ΣΕΠΕ "Αλεξίου" και "Θουκυδίδης"

Σχετικά με τις οδηγίες για τη σύγχρονη εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

05/04/2020 - 21:47

Σχετικά με τις οδηγίες για τη σύγχρονη εκπαίδευση στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

Συναδέλφισσες/συνάδελφοι, καλή δύναμη και κουράγιο σε όλους.

Παρά τις αντιξοότητες συνεχίζουμε να δίνουμε τη μάχη, ώστε να βρεθούμε δίπλα στους μαθητές μας  με κάθε τρόπο. Από την πρώτη στιγμή της πραγματικά πρωτόγνωρης κατάστασης  που βιώνουμε, ο εκπαιδευτικός κόσμος στάθηκε με αίσθημα ευθύνης και αλληλεγγύης στο πλευρό των μαθητών και των οικογενειών τους, ξεκαθαρίζοντας παράλληλα ότι η επαφή αυτή δεν αντικαθιστά τη δια ζώσης εκπαίδευση στο φυσικό της περιβάλλον (την τάξη). Ωστόσο, το υπουργείο με τρόπο ανεύθυνο προσπαθεί να αντιμετωπίσει το πρόβλημα, εφαρμόζοντας τη γνωστή συνταγή μετακύλισης της ευθύνης στις πλάτες των εκπαιδευτικών, δυσκολεύοντας ακόμα περισσότερο την προσπάθειά μας, μέσα από κλίμα άτυπης επιβολής και πιέσεων στη βάση του κλάδου.

Πολλοί από εμάς λάβαμε ή θα λάβουμε e-mail από το Υπουργείο για την εγγραφή και συμμετοχή στην πλατφόρμα της σύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης»  (webex, ιδιωτικής εταιρείας cisco). Ξεκίνησαν ήδη οι ενημερωτικές συναντήσεις του Υπουργείου με τους διευθυντές και τις ομάδες υποστήριξης, καθώς και επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις συντονιστών/στριών ακόμα και στις 8-10μμ το βράδυ!!! Τις τελευταίες ώρες ασκείται μια αφόρητη πίεση από την πλευρά του Υπουργείου προς τους Διευθυντές και τους συναδέλφους για υποχρεωτική αξιοποίηση της συγκεκριμένης πλατφόρμας, τη στιγμή που υπάρχουν σοβαρά προβλήματα ακόμα και με τις πλατφόρμες της ασύγχρονης εξ αποστάσεως «εκπαίδευσης». Συγχρόνως, το ΥΠΑΙΘ επενδύει στην προσφιλή επιλογή της «ατομικής ευθύνης» των εκπαιδευτικών, προσπαθώντας να καθιερώσει μια «κανονικότητα», όπου εκπαιδευτικοί και μαθητές κάθονται μπροστά σε έναν Η/Υ  όλο το 24ωρο, προκειμένου να μπουν στις περιβόητες πλατφόρμες.

Με βάση όλα τα παραπάνω το ΔΣ του συλλόγου μας δηλώνει ότι:

  1. Οι εκπαιδευτικοί επιλέγουν οι ίδιοι τους τρόπους επικοινωνίας με τους μαθητές τους. Κανένας ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΣ να μπει στο link του Υπουργείου και να χρησιμοποιεί την πλατφόρμα webex.
  2. Tίποτε δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη ζωντανή εκπαίδευση, τις ανοιχτές σχολικές τάξεις. Η χρήση του διαδικτύου και οι διάφορες εκπαιδευτικές εφαρμογές  μόνο επικουρικά μπορούν να αξιοποιούνται στην εκπαίδευση. Είναι βοηθητικό εργαλείο, υποστηρικτικό στην δια ζώσης εκπαίδευση. Αυτό ισχύει ακόμα περισσότερο, όταν μιλάμε για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση όπου  η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση έχει ιδιαίτερα προβλήματα, ώστε να επιλεγεί και να γενικευτεί (όχι μόνο τεχνικά άλλα και παιδαγωγικά) . Όλα τα άλλα δεν είναι παρά ένα επικοινωνιακό παιχνίδι, που στήνεται στις πλάτες εκπαιδευτικών, γονιών και μαθητών με σοβαρές πολιτικές προεκτάσεις. Θέλουν να δείξουν ότι κάτι κάνουν.
  3. Πέραν αυτού η επιλογή αυτή αποκλείει χιλιάδες μαθητές που ζουν κάτω από δυσμενείς κοινωνικές συνθήκες διαβίωσης (προσφυγόπουλα,  μαθητές με αναπηρία/ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες). Όχι απλά δεν λύνονται προβλήματα, αλλά εντείνεται η λογική αποκλεισμού μερίδας μαθητών, ενισχύεται η λογική της «ατομικής ευθύνης» των εκπαιδευτικών και καταστρατηγούνται βασικές παιδαγωγικές αρχές.

Ο καθένας μπορεί να συνεχίζει να δουλεύει όπως δούλευε έως τώρα. Καμία πίεση και διοικητική αυθαιρεσία δεν πρέπει να γίνει αποδεκτή.

Για κάθε τέτοια περίπτωση που εμφανίζονται φαινόμενα αυταρχισμού και υποχρεωτικότητας οι συνάδελφοι να απευθύνονται στο Δ.Σ. του  ΣΥΛΛΟΓΟΥ.

 Δεν μπορούμε να στηρίξουμε πρακτικές που δεν έχουν στόχο την επίλυση  των προβλημάτων που προκύπτουν από την κρίση και την πανδημία, αλλά την χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Το ΔΣ  εκτιμά ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουμε κανέναν λόγο συμμετοχής στις πλατφόρμες της σύγχρονης εκπαίδευσης του Υπ. Παιδείας. Τους καλεί να γυρίσουν την πλάτη στα καλέσματα μιας «εικονικής υποχρεωτικότητας» που σιωπηλά διαχέει το υπουργείο.

Στη βάση της εξυπηρέτησης των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών μας, καλούμε τους εκπαιδευτικούς να  επικοινωνούν με τους μαθητές τους με όποιον τρόπο θεωρούν οι ίδιοι προσφορότερο .

Απαιτούμε από το Δ.Σ. της ΔΟΕ να πάρει θέση για το ζήτημα.

ΤΟ Δ.Σ

Νέα από το Π.Α.ΜΕ

Τελευταία νέα

Τα πιο διαβασμένα