δ/ντή Εκπ/σης

11/02/2020 - 15:30

ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ Π.Ε. ΔΗΜΟΥ ΒΥΡΩΝΑ ΓΙΑ ΙΔΡΥΣΗ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΣΤΟ 10ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΒΥΡΩΝΑ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΜΑ

Στις 23/10/2019 στη συνεδρίαση της Σχολικής Επιτροπής Π.Ε. του Δήμου Βύρωνα εγκρίθηκε η ίδρυση Σχολικού Συνεταιρισμού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα, που είχε απορριφθεί σε αλλεπάλληλες συνεδριάσεις της ως τότε, επειδή πολλά μέλη της είχαν εκφράσει τουλάχιστον επιφυλάξεις, καθώς ο Σύλλογός μας είχε από το 2017 δημοσιοποιήσει με ενημερωτικό του την αντίθεσή του στο θέμα και πολλά μέλη της τότε Σχολικής Επιτροπής την ήξεραν. Ήταν η κατάληξη μιας τρίχρονης επιμονής της Διεύθυνσης του σχολείου και του Δήμου Βύρωνα με τη στήριξη του Διευθυντή Εκπαίδευσης!

Αυτή τη φορά και αφού δεν κλήθηκε στη συνεδρίαση ούτε ο εκπρόσωπος της Ένωσης Γονέων Βύρωνα, που είναι και τακτικό μέλος, (αλήθεια τυχαία;) ούτε φυσικά κλήθηκε εκπρόσωπος του Συλλόγου μας, που ήταν γνωστό ότι ήταν αντίθετος, πέρασε κατά πλειοψηφία η πρόταση της Δημοτικής Αρχής, χωρίς τα μέλη της – πολλά από τα οποία συμμετέχουν για πρώτη φορά στη Σχολική Επιτροπή - να γνωρίζουν το ιστορικό του θέματος αλλά και το ίδιο το θέμα.

Έτσι ο Σχολικός Συνεταιρισμός, που ήδη «λειτουργούσε» παρά και ενάντια στις ως τότε απορριπτικές αποφάσεις της Σχολικής Επιτροπής και με την ανοχή του Διευθυντή Εκπαίδευσης ΠΕ Αθήνας, πήρε και την έγκριση της Σχολικής Επιτροπής.

Σε επίσκεψη βέβαια αντιπροσωπείας του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στο σχολείο στις 31/1/2020, οι συνάδελφοι βεβαίωσαν ότι ούτε ενημερώθηκαν ούτε αποφάσισαν κάτι τέτοιο, είναι δηλαδή ευθύνη της διοίκησης του σχολείου η όλη διαδικασία, που στηρίζεται σε μια προγενέστερη (του 2016-2017) οριακή απόφαση του τότε Συλλόγου Διδασκόντων του σχολείου!

Υπάρχουν επιπλέον διάφορα παράτυπα ζητήματα και στην ίδια την απόφαση της Σχολικής Επιτροπής (η απόφαση ισχύει ως 14/6/2019 (;;;) κι εμείς έχουμε 2020, σε 14 παρόντα μέλη βρέθηκαν 15 ψηφίσαντες) αλλά εμείς θα σταθούμε στην ουσία και όχι στη διαδικασία, που και αυτή έχει τη σημασία της!

Έχουν ευθύνες η Δημοτική Αρχή Βύρωνα, ο Διευθυντής Εκπαίδευσης ΠΕ Α΄ Αθήνας καθώς και η Διεύθυνση του 10ου Δημοτικού Σχολείου για την ίδρυση και λειτουργία του Σχολικού Συνεταιρισμού.

Σε κάθε περίπτωση καλούμε τους συναδέλφους μας του 10ου Δημοτικού Βύρωνα, που είναι και μέλη του Συλλόγου μας, να μην προσυπογράψουν εκ των υστέρων κανένα κείμενο για το θέμα αυτό, να ενημερώσουν το Δ.Σ., αν χρειαστούν οτιδήποτε και φυσικά να επικαλεστούν την απόφαση του Σωματείου μας και να καταψηφίσουν κάθε πρόταση σχετική με τη λειτουργία του Συνεταιρισμού.

Η θέση του Συλλόγου μας είχε διατυπωθεί δημόσια από το 2017 και την παραθέτουμε παρακάτω αυτούσια και σε αυτήν παραμένουμε. Η λογική της «επιχειρηματικότητας», που προσπαθούν εδώ και χρόνια να την μπάσουν στα σχολεία από πόρτες και παράθυρα αλλά και να την εισάγουν ακόμα και ως μάθημα στα σχολεία, ΕΕ και κυβερνήσεις, μας βρίσκει κάθετα αντίθετους!

Ανάλογη θέση πήρε αμέσως μετά την προαναφερόμενη συνεδρίαση και της Σχολικής Επιτροπής και η Ένωση Γονέων Βύρωνα με την οποία συμπορευόμαστε στον αγώνα για ένα σχολείο που να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά μας.

Παραθέτουμε παρακάτω αυτούσια την απόφαση του Δ.Σ. του Συλλόγου μας στις 23/2/2017:

[Βύρωνας 23/1/2017

Αριθ. Πρωτ.: 36

ΠΡΟΣ: Μέλη μας

ΚΟΙΝ. : Α Δ/νση Αθήνας, Σχολ. Επιτροπή ΠΕ Δήμου Βύρωνα, Σχ. Σύμβουλους, ΔΟΕ

23ο Ενημερωτικό

 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΙΔΡΥΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ

ΣΕ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΜΑΣ

Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας, αφού ενημερώθηκε ότι έγινε πρόταση στη Σχολική Επιτροπή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Δήμου Βύρωνα, για δημιουργία Σχολικού Συνεταιρισμού στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα, συζήτησε το ζήτημα και πήρε απόφαση με βάση τις θέσεις του Συλλόγου μας, για το τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα.

Στη βάση αυτή:

1. Ως εκπαιδευτικοί αγωνιζόμαστε ώστε το δημόσιο σχολείο να διαπαιδαγωγεί και να μορφώνει ολόπλευρα όλα τα παιδιά, να τους διδάσκει την επιστημονική και ιστορική αλήθεια, να τους παρέχει γνώσεις κι όχι δεξιότητες, να διαμορφώνει κριτική σκέψη και στάση ζωής, ώστε να γίνουν ικανά να διεκδικήσουν ζωή με δικαιώματα, που είναι ανάγκη και δυνατότητα της εποχής μας. Η λειτουργία του δημόσιου σχολείου πρέπει να εξασφαλίζεται αποκλειστικά με κρατική χρηματοδότηση. Αγωνιζόμαστε δηλαδή για ένα ενιαίο, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν 12χρονο υποχρεωτικό σχολείο για όλα τα παιδιά, όπως προβλέπεται και από το ίδιο το Καταστατικό Λειτουργίας του Συλλόγου μας. Στο σχολείο αυτό, ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι επιστήμονας, παιδαγωγός και όχι διαμεσολαβητής ή πλασιέ, διαφημιστής και αναζητητής χορηγών. Ο γονιός, από τη δική του την πλευρά φυσικός σύμμαχος και αρωγός και όχι πελάτης. Κανένα παιδί δεν πρέπει να φεύγει από το σχολείο πριν τα 18 του χρόνια, οπότε ολοκληρώνεται η ανάπτυξή του και θα μπορεί μετά να αποφασίσει τι θα κάνει στη ζωή του. Ένα τέτοιο σχολείο κλείνει πόρτες και παράθυρα στις επιχειρήσεις.

2. Το δικό μας σχολείο δεν έχει καμία σχέση με το αποκεντρωμένο, αυτόνομο, διαφοροποιημένο σχολείο που προωθούν ΕΕ, ΟΟΣΑ, κεφάλαιο και οι κυβερνήσεις του (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και τώρα ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), σχολείο που το προσαρμόζουν για να βγάλει τους αυριανούς φτηνούς ευέλικτους εργαζόμενους, βορά στην κερδοφορία των επιχειρήσεων. Για να το πετύχουν αυτό αντικαθιστούν τη μόρφωση με δεξιότητες, προωθούν την επιχειρηματικότητα, την ανταγωνιστικότητα, δένουν το σχολείο με τις επιχειρήσεις που εμπλέκονται όλο και πιο πολύ στη λειτουργία του κ.λπ.

3. Αυτό τον τύπο σχολείου προωθεί και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, γι' αυτό και στα πορίσματα του λεγόμενου "κοινωνικού" διαλόγου και στις διακηρύξεις και του νυν Υπ. Παιδείας μπαίνουν ως βασικοί άξονες η αυτονομία και η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Είναι το σχολείο της ημιμάθειας, της επιχειρηματικότητας, όπου όλοι όσοι εμπλέκονται, εκπαιδευτικοί, γονείς, επιχειρήσεις, δήμοι... θα παρεμβαίνουν στο πρόγραμμά του. Ανάλογα με τους χορηγούς και τη χρηματοδότηση, που θα εξασφαλίζει καθένα, θα έχει και το ανάλογο πρόγραμμα, δράσεις, εκπαιδευτικούς!  Μιλάμε δηλαδή για διαφοροποίηση, κατηγοριοποίηση σχολείων, εκπαιδευτικών και μαθητών.

4. Στην κατεύθυνση αυτή κινούνται μια σειρά ευρωπαϊκά προγράμματα αλλά και τα διάφορα "σχήματα" που εισάγονται στο σημερινό σχολείο, όπως είναι και ο Σχολικός Συνεταιρισμός. Με βάση το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του (νόμος 1566/1985 άρθρο 46, νόμος....), στο Σχολικό Συνεταιρισμό συμμετέχουν εκτός από το Σύλλογο Διδασκόντων, μαθητές, Σύλλογος Γονέων και όσοι άλλοι επιθυμούν (βλέπε π.χ. χορηγούς...). Θα ασχολείται και θα εμπλέκεται στο πρόγραμμα του σχολείου (από τις γιορτές, εκδηλώσεις, προγράμματα...), θα αναπτύσσει εμπορικές δράσεις (θα καλλιεργεί, θα πουλάει...), θα έχει χορηγούς, θα διαχειρίζεται χρήματα ...κλπ με τα παιδιά να κάνουν διατριβή στην επιχειρηματικότητα! Το αυτόνομο διαφοροποιημένο σχολείο είναι εδώ δηλαδή πριν και από την προώθησή του από την κυβέρνηση! Και με πρόταση του διευθυντή! Μια τέτοια λειτουργία είναι το καλύτερο άλλοθι σε αυτά που προωθεί η κυβέρνηση!

5. Το Δ.Σ. με βάση τα παραπάνω κάλεσε το Σύλλογο Διδασκόντων να μη στηρίξει τη δημιουργία ενός τέτοιου "συνεταιρισμού". Η οριακή έγκριση από το ΣΔ της πρότασης του Διευθυντή είναι κατά τη γνώμη του Δ.Σ. αιτία να ξαναδεί συνολικά ο Σύλλογος Διδασκόντων το ζήτημα, και, με βάση την απόφαση του Συλλόγου μας, του Σωματείου μας, να μην προχωρήσει στη δημιουργία του.

6. Το Δ.Σ. καλεί τόσο τη Σχολική Επιτροπή Π.Ε. του Δήμου Βύρωνα όσο και τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Α Αθήνας να μην εγκρίνουν την ίδρυση του συγκεκριμένου Συνεταιρισμού.

7. Το Δ.Σ. επισημαίνει επίσης ότι δε θα ανεχτεί πιέσεις, χαρακτηρισμούς και "εκβιασμούς  προς τα μέλη του Συλλόγου Διδασκόντων, που είναι και μέλη του Συλλόγου μας, για να συναινέσουν στην ίδρυση του Συνεταιρισμού. Ούτε είναι υποχρεωμένοι οι συνάδελφοι να δηλώνουν εγγράφως τι θα ψηφίσουν! Ο ΣΔ είναι συλλογικό όργανο που αποφασίζει ομόφωνα ή κατά πλειοψηφία μετά από συζήτηση και αυτή η απόφαση καταγράφεται, εκτός και αν κάποιος μειοψηφών συνάδελφος θέλει να καταγραφεί η διαφωνία του. Οι ΣΔ αποφασίζουν με βάση τα παρόντα μέλη και όχι με γραπτές τοποθετήσεις των απόντων.

8. Είναι τέλος σοβαρό ζήτημα μια τέτοια απόφαση, όπως η δημιουργία Σχολικού Συνεταιρισμού, να παίρνεται από συναδέλφους που του χρόνου θα είναι σε άλλο σχολείο και να καλούνται να την εφαρμόσουν αυτοί που είτε διαφώνησαν είτε θα έρθουν στο σχολείο την επόμενη χρονιά χωρίς να έχουν λάβει μέρος στη διαδικασία.

9. Το Δ.Σ. του Συλλόγου μας καλεί τα μέλη του να λειτουργούν και στους ΣΔ με βάση τις θέσεις και τις αποφάσεις του Συλλόγου μας, του Σωματείου μας, που είναι το όργανο πάλης μας. Το Σωματείο καλύπτει τα μέλη του, διαμορφώνει θέσεις, αγωνίζεται, διεκδικεί. Σε τελευταία ανάλυση, η ίδια η ζωή απέδειξε ότι αυτά που τόσα χρόνια προέβλεψε το Σωματείο μας, σήμερα τα ζούμε, σε πείσμα όσων, για να στηρίξουν την αντιλαϊκή πολιτική, είτε έλεγαν ψέματα είτε αποσιωπούσαν τις εξελίξεις είτε συναινούσαν ανοιχτά λέγοντας ότι είμαστε μάντεις κακών.

ΣΥΣΠΕΙΡΩΜΕΝΟΙ ΣΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ ΑΝΤΙΠΑΛΕΥΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!

ΚΑΜΙΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ!

 

Για το Δ.Σ.

          Ο Πρόεδρος                                                                                      Η Γ. Γραμματέας

    Κοπριτέλης Απόστολος                                                                      Γλαβίνα Σουζάνα]

 

 

Για το Δ.Σ.

          Η  Πρόεδρος                                                              Ο Γ. Γραμματέας

          Δριμάλα Θεοδώρα                                                     Κοπριτέλης Απόστολος

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα